Thalys ZIEK ?

dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Thalys ZIEK ?

Bericht door dentheo »

Redelijke uitval van Thalyssen de volgende dagen ?? reden...iets technisch na "incidenten"

Iemand meer info ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Thalys ZIEK ?

Bericht door Steven »

Dit is het enige wat ik kon vinden

https://www.thalys.com/be/nl/verkeersinfo/32556
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Thalys ZIEK ?

Bericht door Terminus »

Ik kreeg gisteren een mail dat mijn Thalys van volgende week naar Aken afgeschaft is. "Wegens materieelproblemen door de grote hitte"...

(vraagje: mag ik nu met de gewone trein de grens over? De mail van Thalys geeft geen verdere uitleg...)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Thalys ZIEK ?

Bericht door Steven »

Tja 2 Thalys treinen extra aan de kant want een hele hoop ramen defect. Je moet het dus niet ver zoeken. Verder waren er al heel wat andere stellen met technische problemen waardoor ze soms maar deels of totaal niet inzetbaar zijn en dus kampt Thalys met een tekort aan materieel om in te zetten om zodoende alle ritten te kunnen verzekeren.
HLE18
Berichten: 437
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Re: Thalys ZIEK ?

Bericht door HLE18 »

Zouden beter wat van die 2 ledige stellekes elk uur van Aachen naar Brussel laten rijden om de HST rommel te vervangen.
Klassiekje
Berichten: 550
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: Thalys ZIEK ?

Bericht door Klassiekje »

HLE18 schreef: 27 jul 2022, 18:30 Zouden beter wat van die 2 ledige stellekes elk uur van Aachen naar Brussel laten rijden om de HST rommel te vervangen.
Over de L2 & L3 8)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Thalys ZIEK ?

Bericht door Steven »

Het gaat hier over Thalys. ICE heeft zijn eigen topic.
maarten
Berichten: 333
Lid geworden op: 26 aug 2019, 16:46

Re: Thalys ZIEK ?

Bericht door maarten »

Een klassiek motorstel in Thalyskleuren is nog wel te vinden denk ik. :P
Afbeelding
dovaere
Berichten: 305
Lid geworden op: 12 sep 2021, 16:58

Re: Thalys ZIEK ?

Bericht door dovaere »

Terminus schreef: 27 jul 2022, 15:20 Ik kreeg gisteren een mail dat mijn Thalys van volgende week naar Aken afgeschaft is. "Wegens materieelproblemen door de grote hitte"...
Minstens de komende twee weken zijn er tot zes Thalys-treinen per dag afgeschaft:
https://www.thalys.com/be/nl/verkeersinfo/32556
Na gestrande treinen Thalys nu ook uitgeklede dienstregeling
https://www.ovpro.nl/actueel/2022/07/26 ... tregeling/
(vraagje: mag ik nu met de gewone trein de grens over? De mail van Thalys geeft geen verdere uitleg...)
Enkel als je daar een nieuw ticketje voor koopt, het is trouwens een andere vervoerder. Maar je kunt omboeken ofwel word je toch behoorlijk terugbetaald voor je afgeschafte Thalys (250% van de ritprijs volgens bovenstaand artikel in ovpro.nl).
Laatst gewijzigd door dovaere op 28 jul 2022, 12:41, 2 keer totaal gewijzigd.
trainlovertje
Berichten: 2336
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Thalys ZIEK ?

Bericht door trainlovertje »

dovaere schreef: 28 jul 2022, 12:24Maar je wordt toch behoorlijk terugbetaald voor je afgeschafte Thalys (250% van de ritprijs)?
Je kan dan je geplande reis volledig laten terugbetalen, maar dat is het dan ook: 100%. Die 250% was enkel voorzien voor reizigers die hebben afgezien in één van de saunatreinen van de voorbije weken.
dovaere
Berichten: 305
Lid geworden op: 12 sep 2021, 16:58

Re: Thalys ZIEK ?

Bericht door dovaere »

trainlovertje schreef: 28 jul 2022, 12:33 Je kan dan je geplande reis volledig laten terugbetalen, maar dat is het dan ook: 100%. Die 250% was enkel voorzien voor reizigers die hebben afgezien in één van de saunatreinen van de voorbije weken.
In het artikel van ovpro.nl lees ik dat wel degelijk over de vooraf geannuleerde treinritten. Hebben ze het verkeerd overgeschreven?
...krijgt bericht. Zij kunnen hun reis verzetten of cancellen. In dat geval krijgen ze een vergoeding, 250% van hun ticketprijs.
https://www.ovpro.nl/actueel/2022/07/26 ... tregeling/
rdv
Berichten: 1238
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Thalys ZIEK ?

Bericht door rdv »

Terminus schreef: 27 jul 2022, 15:20 Ik kreeg gisteren een mail dat mijn Thalys van volgende week naar Aken afgeschaft is. "Wegens materieelproblemen door de grote hitte"...

(vraagje: mag ik nu met de gewone trein de grens over? De mail van Thalys geeft geen verdere uitleg...)
In de luchtvaartsector zullen de ernstige maatschappijen je steeds overboeken in zulke gevallen, desnoods met een omweg of in Business class (in deze tijdens soms maar X aantal dagen later), maar bij Thalys (en ICE) mag je het zelf uitzoeken.

Over je vraag: ik heb nog nooit problemen gehad met een ICE ticket op de gewone treinen. Soms krijgen de treinbegeleuders zelfs een explicite instructie om de ticketten te aanvaarden. Voor Thalys weet ik het echter niet.

Voor Duitsland of Nederland is er een alternatief met gewone treinen, naar Frankrijk niet echt.
groentje
Berichten: 7270
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Thalys ZIEK ?

Bericht door groentje »

Voor ICE is NMBS de verantwoordelijke vervoerder in België Thalys is dan weer een joint venture van de NMBS. Ik vermoed dat ze op de IC's daarom niet moeilijk doen bij treinuitval.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Thalys ZIEK ?

Bericht door Adler »

groentje schreef: 29 jul 2022, 06:34 Voor ICE is NMBS de verantwoordelijke vervoerder in België Thalys is dan weer een joint venture van de NMBS. Ik vermoed dat ze op de IC's daarom niet moeilijk doen bij treinuitval.
Het is me niet meer duidelijk wat nu eigenlijk het aandeel is van de NMBS in Thalys.
De maatschappij die Thalys uitbaat is THI Factory, een Belgische NV, die dan weer 100% in handen is van de Eurostar Group waarvan de SNCF hoofdaandeelhouder is.
Klassiekje
Berichten: 550
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: Thalys ZIEK ?

Bericht door Klassiekje »

Adler schreef: 29 jul 2022, 06:54
groentje schreef: 29 jul 2022, 06:34 Voor ICE is NMBS de verantwoordelijke vervoerder in België Thalys is dan weer een joint venture van de NMBS. Ik vermoed dat ze op de IC's daarom niet moeilijk doen bij treinuitval.
Het is me niet meer duidelijk wat nu eigenlijk het aandeel is van de NMBS in Thalys.
De maatschappij die Thalys uitbaat is THI Factory, een Belgische NV, die dan weer 100% in handen is van de Eurostar Group waarvan de SNCF hoofdaandeelhouder is.
THI Factory was normaal gezien 60% SNCF en 40% NMBS.

Dit zou de huidige situatie moeten zijn:

Eurostar Group is owned by:

SNCF Voyageurs (55.75%)
Caisse de dépôt et placement du Québec (19.31%)
SNCB (18.5%)
funds managed by Federated Hermes Infrastructure (6.44%)
Plaats reactie