Luxemburg: verstoord verkeer

groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Luxemburg: verstoord verkeer

Bericht door groentje »

OK, langer dan aangekondigd, maar niet geheel onverwacht dat het langer zou duren dan enkele maanden.
260689
Berichten: 3302
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Luxemburg: verstoord verkeer

Bericht door 260689 »

Er zou zojuist een bericht zijn uitgestuurd dat er tussen Arlon en Luxemburg op het Luxemburgse net een brug zou ingestort zijn. Verlopig geen verdere informatie. Het treinverkeer tussen Arlon en Luxemburg zou stil gelegd zijn.
Malista
Berichten: 76
Lid geworden op: 03 jun 2022, 16:22

Re: Luxemburg: verstoord verkeer

Bericht door Malista »

Blijkbaar is er een technisch incident ter hoogte van het station van Hollerich. Het verkeer was bijgevolg onderbroken tussen Luxemburg en Bertrange-Strassen en tussen Luxemburg en Leudelange. Het probleem zou rond 13:15 verholpen zijn.
pietje
Berichten: 638
Lid geworden op: 05 jun 2020, 22:17

Re: Luxemburg: verstoord verkeer

Bericht door pietje »

Als een ingestorte brug zo snel opgelost is, zijn ze in Luxemburg heel wat straffer dan in de rest van Europa ;-)
Maar daarmee ben ik dus nog meer benieuwd welk technisch probleem er dan wel was.
Malista
Berichten: 76
Lid geworden op: 03 jun 2022, 16:22

Re: Luxemburg: verstoord verkeer

Bericht door Malista »

Op de lijn Aarlen- Luxemburg zijn er nog de hele dag vertragingen geweest. De meeste IC treinen van Brussel zijn ingekort tot Aarlen, waarna overstap op een lokale trein naar Luxemburg. Deze namiddag was ik voor mijn werk in Luxemburg en heb ik ook de bus genomen die langst alle bruggen in Hollerich passeert. Ik kan bevestigen dat daar GEEN brug is ingestort.

Vlakbij het station in Hollerich zijn twee bruggen kort op elkaar met daarop de spoorwegen naar Aarlen en Athus. Deze brug is vrij laag. Ik kan me wel inbeelden dat daar ooit eens een ongeluk kan gebeuren.

Een ingestorte brug oplossingen in enkele uren zou inderdaad straf zijn. Ik denk dat het momenteel echt wel alle hens aan dek is bij de CFL. Met de hoeveelheid lopende projecten (transformatie station Luxemburg, ingestorte tunnel, grondverschuivingen, contructie lijn 90, ...) kunnen ze een ingestorte brug kunnen ze echt wel missen...
260689
Berichten: 3302
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Luxemburg: verstoord verkeer

Bericht door 260689 »

En tot slot werd de E7613 Brussel - Luxemburg (de snelle P-trein) getroffen door een aanrijding van een persoon aan het perron in Marbehan.
4017-4018
Berichten: 588
Lid geworden op: 13 jul 2020, 21:28
Locatie: Antwerpen

Re: Luxemburg: verstoord verkeer

Bericht door 4017-4018 »

Hoe zit het eigenlijk met die tunnel?
Ciao Ciao
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: Luxemburg: verstoord verkeer

Bericht door thejay »

Volgens RTL Luxemburg is er nog geen datum bekend dat de tunnel op L10 terug in dienst komt:

https://www.rtl.lu/mobiliteit/news/a/2054399.html
Malista
Berichten: 76
Lid geworden op: 03 jun 2022, 16:22

Re: Luxemburg: verstoord verkeer

Bericht door Malista »

Zaterdag was al het spoorverkeer in het land tijdelijk ernstig verstoord omwille van een bommelding. https://today.rtl.lu/news/luxembourg/a/2059806.html

Vandaag wel goed nieuws, een deel van lijn 10 is terug open. https://today.rtl.lu/news/luxembourg/a/2060224.html

Nu nog wachten tot de rest van lijn 10 hersteld is.
Malista
Berichten: 76
Lid geworden op: 03 jun 2022, 16:22

Re: Luxemburg: verstoord verkeer

Bericht door Malista »

Op 5 augustus 2023 zal de ingestorte tunnel opnieuw open gaan... tot 20 augustus 2023 want dan beginnen er andere werken.

https://today.rtl.lu/news/luxembourg/a/2071892.html
ovspotter_be
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: Luxemburg: verstoord verkeer

Bericht door ovspotter_be »

De ingestorte tunnel tussen Clervaux en Kautenbach is gisteren heropend en de treinen van/naar Liège rijden weer gewoon naar Luxembourg.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1783
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Luxemburg: verstoord verkeer

Bericht door Portbou »

ovspotter_be schreef: 25 jul 2023, 19:08 De ingestorte tunnel tussen Clervaux en Kautenbach is gisteren heropend en de treinen van/naar Liège rijden weer gewoon naar Luxembourg.
Hoera !
joverwimp
Berichten: 495
Lid geworden op: 15 feb 2018, 10:24

Re: Luxemburg: verstoord verkeer

Bericht door joverwimp »

Het verkeer wordt nu verstoord door een andere oorzaak: personeelstekort !
CFl is de belangrijkste werkgever van het land maar vind bepaalde profielen niet, zoals treinbegeleiders.
Gevolg: van 12 tot 16 februari rijdt geen enkele trein tussen Audun en Esch; wel een vervangbus.
Tussen Volmerange en Bettembourg wordt 1 trein op 2 afgeschaft.
(https://www.lesfrontaliers.lu/mobilite/ ... volmerange)
TKR
Berichten: 184
Lid geworden op: 08 dec 2021, 23:56

Re: Luxemburg: verstoord verkeer

Bericht door TKR »

Op mijn rit van Koblenz naar Luxemburg heb ik wel 3 verschillende treinbegeleiders gezien van CFL op Luxemburgs grondgebied. Best wel gek voor een rit dat gratis is.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Luxemburg: verstoord verkeer

Bericht door Steven »

TKR schreef: 06 feb 2024, 14:19 Op mijn rit van Koblenz naar Luxemburg heb ik wel 3 verschillende treinbegeleiders gezien van CFL op Luxemburgs grondgebied. Best wel gek voor een rit dat gratis is.
Dat is ze niet in eerste klasse.
Plaats reactie