Trenitalia in de toekomst naar Brussel ?

Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Trenitalia in de toekomst naar Brussel ?

Bericht door Shrek »

rvdborgt schreef: 16 dec 2021, 21:44
Shrek schreef: 16 dec 2021, 18:48 De frecciarossa 1000 heeft in principe alle eigenschappen om vanaf 2023 in België te kunnen rijden. Uiteraard moet alles eerst grondig getest worden.
Alleen de bijzonderheden voor België zouden volgens mij nog getest moeten worden.

Groetjes,
Rian
Officieel wel, maar gezien sommige andere NSA's nogal slordig zijn laat DVIS wel wat meer testen.
trainlovertje
Berichten: 2343
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Trenitalia in de toekomst naar Brussel ?

Bericht door trainlovertje »

Shrek schreef: 16 dec 2021, 21:53 Officieel wel, maar gezien sommige andere NSA's nogal slordig zijn laat DVIS wel wat meer testen.
NSA?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Trenitalia in de toekomst naar Brussel ?

Bericht door Shrek »

trainlovertje schreef: 16 dec 2021, 23:15
Shrek schreef: 16 dec 2021, 21:53 Officieel wel, maar gezien sommige andere NSA's nogal slordig zijn laat DVIS wel wat meer testen.
NSA?
https://www.era.europa.eu/agency/stakeh ... orities_en
maarten
Berichten: 333
Lid geworden op: 26 aug 2019, 16:46

Re: Trenitalia in de toekomst naar Brussel ?

Bericht door maarten »

jan_olieslagers schreef: 16 dec 2021, 19:47 Hm, sorry hoor, alweer skepsis alhier. De Fyra had toch ook alle eigenschappen? En was toch ook eerst grondig getest? Maar goed dat er bij staat "in principe" ...
De V250 was een nieuw product dat zich nog nergens bewezen had. De ETR 1000 rijdt al een tijdje rond in Italië waarbij ze zich wel bewezen hebben.
groentje
Berichten: 7272
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Trenitalia in de toekomst naar Brussel ?

Bericht door groentje »

En aangezien ze in Italië ook 3 kV= gebruiken op hun klassieke net, is de stap zelfs relatief kleiner dan voor de Bombardiers en andere Siemensen.
De V250 was een geheel nieuwe trein, da's echt wel een belangrijk verschil. Mijn vermoeden is dus dat we de Italianen ten vroegste gaan mogen verwachten wanneer er overal ETCS ligt op hun traject, maar dat is dus niet meer zolang...
Plaats reactie