Wat is je favoriete HST deel 2

Wat is je favoriete HST deel 2

Thalys
7
19%
TGV
0
Geen stemmen
Eurostar E300 (TMST)
4
11%
Eurostar E320 (Velaro)
6
17%
ICE
16
44%
TGV Duplex
2
6%
AVE
0
Geen stemmen
ETR
1
3%
Italo
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 36

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Wat is je favoriete HST deel 2

Bericht door Steven »

Nog eens een nieuwe pol over een ouder onderwerp dat hier al eens eerder aan bod kwam, heb het aanbod een beetje groter gemaakt en nog wat andere Europese HST’s toegevoegd aan het lijstje (want ik ga er vanuit dat sommige deze HST’s die niet in België komen ooit wel eens gebruikt hebben)

Het lijstje is verre van volledig over wat er in Europa te vinden is maar ik denk dat ik de belangrijkste wel vermeld heb. Succes met het maken van een keuze.
4017-4018
Berichten: 588
Lid geworden op: 13 jul 2020, 21:28
Locatie: Antwerpen

Re: Wat is je favoriete HST deel 2

Bericht door 4017-4018 »

Ik vind HST's in het algemeen heel goed, maar toch heb ik op de ICE gestemd
Ciao Ciao
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Wat is je favoriete HST deel 2

Bericht door Shrek »

Hoewel de Frecciarossa (ETR) zeker niet slecht was is de E320 toch mijn favoriet :)
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Wat is je favoriete HST deel 2

Bericht door K V B »

Ik mis er een paar:
Astoro en Giruno (SBB)
X2000 (SJ)
Talgo (250 en 305)

En je mag best ICE-1/2, ICE-3 en ICE-4 van elkaar onderscheiden hoor.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Wat is je favoriete HST deel 2

Bericht door Steven »

Ik weet dat ik niet volledig ben, maar je hebt hoe dan ook al de limiet van 10 keuzes hier op het forum. Ik heb er al 9 gebruikt in mijn lijstje dus ik moest mijn keuze hoe dan ook beperken. Ik neem aan dat jij veruit de enige bent hier op HGBTF die al met een Giruno is mee geweest? Ik zou er graag eens gebruik van maken, maar voorlopig blijft het nog toekomstmuziek.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Wat is je favoriete HST deel 2

Bericht door trainlovertje »

Steven schreef: 11 feb 2021, 12:52 Ik neem aan dat jij veruit de enige bent hier op HGBTF die al met een Giruno is mee geweest? Ik zou er graag eens gebruik van maken, maar voorlopig blijft het nog toekomstmuziek.
Niet de enige, ik ook! :mrgreen: Begin maart 2020, een week voordat ons leven veranderde was dat, tussen Olten en Luzern. Niet aan hoge snelheid dus. Ik moet zeggen dat ik ze niet echt speciaal vond binnenin, maar zeker wel modern, comfortabel en aangenaam, zoals alle SBB-treinen...
SteC
Berichten: 303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Oostende/Baden-Württemberg

Re: Wat is je favoriete HST deel 2

Bericht door SteC »

Mijn eigen favoriet is the CRH3 (eigenlijk een vergrootte Siemens Velaro). Het feit dat het hier om een stukje prestige gaat is er daar duidelijk aan te merken.
In Europa heb ik de ICE als favoriet. De TGV en afgeleiden komen mij te claustrofobisch over.
AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Wat is je favoriete HST deel 2

Bericht door AlexNL »

De Britse Intercity 125 :D
HLE18
Berichten: 433
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Re: Wat is je favoriete HST deel 2

Bericht door HLE18 »

trainlovertje schreef: 11 feb 2021, 19:55
Steven schreef: 11 feb 2021, 12:52 Ik neem aan dat jij veruit de enige bent hier op HGBTF die al met een Giruno is mee geweest? Ik zou er graag eens gebruik van maken, maar voorlopig blijft het nog toekomstmuziek.
Niet de enige, ik ook! :mrgreen: Begin maart 2020, een week voordat ons leven veranderde was dat, tussen Olten en Luzern. Niet aan hoge snelheid dus. Ik moet zeggen dat ik ze niet echt speciaal vond binnenin, maar zeker wel modern, comfortabel en aangenaam, zoals alle SBB-treinen...
En er hier zijn er nog die er al ingezeten hebben :wink:
Wie heeft er al in de Russische Velaro (Sapsan) gereden https://youtu.be/nZSfaAqtp-Y?t=918?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Wat is je favoriete HST deel 2

Bericht door Steven »

Ok, ik ben aangenaam verrast dat er toch al wat Belgen de Giruno gebruikt hebben, bij mij blijft het voorlopig enkel beperkt tot het filmen van een vertrek in Zürich.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Wat is je favoriete HST deel 2

Bericht door kika »

Bestoeling, uitzicht, traject? :D Een Thalys zien rijden is prima, maar ik zit toch veel liever in een ICE Metropolitan (rijden die nog?). Ik twijfel: AVE kiezen, dan heb ik direct ook TGV, eendenbek en ICE in 1 stem. Denk dat ik de Railjet ook ergens in mijn top 5 zou zetten: comfort en uitzicht naar buiten; niet het buitenaanzicht.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Wat is je favoriete HST deel 2

Bericht door kika »

Steven schreef: 16 feb 2021, 19:49 Ok, ik ben aangenaam verrast dat er toch al wat Belgen de Giruno gebruikt hebben, bij mij blijft het voorlopig enkel beperkt tot het filmen van een vertrek in Zürich.
Ik heb hem net gemist. Iets met lockdowns enzo :cry:
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Wat is je favoriete HST deel 2

Bericht door trainlovertje »

kika schreef: 17 feb 2021, 13:46 Bestoeling, uitzicht, traject? :D Een Thalys zien rijden is prima, maar ik zit toch veel liever in een ICE Metropolitan (rijden die nog?). Ik twijfel: AVE kiezen, dan heb ik direct ook TGV, eendenbek en ICE in 1 stem. Denk dat ik de Railjet ook ergens in mijn top 5 zou zetten: comfort en uitzicht naar buiten; niet het buitenaanzicht.
Metropolitans rijden nog, ik denk tegenwoordig voornamelijk tussen Berlijn en Frankfurt via Braunschweig/Hildesheim. Die zou ik persoonlijk ook heel hoog aanprijzen, gezien enkele tweedeklasrijtuigen daar een 2 + 1 opstelling kennen.
Wat de Railjet betreft: zitcomfort vind ik daar toch wat minder, geen verstelbare zetels in tweede klasse. De laatste jaren toch wel een aantal keren met verstijfde rugmusculatuur uitgestapt..
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Wat is je favoriete HST deel 2

Bericht door groentje »

Zitvlak van Railjet zit ook te laag voor mij. Iets hoger en voetsteuntjes voor mensen met korte beentjes zou handig geweest zijn. Uiterlijk vind ik dan weer wél geslaagd.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Wat is je favoriete HST deel 2

Bericht door kika »

Hmm, misschien hebben jullie wel gelijk, zijn mijn herinneringen niet correct: te lang buiten wachten in de kou en dan *eindelijk* lekker warm voor een korte ritje, kindjes die willen rondrennen… en gewoon ook te lang geleden dat ik er nog in zat.
Plaats reactie