Staking NS

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Staking NS

Bericht door Adler »

Morgen 26 augustus is er een staking bij de NS.

https://nieuws.ns.nl/staking-heeft-vrij ... het-spoor/
Gebruikersavatar
DDietzen
Berichten: 256
Lid geworden op: 20 jan 2018, 17:57
Locatie: Apeldoorn (NL)

Re: Staking NS

Bericht door DDietzen »

En dat gaat nog wel even door:
- Maandag 29 augustus staakt regio Noordwest (bijna alle depots in de provincie Noord-Holland)
- Dinsdag 30 augustus staakt regio Midden (depots Utrecht, Amersfoort en Hoofddorp)
- Woensdag 31 augustus staken regio's Zuid en Oost (depots in de provincies Zeeland, Noord-Brabant, Limburg, Gelderland en Overijssel behalve Zwolle)
- In de week van 5 september beginnen alle scholen en het hoger onderwijs weer en volgen landelijke stakingen
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Staking NS

Bericht door groentje »

Ik had gedacht aan een tripje naar Berlijn met de IC Amsterdam -Berlijn, dat lijkt dan toch niet zo'n geweldig idee...
Commendatore
Berichten: 120
Lid geworden op: 15 feb 2010, 10:34

Re: Staking NS

Bericht door Commendatore »

Ter aanvulling: de eerste staking was al op 24 augustus, toen in het noorden van Nederland.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Staking NS

Bericht door Steve »

Morgen alvast geen Benelux voorbij Noorderkempen... zou er specifiek materieel voorzien worden voor de onvermijdelijke pendel (Brussel -) Antwerpen - Noorderkempen of zullen het de gebruikelijke stammen ICRm zijn?
ovspotter_be
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: Staking NS

Bericht door ovspotter_be »

Steve schreef: 29 aug 2022, 18:19 Morgen alvast geen Benelux voorbij Noorderkempen... zou er specifiek materieel voorzien worden voor de onvermijdelijke pendel (Brussel -) Antwerpen - Noorderkempen of zullen het de gebruikelijke stammen ICRm zijn?
Staat er op Groenenhoek niet altijd iets stand-by voor een pendel naar Noorderkempen, vroeger was dit een MS08 maar ik weet niet wat dit nu is (vermoedelijk M6).
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Staking NS

Bericht door Steve »

Op de dagelijkse pendelritten tijdens de spits rijdt nu een HLE 19 + M6, maar geen idee of die morgen ingezet zal worden. Is overdag ook ingepland voor een Antwerpen-Hasselt, denk ik.
Ducktape
Berichten: 437
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:34
Locatie: Mortsel

Re: Staking NS

Bericht door Ducktape »

ovspotter_be schreef: 29 aug 2022, 18:56
Steve schreef: 29 aug 2022, 18:19 Morgen alvast geen Benelux voorbij Noorderkempen... zou er specifiek materieel voorzien worden voor de onvermijdelijke pendel (Brussel -) Antwerpen - Noorderkempen of zullen het de gebruikelijke stammen ICRm zijn?
Staat er op Groenenhoek niet altijd iets stand-by voor een pendel naar Noorderkempen, vroeger was dit een MS08 maar ik weet niet wat dit nu is (vermoedelijk M6).
Nu is er niets meer van reserve om naar NDK te rijden, Desiro's mogen de lijn 4 niet meer op omdat ze enkel ETCS niveau 1 hebben en een ram T19+M6 zou zonde zijn van het materieel om het daar heel de dag te laten staan.

Goed dat die Desiro in Groenenhoek weg is trouwens, telkens je die trein daar moest gaan ophalen 's avonds was er een verse laag graffiti overgespoten. De kat bij de melk zetten om die daar heel de dag te laten staan.
DR-fan
Berichten: 532
Lid geworden op: 20 apr 2018, 16:28

Re: Staking NS

Bericht door DR-fan »

Steve schreef: 29 aug 2022, 18:19 Morgen alvast geen Benelux voorbij Noorderkempen... zou er specifiek materieel voorzien worden voor de onvermijdelijke pendel (Brussel -) Antwerpen - Noorderkempen of zullen het de gebruikelijke stammen ICRm zijn?
Wat late reactie, maar er wordt gependeld tussen Antwerpen en Noorderkempen met een Benelux-stam.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Staking NS

Bericht door Steve »

Ik zag het zonet ook in de routeplanner. Moeilijk te begrijpen waarom de pendel niet tot Brussel-Zuid gaat, want zo valt wel een belangrijke verbinding tussen Antwerpen en Zaventem (en in mindere mate tussen Zaventem en Brussel) weg. Je zou veronderstellen dat zowel het materieel, het personeel als de nodige rijpaden er zijn.
Lynx
Berichten: 146
Lid geworden op: 17 okt 2017, 23:03

Re: Staking NS

Bericht door Lynx »

Morgen gaat er vanwege de staking in zuid Nederland niet gestopt worden in Breda door de IC Amsterdam - Brussel.
ovspotter_be
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: Staking NS

Bericht door ovspotter_be »

Steve schreef: 30 aug 2022, 14:35 Ik zag het zonet ook in de routeplanner. Moeilijk te begrijpen waarom de pendel niet tot Brussel-Zuid gaat, want zo valt wel een belangrijke verbinding tussen Antwerpen en Zaventem (en in mindere mate tussen Zaventem en Brussel) weg. Je zou veronderstellen dat zowel het materieel, het personeel als de nodige rijpaden er zijn.
Inderdaad, en die trein staat 's nachts waarschijnlijk toch in Brussel-Zuid (Vorst), dus dan maakt die die ritjes nu leeg terwijl er even goed reizigers konden worden meegenomen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Staking NS

Bericht door Steven »

Lynx schreef: 30 aug 2022, 15:33 Morgen gaat er vanwege de staking in zuid Nederland niet gestopt worden in Breda door de IC Amsterdam - Brussel.
Ik zal het wel merken als ze mij aan de aansluiting Breda HSL rechtdoor trekken. :mrgreen:
Morgen ben ik actief op 9215/9228
ovspotter_be
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: Staking NS

Bericht door ovspotter_be »

Vrijdag opnieuw geen NS-treinen in Nederland wegens een staking, uitgezonderd het traject Utrecht - Amsterdam-Zuid - Schiphol.
AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Staking NS

Bericht door AlexNL »

Vanochtend kwam het heuglijke bericht dat de onderhandelaars van de vakbonden en NS tot een akkoord zijn gekomen. De stakingen die gepland waren voor de komende week zijn geschrapt, het bereikte akkoord wordt nu voorgelegd aan de leden.
Plaats reactie