Pagina 1 van 1

Getlink (kanaaltunnel) en RENFE

Geplaatst: 07 apr 2022, 09:55
door nighttrain
Jacques Gounon geeft in een interview met BFM.TV aan de er waarschijnlijk een concurent gaat komen binnen 3 a 5 jaar van Eurostar,nl RENFE.
Hij geeft ook de voordelen aan die de komst kunnen bespoedigen en versnellen.
Namelijk het feit dat RENFE een "nationale" operator is ,die de inzet van hun materiaal ,dat reeds in gebruik is in Spanje,kan inzetten op die lijnen.
In tegenstelling van een "gewone operator" of TOC,die nog materiaal moet aankopen en produceren.
Zie hieronder de link naar het interview.
Ik weet in het verleden hebben we al het verhaal gehad met DB,wat niet is doorgegaan.

https://www.bfmtv.com/economie/entrepri ... 50588.html

Re: Getlink (kanaaltunnel) en RENFE

Geplaatst: 08 apr 2022, 15:46
door maarten
Zijn de speciale eisen voor treinen door de tunnel dan al vervallen en heeft RENFE materieel dat door de kanaaltunnel mag en in Engeland is toegelaten? Het lijkt me sterk dat hun TGV- en ICE-varianten zomaar toegelaten zijn daarvoor. Laat staan het Talgo-materieel.

Re: Getlink (kanaaltunnel) en RENFE

Geplaatst: 08 apr 2022, 23:20
door desirootje
maarten schreef: 08 apr 2022, 15:46 Zijn de speciale eisen voor treinen door de tunnel dan al vervallen en heeft RENFE materieel dat door de kanaaltunnel mag en in Engeland is toegelaten? Het lijkt me sterk dat hun TGV- en ICE-varianten zomaar toegelaten zijn daarvoor. Laat staan het Talgo-materieel.
Ze kunnen wss sommigen van hun treinen aanpassen, zoals SNCF deed met hun Spaanse Ouigo, als de Spaanse treinen te kort zijn kunnen ze hun TGV's of eenden gebruiken en er gewoon extra wagons in zetten

Re: Getlink (kanaaltunnel) en RENFE

Geplaatst: 09 apr 2022, 09:41
door nighttrain
maarten schreef: 08 apr 2022, 15:46 Zijn de speciale eisen voor treinen door de tunnel dan al vervallen en heeft RENFE materieel dat door de kanaaltunnel mag en in Engeland is toegelaten? Het lijkt me sterk dat hun TGV- en ICE-varianten zomaar toegelaten zijn daarvoor. Laat staan het Talgo-materieel.
Inderdaad,anders zou Eurostar ook niet binnen mogen met hun Velaros.
Wat was het probleem?
De lengte v/d trein en dus de afstand van de deuren tov de evacuatie deuren naar service tunnel.
En ook de verplichting van het tractie systeem,ttz het TGV alsthom systeem van 2 gecentraliseerde tractie units.
Dus de "verspreide "tractie units" (onder de rijtuigen) zijn nu toegelaten.
Alsook Getlink heeft de inplanting van het ERTMS systeem in de tunnel op de lange baan geschoven (te duur)

https://www.getlinkgroup.com/content/up ... Final2.pdf

Re: Getlink (kanaaltunnel) en RENFE

Geplaatst: 09 apr 2022, 10:56
door Rww
Hoe werkt dat met de terminals?? Die zijn nu allemaal in beheer of in eigendom(london) van eurostar.

Re: Getlink (kanaaltunnel) en RENFE

Geplaatst: 09 apr 2022, 12:16
door Shrek
nighttrain schreef: 09 apr 2022, 09:41 Alsook Getlink heeft de inplanting van het ERTMS systeem in de tunnel op de lange baan geschoven (te duur)
Gezien SNCF en Infrabel al eerder aangegeven hebben voor 2030 de TVM niet te gaan vervangen is dit natuurlijk een logische stap.