FIP 2e klasse in 1e klasse gebruiken

Plaats reactie
HLE18
Berichten: 433
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

FIP 2e klasse in 1e klasse gebruiken

Bericht door HLE18 »

Heeft iemand ervaring met het gebruik van FIP kaart/coupon 2e klasse met 1e klasse reservering, heb het dan vooral over TGV, ICE en IC treinen in Italië/Zwitserland.

Op je FIP kaart staat dat reizen in een hogere klasse toegelaten is mits het prijsverschil bijbetaald wordt. Dan is natuurlijk weer de vraag hoe/waar kan je best zo'n "upgrade" ticket kopen, of moet je dat op het moment zelf aan de TBG vragen?

Groeten,
Tom
JHS2013
Berichten: 469
Lid geworden op: 27 aug 2019, 23:06

Re: FIP 2e klasse in 1e klasse gebruiken

Bericht door JHS2013 »

Ik ga meestal naar een internationaal loket (in Brussel-Zuid hebben ze naar mijn ervaring de meeste kennis vbw FIP-voordelen en reserveringen) om mijn reizen te boeken. Om samen met niet-FIP-rechthebbende te reizen te boeken vind ik dat ook gemakkelijk.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: FIP 2e klasse in 1e klasse gebruiken

Bericht door rvdborgt »

HLE18 schreef: 13 apr 2022, 17:06 Heeft iemand ervaring met het gebruik van FIP kaart/coupon 2e klasse met 1e klasse reservering, heb het dan vooral over TGV, ICE en IC treinen in Italië/Zwitserland.

Op je FIP kaart staat dat reizen in een hogere klasse toegelaten is mits het prijsverschil bijbetaald wordt. Dan is natuurlijk weer de vraag hoe/waar kan je best zo'n "upgrade" ticket kopen, of moet je dat op het moment zelf aan de TBG vragen?
Het beste aan het loket kopen en niet in de trein. Je betaalt het verschil tussen vol tarief eerste en tweede klas. Met een FIP-kortingskaart krijg je nog 50% korting daarover, bij mijn weten.

Groetjes,
Rian
Plaats reactie