hoever kan ik per trein reizen in 5 uur binnen Europa

Plaats reactie
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

hoever kan ik per trein reizen in 5 uur binnen Europa

Bericht door nighttrain »

https://chronotrains-eu.vercel.app/
Hier kan je zien hoever of to waar je kan reizen vanuit elk europees station.
Heb het nog niet volledig kunnen testen.
pietje
Berichten: 637
Lid geworden op: 05 jun 2020, 22:17

Re: hoever kan ik per trein reizen in 5 uur binnen Europa

Bericht door pietje »

ik heb die kaart gisteren ook bekeken.
Het valt mij vooral op hoe beperkt de mogelijkheden in landen als Bulgarije en Roemenië zijn, zelfs vanuit de hoofdsteden van die landen.
Daarnaast zie je grote verschillen tussen regio's die goede HST verbindingen hebben en regio's die dat niet hebben.
Ducktape
Berichten: 437
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:34
Locatie: Mortsel

Re: hoever kan ik per trein reizen in 5 uur binnen Europa

Bericht door Ducktape »

pietje schreef: 02 aug 2022, 14:35 ik heb die kaart gisteren ook bekeken.
Het valt mij vooral op hoe beperkt de mogelijkheden in landen als Bulgarije en Roemenië zijn, zelfs vanuit de hoofdsteden van die landen.
Daarnaast zie je grote verschillen tussen regio's die goede HST verbindingen hebben en regio's die dat niet hebben.
Als je ooit de trein neemt in Roemenië zal je direct merken waarom de mogelijkheden beperkt zijn daar. Het gaat daar voor geen meter vooruit.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: hoever kan ik per trein reizen in 5 uur binnen Europa

Bericht door groentje »

Je kan er behoorlijk ver geraken, in Roemenië en Bulgarije, ze hebben er nog echte langeafstandstreinen (Boekarest-Wenen, iemand?), Maar snel gaat het niet, nee. Op veel plaatsen is 100-120 al snel.
maarten
Berichten: 331
Lid geworden op: 26 aug 2019, 16:46

Re: hoever kan ik per trein reizen in 5 uur binnen Europa

Bericht door maarten »

Naar het Verenigd Koninkrijk gaat het niet helemaal goed. Vanuit Keulen zegt hij dat London en een paar plaatsen ten noorden (Luton) in 5 uur te doen zijn, maar ik krijg alleen maar 5:15 naar London en Luton duurt bijna 6 uur. Van de andere kant kun je binnen 5 uur van Parijs in York zijn, en daar stopt het al in Peterborough (wat je al na 3:37 haalt).
Plaats reactie