Getlink (kanaaltunnel) en RENFE

Plaats reactie
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Getlink (kanaaltunnel) en RENFE

Bericht door nighttrain »

Jacques Gounon geeft in een interview met BFM.TV aan de er waarschijnlijk een concurent gaat komen binnen 3 a 5 jaar van Eurostar,nl RENFE.
Hij geeft ook de voordelen aan die de komst kunnen bespoedigen en versnellen.
Namelijk het feit dat RENFE een "nationale" operator is ,die de inzet van hun materiaal ,dat reeds in gebruik is in Spanje,kan inzetten op die lijnen.
In tegenstelling van een "gewone operator" of TOC,die nog materiaal moet aankopen en produceren.
Zie hieronder de link naar het interview.
Ik weet in het verleden hebben we al het verhaal gehad met DB,wat niet is doorgegaan.

https://www.bfmtv.com/economie/entrepri ... 50588.html
maarten
Berichten: 331
Lid geworden op: 26 aug 2019, 16:46

Re: Getlink (kanaaltunnel) en RENFE

Bericht door maarten »

Zijn de speciale eisen voor treinen door de tunnel dan al vervallen en heeft RENFE materieel dat door de kanaaltunnel mag en in Engeland is toegelaten? Het lijkt me sterk dat hun TGV- en ICE-varianten zomaar toegelaten zijn daarvoor. Laat staan het Talgo-materieel.
desirootje
Berichten: 644
Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
Locatie: Denderleeuw

Re: Getlink (kanaaltunnel) en RENFE

Bericht door desirootje »

maarten schreef: 08 apr 2022, 15:46 Zijn de speciale eisen voor treinen door de tunnel dan al vervallen en heeft RENFE materieel dat door de kanaaltunnel mag en in Engeland is toegelaten? Het lijkt me sterk dat hun TGV- en ICE-varianten zomaar toegelaten zijn daarvoor. Laat staan het Talgo-materieel.
Ze kunnen wss sommigen van hun treinen aanpassen, zoals SNCF deed met hun Spaanse Ouigo, als de Spaanse treinen te kort zijn kunnen ze hun TGV's of eenden gebruiken en er gewoon extra wagons in zetten
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Getlink (kanaaltunnel) en RENFE

Bericht door nighttrain »

maarten schreef: 08 apr 2022, 15:46 Zijn de speciale eisen voor treinen door de tunnel dan al vervallen en heeft RENFE materieel dat door de kanaaltunnel mag en in Engeland is toegelaten? Het lijkt me sterk dat hun TGV- en ICE-varianten zomaar toegelaten zijn daarvoor. Laat staan het Talgo-materieel.
Inderdaad,anders zou Eurostar ook niet binnen mogen met hun Velaros.
Wat was het probleem?
De lengte v/d trein en dus de afstand van de deuren tov de evacuatie deuren naar service tunnel.
En ook de verplichting van het tractie systeem,ttz het TGV alsthom systeem van 2 gecentraliseerde tractie units.
Dus de "verspreide "tractie units" (onder de rijtuigen) zijn nu toegelaten.
Alsook Getlink heeft de inplanting van het ERTMS systeem in de tunnel op de lange baan geschoven (te duur)

https://www.getlinkgroup.com/content/up ... Final2.pdf
Rww
Berichten: 92
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:51

Re: Getlink (kanaaltunnel) en RENFE

Bericht door Rww »

Hoe werkt dat met de terminals?? Die zijn nu allemaal in beheer of in eigendom(london) van eurostar.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Getlink (kanaaltunnel) en RENFE

Bericht door Shrek »

nighttrain schreef: 09 apr 2022, 09:41 Alsook Getlink heeft de inplanting van het ERTMS systeem in de tunnel op de lange baan geschoven (te duur)
Gezien SNCF en Infrabel al eerder aangegeven hebben voor 2030 de TVM niet te gaan vervangen is dit natuurlijk een logische stap.
Plaats reactie