Connecting Europe Express

Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Connecting Europe Express

Bericht door Shrek »

FLV-FGSP schreef: 06 okt 2021, 19:11 Inmiddels is de trein bijna in Parijs. Jon Worth, een Berlijnse blogger (met een Brits paspoort) heeft een critisch commentaar geschreven: https://jonworth.eu/europes-empty-publi ... -the-line/
Allemaal wel goedkope kritiek.
Ja er waren 3 treinen nodig door de verschillende spoorbreedtes, maar één van de projecten die in de trein werd voorgesteld was net het leggen van een derde rail op enkele Spaanse spoorlijnen om de interoperabiliteit te vergroten.
Ja er werd veel van locomotief gewisseld, maar in de trein gaf men uitleg over het ETCS-uitrolprogramma van de Europese commissie, wat net een deel van de oplossing is.
Ik denk dus dat de auteur ofwel niet goed rondgekeken heeft in de trein, ofwel wat makkelijke kliks wil krijgen met slappe kritiek.

Uiteraard gaat deze showtrein de problemen niet rechtstreeks oplossen, maar als hij ervoor kan zorgen dat het Europese budget meer steun krijgt bij de nationale politici in heel Europa is het wel de moeite waard.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Connecting Europe Express

Bericht door groentje »

Maar of dit initiatief de steun bij het grote publiek zal hebben vergroot, durf ik samen met Worth toch ook wel betwijfelen. Dit had zoveel meer kunnen zijn, zelfs met 3 verschillende treinen.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Connecting Europe Express

Bericht door Shrek »

groentje schreef: 07 okt 2021, 00:59 Maar of dit initiatief de steun bij het grote publiek zal hebben vergroot, durf ik samen met Worth toch ook wel betwijfelen. Dit had zoveel meer kunnen zijn, zelfs met 3 verschillende treinen.
Ik had de indruk dat dat niet echt de doelgroep was, het ging er meer over de beleidsmakers te informeren en te overtuigen van de Europese spoorwegaanpak. Voor het grote publiek te overtuigen heb je vooral resultaten nodig, geen showtrein.
Plaats reactie