Beschadigde THALYS, ICE, TGV en EUROSTAR treinstellen

HLE21
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 feb 2021, 20:40
Locatie: Antwerpen

Beschadigde THALYS, ICE, TGV en EUROSTAR treinstellen

Bericht door HLE21 »

Hallo,

Ik probeer een lijst te maken van beschadigde treinstellen ICE, THALYS, TGV en EUROSTAR.
Nu volg ik jullie forum al een tijdje (niet geregistreerd), en denk dat hier de beste plaats is om hulp te vragen.
Ik heb veel gevonden, maar enkele kan ik niet terug vinden:
Er zou een THALYS op een stootblok gereden zijn in Brussel-Zuid, kent er iemand de stelnummer?
Er zou ook een ICE op die zelfde stootblok gereden zijn, welke stel?
In 2003 zou er ook een THALYS tegen een vrachtwagen gereden zijn, in Zaventem. Maar welke stel? Een PBKA veronderstel ik.
Wanneer en waar heeft de 3015-3016 een brand gehad?
U mag gerust ook nog andere beschadigde treinstellen opnoemen.
Alvast bedankt
Respect moet ge verdienen, niet alleen maar willen
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Beschadigde THALYS, ICE, TGV en EUROSTAR treinstellen

Bericht door Terminus »

Dergelijke vragen zijn meer en meer te zien of dit en andere fora. Wat is de meerwaarde?
Mij lijkt het een soort van bizar ramptoerisme? Achter die incidenten gaat vaak menselijk leed schuil....
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Beschadigde THALYS, ICE, TGV en EUROSTAR treinstellen

Bericht door Steven »

Als het enkel gaat om te weten welke stellen nog rijden en welke niet kan ik de vraag begrijpen. Engelse spotters zijn ook heel fanatiek met dat soort lijstjes bezig. Wij Belgen hebben minder interesse in dat soort lijsten.
HLE21
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 feb 2021, 20:40
Locatie: Antwerpen

Re: Beschadigde THALYS, ICE, TGV en EUROSTAR treinstellen

Bericht door HLE21 »

Steven schreef: 18 feb 2021, 14:40 Als het enkel gaat om te weten welke stellen nog rijden en welke niet kan ik de vraag begrijpen. Engelse spotters zijn ook heel fanatiek met dat soort lijstjes bezig. Wij Belgen hebben minder interesse in dat soort lijsten.
Daarom wilde ik het weten idd, maar het werd blijkbaar fout begrepen.
Respect moet ge verdienen, niet alleen maar willen
4017-4018
Berichten: 588
Lid geworden op: 13 jul 2020, 21:28
Locatie: Antwerpen

Re: Beschadigde THALYS, ICE, TGV en EUROSTAR treinstellen

Bericht door 4017-4018 »

HLE21 schreef: 18 feb 2021, 00:10 Er zou een THALYS op een stootblok gereden zijn in Brussel-Zuid, kent er iemand de stelnummer?
Dit was stel 4535, de andere ken ik niet.
Ciao Ciao
HLE21
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 feb 2021, 20:40
Locatie: Antwerpen

Re: Beschadigde THALYS, ICE, TGV en EUROSTAR treinstellen

Bericht door HLE21 »

Niemand die weet welke stellen er betrokken waren?
Respect moet ge verdienen, niet alleen maar willen
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Beschadigde THALYS, ICE, TGV en EUROSTAR treinstellen

Bericht door trainlovertje »

HLE21 schreef: 20 feb 2021, 16:52 Niemand die weet welke stellen er betrokken waren?
Bijna niemand van de actieve gebruikers hier interesseert zich daarin en dus houdt quasi niemand dat bij. Zoals je zelf waarschijnlijk al gedaan hebt, zal het doorzoeken van het internet naar media-berichten hierover de manier met de hoogste kans op slagen zijn. Eventueel de spoorbedrijven zelf contacteren, maar ik denk niet dat ze die info met onbekenden willen delen.
HLE21
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 feb 2021, 20:40
Locatie: Antwerpen

Re: Beschadigde THALYS, ICE, TGV en EUROSTAR treinstellen

Bericht door HLE21 »

trainlovertje schreef: 20 feb 2021, 17:08
HLE21 schreef: 20 feb 2021, 16:52 Niemand die weet welke stellen er betrokken waren?
Bijna niemand van de actieve gebruikers hier interesseert zich daarin en dus houdt quasi niemand dat bij. Zoals je zelf waarschijnlijk al gedaan hebt, zal het doorzoeken van het internet naar media-berichten hierover de manier met de hoogste kans op slagen zijn. Eventueel de spoorbedrijven zelf contacteren, maar ik denk niet dat ze die info met onbekenden willen delen.
Hoe bedoel je contacteren? Klantendienst?
Respect moet ge verdienen, niet alleen maar willen
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Beschadigde THALYS, ICE, TGV en EUROSTAR treinstellen

Bericht door trainlovertje »

HLE21 schreef: 20 feb 2021, 17:47 Hoe bedoel je contacteren? Klantendienst?
Bijvoorbeeld. Op elke bedrijfswebsite staat er tegenwoordig een button 'Contact' of iets gelijkaardigs.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Beschadigde THALYS, ICE, TGV en EUROSTAR treinstellen

Bericht door Steven »

Nadeel om info te verzamelen van incidenten die al zover in het verleden liggen is gewoon dat het nog weinig interesse lokt bij velen. Je zal dus vooral tegen gesloten deuren aanlopen. Je beste hoop om iets te vinden is Google en hopen dat ze bij een incident ook een foto of gedetailleerde info geven. Verder is het wat zoeken naar een speld in een hooiberg. Denk er aan dat Europeanen zich er weinig mee bezighouden om dergelijke info te verzamelen. in de UK is dat een ander verhaal, zij verzamelen heel veel van dergelijke info. Dus je zoekactie in het Engels doen op Google kan ik maar meegeven als extra tip.
HLE21
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 feb 2021, 20:40
Locatie: Antwerpen

Re: Beschadigde THALYS, ICE, TGV en EUROSTAR treinstellen

Bericht door HLE21 »

Zijn zo'n dingen eigenlijk niet opgeslagen in een database?
Respect moet ge verdienen, niet alleen maar willen
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Beschadigde THALYS, ICE, TGV en EUROSTAR treinstellen

Bericht door Shrek »

HLE21 schreef: 20 feb 2021, 20:36 Zijn zo'n dingen eigenlijk niet opgeslagen in een database?
Er zullen wel onderhoudslogboeken zijn ja, maar de kans dat iemand die voor jou gaat willen inkijken lijkt mij miniem.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Beschadigde THALYS, ICE, TGV en EUROSTAR treinstellen

Bericht door trainlovertje »

Het onderzoeksorgaan ongevallen & incidenten op het spoor (OOIS) zal wel zo'n database hebben. Ik vermoed echter dat dat als staatsgeheim bestempeld wordt... Je kan maar proberen: https://www.rail-investigation.be/nl/
HLE21
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 feb 2021, 20:40
Locatie: Antwerpen

Re: Beschadigde THALYS, ICE, TGV en EUROSTAR treinstellen

Bericht door HLE21 »

trainlovertje schreef: 20 feb 2021, 21:09 Het onderzoeksorgaan ongevallen & incidenten op het spoor (OOIS) zal wel zo'n database hebben. Ik vermoed echter dat dat als staatsgeheim bestempeld wordt... Je kan maar proberen: https://www.rail-investigation.be/nl/
Die pagina had ik al bezogt, maar niks over THALYS dat rook ontwikkeld, THALYS dat tegen vrachtwagen rijd of ICE die tegen stooblok botst.
Respect moet ge verdienen, niet alleen maar willen
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Beschadigde THALYS, ICE, TGV en EUROSTAR treinstellen

Bericht door trainlovertje »

HLE21 schreef: 20 feb 2021, 21:27
trainlovertje schreef: 20 feb 2021, 21:09 Het onderzoeksorgaan ongevallen & incidenten op het spoor (OOIS) zal wel zo'n database hebben. Ik vermoed echter dat dat als staatsgeheim bestempeld wordt... Je kan maar proberen: https://www.rail-investigation.be/nl/
Die pagina had ik al bezogt, maar niks over THALYS dat rook ontwikkeld, THALYS dat tegen vrachtwagen rijd of ICE die tegen stooblok botst.
Maar dat wil niet zeggen dat ze die data niet in hun bezit hebben. Je kan het maar navragen.
Plaats reactie