Opnieuw Thalys in panne
Geplaatst: 24 jul 2022, 19:03
Opnieuw zitten 300 reizigers al 1,5 u vast op een Thalys tussen Parijs en Rijsel zonder airco, 31 graden buiten.
https://vrtnws.be/p.lOV3Kydvk
https://vrtnws.be/p.lOV3Kydvk
Gezien de hopeloze organisatorische problemen in de luchtvaartsector tegenwoordig denk ik niet dat de reputatie van de spoorwegen hier lang onder zal lijden. Een stroomstoring is immers niet de fout van Thalys en blijkbaar is er deze keer wel snel gereageerd.Hagelander schreef: ↑25 jul 2022, 06:52 Een zoveelste incident gaat toch ook wegen op het succes van Thalys? Of zit men er niet mee als er op termijn reizigers afhaken?
Volgens een bericht op VRTNWS heeft het 3 uur geduurd vooraleer een andere trein op de plaats was aangekomen en dan nog eens 2 uur om over te stappen.DR-fan schreef: ↑25 jul 2022, 08:38Gezien de hopeloze organisatorische problemen in de luchtvaartsector tegenwoordig denk ik niet dat de reputatie van de spoorwegen hier lang onder zal lijden. Een stroomstoring is immers niet de fout van Thalys en blijkbaar is er deze keer wel snel gereageerd.Hagelander schreef: ↑25 jul 2022, 06:52 Een zoveelste incident gaat toch ook wegen op het succes van Thalys? Of zit men er niet mee als er op termijn reizigers afhaken?
Ik zie - zelfs nu - meer reizigersbegeleiding en ondesteuning dan bij DB bvb.DR-fan schreef: ↑25 jul 2022, 08:38Gezien de hopeloze organisatorische problemen in de luchtvaartsector tegenwoordig denk ik niet dat de reputatie van de spoorwegen hier lang onder zal lijden. Een stroomstoring is immers niet de fout van Thalys en blijkbaar is er deze keer wel snel gereageerd.Hagelander schreef: ↑25 jul 2022, 06:52 Een zoveelste incident gaat toch ook wegen op het succes van Thalys? Of zit men er niet mee als er op termijn reizigers afhaken?
5 uur is redelijk snel en 2 uur voor evacuatie ook. noodtrapje afstijgen ..opklimmen...in ballast lopen met valies...Adler schreef: ↑25 jul 2022, 10:30Volgens een bericht op VRTNWS heeft het 3 uur geduurd vooraleer een andere trein op de plaats was aangekomen en dan nog eens 2 uur om over te stappen.DR-fan schreef: ↑25 jul 2022, 08:38Gezien de hopeloze organisatorische problemen in de luchtvaartsector tegenwoordig denk ik niet dat de reputatie van de spoorwegen hier lang onder zal lijden. Een stroomstoring is immers niet de fout van Thalys en blijkbaar is er deze keer wel snel gereageerd.Hagelander schreef: ↑25 jul 2022, 06:52 Een zoveelste incident gaat toch ook wegen op het succes van Thalys? Of zit men er niet mee als er op termijn reizigers afhaken?
5 uur zou ik toch niet bepaald snel noemen.
"De airco viel uit en het werd steeds warmer. Pas na twee uur hebben ze een noodtrap geïnstalleerd en mochten we eruit, zodat we in de berm naast het spoor enigszins wat frisse lucht konden pakken."
Maar waarom moest er geevacueerd worden. Ik dacht dat er op strategisch plekken diesellocs stonden waarmee men een defect trein kan wegslepen. Waarom dat niet gewoon doen? Slepen tot het eerste station en dan zien we wel.nighttrain schreef: ↑25 jul 2022, 16:05
s redelijk snel en 2 uur voor evacuatie ook. noodtrapje afstijgen ..opklimmen...in ballast lopen met valies...
Probleem je moet al een reserve trein vinden + bestuurder + train
Wat treinpersoneel betreft zijn de TGVs eigenlijk al overbemand. Dat is een van de redenen dat ze zo duur zijn (en dus zo vol mogelijk moeten rijden). Het laatste wat we willen is dat men de spoorwegen verplicht om nog inefficiënter te werken.Zolang de spoorwegen niet gedwongen worden om een minimum aantal treinpersonneel an boord te hebben volgens het aantal passagiers,blijft evacuatie een heikel punt.
Waarom niet gewoon overdag ICE Brussel-Köln-Basel-Milaan? Gaat er dan iets mis zijn er normaal nog aansluitingen genoeg om er te geraken en het landschap is toch ook wel de moeite.rdv schreef: ↑25 jul 2022, 12:09 Een voorbeeld: ik heb mijn Vader kunnen overtuigen om met de trein naar Noord Italie te gaan. Omdat de NJ volgeboekt was, is het de nachtICE geworden naar Munchen. Dat was al een eerste teleurstelling omwille van het mindere comfort.
Hij is geboekt op de laatste ICE uit Brussel volgende zondag. Eigenlijk moet ik hem aanraden om met de IC, L en RE via Welkenraedt te gaan. Omdat de L in Welkenraedt niet wacht, moet hij om 19u uit Brussel vertrekken ipv 20u30. Mijn stiefmoeder was al niet zo happig om met de trein te gaan ipv het vliegtuig, en gezien al die omstandigheden zal het wellicht hier bij blijven.
Dat zou ik momenteel niet aanraden of verkopen.HLE18 schreef: ↑25 jul 2022, 18:58Waarom niet gewoon overdag ICE Brussel-Köln-Basel-Milaan? Gaat er dan iets mis zijn er normaal nog aansluitingen genoeg om er te geraken en het landschap is toch ook wel de moeite.rdv schreef: ↑25 jul 2022, 12:09 Een voorbeeld: ik heb mijn Vader kunnen overtuigen om met de trein naar Noord Italie te gaan. Omdat de NJ volgeboekt was, is het de nachtICE geworden naar Munchen. Dat was al een eerste teleurstelling omwille van het mindere comfort.
Hij is geboekt op de laatste ICE uit Brussel volgende zondag. Eigenlijk moet ik hem aanraden om met de IC, L en RE via Welkenraedt te gaan. Omdat de L in Welkenraedt niet wacht, moet hij om 19u uit Brussel vertrekken ipv 20u30. Mijn stiefmoeder was al niet zo happig om met de trein te gaan ipv het vliegtuig, en gezien al die omstandigheden zal het wellicht hier bij blijven.
Dan neem je toch gewoon de Thalys of de IC trein naar Aachen? Je kan zelfs nog de TGV nemen naar Strasbourg-Basel of via Luxemburg gaan.
Zo eenvoudig is het niet als je al een ICE-ticket hebt. De IC ipv ICE zal nog wel lukken, maar op die Thalys of TGV ga je niet geraken.