Bernina Express

rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Bernina Express

Bericht door rvdborgt »

HLE18 schreef: 01 apr 2022, 18:31 Weet iemand waarom je op 26/6 (eigenlijk heel juni) niet van Tirano naar Milaan kan? Zijn er daar werken of staat die dienstregeling gewoon nog niet on-line.
De vaakst gestelde vraag van maart tot ergens in mei: waar zijn de Italiaanse treinen na half juni?
Antwoord: Trenitalia is altijd laat met het publiceren van zijn zomerdienstregeling. Voor het langeafstandsverkeer is die net op de Trenitalia-website verschenen en zal die vermoedelijk ergens volgende week via MERITS wel in de rest van Europa verschijnen. Voor de regionale treinen is het nog even wachten. Tot die tijd kun je, om een idee te krijgen, een datum voor 12 juni gebruiken op dezelfde dag van de week.

Groetjes,
Rian
HLE18
Berichten: 433
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Re: Bernina Express

Bericht door HLE18 »

Ok maar voor hetzelfde geld gaan ze aan het spoor werken en rijdt er dus niets. Niet echt praktisch om iets te boeken zo.
HLE18
Berichten: 433
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Re: Bernina Express

Bericht door HLE18 »

rvdborgt schreef: 03 apr 2022, 14:05
HLE18 schreef: 01 apr 2022, 18:31 Weet iemand waarom je op 26/6 (eigenlijk heel juni) niet van Tirano naar Milaan kan? Zijn er daar werken of staat die dienstregeling gewoon nog niet on-line.
De vaakst gestelde vraag van maart tot ergens in mei: waar zijn de Italiaanse treinen na half juni?
Antwoord: Trenitalia is altijd laat met het publiceren van zijn zomerdienstregeling. Voor het langeafstandsverkeer is die net op de Trenitalia-website verschenen en zal die vermoedelijk ergens volgende week via MERITS wel in de rest van Europa verschijnen. Voor de regionale treinen is het nog even wachten. Tot die tijd kun je, om een idee te krijgen, een datum voor 12 juni gebruiken op dezelfde dag van de week.

Groetjes,
Rian
De dienstregeling is deze week on-line gekomen en het was natuurlijk te denken vanaf 26/6 slechts 1 trein van Tirano naar Milaan en daar kan je nog niet eens een ticket voor kopen :roll: met de 2 vervangbussen doe je er 6 uur over! Het zal dus een taxi worden vrees ik :(
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Bernina Express

Bericht door groentje »

Is de Postbus naar Chiavenna en Lugano een optie? Zit in het Swiss Travel System. En er is nog een lokale bus naar Edolo, ook een optie, maar dan zonder doorgaand ticket.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Bernina Express

Bericht door rvdborgt »

HLE18 schreef: 19 mei 2022, 18:20
rvdborgt schreef: 03 apr 2022, 14:05
HLE18 schreef: 01 apr 2022, 18:31 Weet iemand waarom je op 26/6 (eigenlijk heel juni) niet van Tirano naar Milaan kan? Zijn er daar werken of staat die dienstregeling gewoon nog niet on-line.
De vaakst gestelde vraag van maart tot ergens in mei: waar zijn de Italiaanse treinen na half juni?
Antwoord: Trenitalia is altijd laat met het publiceren van zijn zomerdienstregeling. Voor het langeafstandsverkeer is die net op de Trenitalia-website verschenen en zal die vermoedelijk ergens volgende week via MERITS wel in de rest van Europa verschijnen. Voor de regionale treinen is het nog even wachten. Tot die tijd kun je, om een idee te krijgen, een datum voor 12 juni gebruiken op dezelfde dag van de week.
De dienstregeling is deze week on-line gekomen en het was natuurlijk te denken vanaf 26/6 slechts 1 trein van Tirano naar Milaan en daar kan je nog niet eens een ticket voor kopen :roll: met de 2 vervangbussen doe je er 6 uur over! Het zal dus een taxi worden vrees ik :(
Er blijken werkzaamheden te zijn. Maar ik heb het sterke vermoeden dat de vervangende bussen er nog helemaal niet in zitten.

Groetjes,
Rian
HLE18
Berichten: 433
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Re: Bernina Express

Bericht door HLE18 »

groentje schreef: 19 mei 2022, 18:49 Is de Postbus naar Chiavenna en Lugano een optie? Zit in het Swiss Travel System. En er is nog een lokale bus naar Edolo, ook een optie, maar dan zonder doorgaand ticket.
Edolo kan een interessant alternatief zijn, is al de helft van afstand i.p.v. Colico (vanaf Colico lijken de treinen normaal te rijden). Taxi vraagt 150€ voor Tirano - Colico.

Waar kan je die bussen juist ergens opzoeken en tickets kopen?
rvdborgt schreef: 20 mei 2022, 00:26 Er blijken werkzaamheden te zijn. Maar ik heb het sterke vermoeden dat de vervangende bussen er nog helemaal niet in zitten.
Ja dat zou goed kunnen, vandaag kan ik plots geen vervang bussen vinden maar zal zo toch eens tijd gaan worden dat ze het weten :roll:
FLV-FGSP
Berichten: 1879
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Bernina Express

Bericht door FLV-FGSP »

Dienstregeling Tirano - Edolo: http://www.busperego.com/docs/linee/bus ... 3.pdf?r=19
Tickets (in mijn herinnering ongeveer 5 euro) aan het loket van het kleine busstation aan de zuidkant van het Italiaanse station.
HLE18
Berichten: 433
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Re: Bernina Express

Bericht door HLE18 »

Is dat de dienstregeling voor het weekend? Of is er dan maar 1 bus om 16u35 "(2) = Het vindt plaats op zaterdag en op buitenschoolse dagen"?
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Bernina Express

Bericht door rvdborgt »

HLE18 schreef: 22 mei 2022, 11:19 Is dat de dienstregeling voor het weekend?
Dat is de complete dienstregeling.

Groetjes,
Rian
Metoyou
Berichten: 71
Lid geworden op: 10 nov 2014, 11:21

Re: Bernina Express

Bericht door Metoyou »

HLE18 schreef: 01 apr 2022, 18:31 Weet iemand waarom je op 26/6 (eigenlijk heel juni) niet van Tirano naar Milaan kan? Zijn er daar werken of staat die dienstregeling gewoon nog niet on-line.

Nu staan de verbindingen Milaan - Tirano online op Trenitalia.
Het is een gedeelte met de trein en dan een vervangende busdienst vanaf Colico.
HLE18
Berichten: 433
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Re: Bernina Express

Bericht door HLE18 »

Inderdaad, eindelijk :) Eigenaardig is wel dat ze op Trenitalia staan maar op Trenord zelf niet.

FIP is niet geldig op Trenord had ik ergens gelezen, iemand ervaring mee? Kost nu wel 2 keer niets voor een ticket dus is niet zo erg.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Bernina Express

Bericht door rvdborgt »

HLE18 schreef: 30 mei 2022, 18:21 FIP is niet geldig op Trenord had ik ergens gelezen, iemand ervaring mee?
Is niet geldig, zie de uitgebreide documentatie van de RDG:
https://www.raildeliverygroup.com/rst/w ... tml#Europe

Groetjes,
Rian
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Bernina Express

Bericht door groentje »

Dat kan ik bevestigen. Maar inderdaad, voor het geld moet je het niet laten.
Ducktape
Berichten: 437
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:34
Locatie: Mortsel

Re: Bernina Express

Bericht door Ducktape »

Ik heb enkele jaren geleden wel met FIP op Trenord treinen gezeten en de TBG bekeek mijn coupon zelfs niet raar, ook al bleek idd achteraf dat die coupons niet geldig zijn. Moest de TBG toch zeggen dat het niet mag zou ik mij van de domme houden en zeggen dat je dat niet wist. Dat ze dan die FS logo's verwijderen van de trein...
HLE18
Berichten: 433
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Re: Bernina Express

Bericht door HLE18 »

Heb inderdaad gehoord dat ze er niet echt veel problemen van maken blijkbaar.
Plaats reactie