ICNG stellen voor inzet in Nederland

Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: ICNG stellen voor inzet in Nederland

Bericht door Steve »

Uiteindelijk wel, maar ik veronderstel dat de ICNG wel in dienst zal komen op de huidige Benelux zonder dat die ontdubbeling er al zal zijn. En dan nog valt het nog af te wachten of die tragere trein wel zoveel volk zal wegnemen als je ziet dat de snellere variant als enige naar Schiphol en Amsterdam blijft rijden en zelfs naar Rotterdam een stuk sneller zal zijn dan de huidige Benelux.
jan_olieslagers
Berichten: 3520
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: ICNG stellen voor inzet in Nederland

Bericht door jan_olieslagers »

ik veronderstel dat de ICNG wel in dienst zal komen op de huidige Benelux zonder dat die ontdubbeling er al zal zijn
Als men de improvisaties ziet die er vandaag blijkbaar nodig zijn om binnen BE een minimum aan dienstverlening te realiseren, ver onder het niveau van de gepubliceerde beloftes, dan gelooft men graag dat deze ontdubbeling minstens bij NMBS geen prioriteit zal zijn. Men heeft sowieso al niet veel materiaal beschikbaar dat hier kan ingezet worden.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Klassiekje
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: ICNG stellen voor inzet in Nederland

Bericht door Klassiekje »

Steve schreef: 04 feb 2024, 19:29 Ik heb het misschien gemist, maar wat wordt eigenlijk de voorziene inzet van de ICNG's? 1 of 2 stellen? In het eerste geval lijkt het me toch een achteruitgang in capaciteit in vergelijking met de huidige ICR-stammen (van grofweg 480 naar 430?) in een context waar er veeleer capaciteit tekort dan te veel is, in het tweede geval weet ik niet of die samenstelling overal aan de perrons zal passen.
Er is op dit moment nog niet voorzien om gekoppeld te rijden (in BE).
Maar heb al gehoord dat dit op de drukke momenten inderdaad sowieso te weinig zal zijn, en dat er dus veel mensen gaan mogen rechtstaan.

2 ICNG-8 komen trouwens op 330m. Dat zou dus normaal gezien wel moeten gaan in de voorziene haltes.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: ICNG stellen voor inzet in Nederland

Bericht door Steven »

De oude verbinding zal wel volk blijven trekken, ze bevat vooral veel reizigers die deeltjes van de route nodig hebben zoals brussel naar de luchthaven, luchthaven Antwerpen, Mechelen en Antwerpen met Breda verbinden. Het zijn er minder die het volledige traject doen.
groentje
Berichten: 7278
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: ICNG stellen voor inzet in Nederland

Bericht door groentje »

Ik denk dat je het aantal reizigers dat ermee het hele eind gaat, toch niet mag onderschatten, hoor. De prijzen van Eurostar (en de verplichte reservering) duwen heel wat reizigers naar de Benelux, en met minder dan 3 uur is dat nog steeds een erg aantrekkelijke verbinding... mits ze rijden.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: ICNG stellen voor inzet in Nederland

Bericht door Steven »

groentje schreef: 04 feb 2024, 22:51 Ik denk dat je het aantal reizigers dat ermee het hele eind gaat, toch niet mag onderschatten, hoor. De prijzen van Eurostar (en de verplichte reservering) duwen heel wat reizigers naar de Benelux, en met minder dan 3 uur is dat nog steeds een erg aantrekkelijke verbinding... mits ze rijden.
Ik onderschat het zeker niet maar Antwerpen en Rotterdam zorgen voor het gros van die reizigers, het zijn op dat deel vooral pendelaars en minder toeristen. Als je die uit de huidige Benelux kan halen met een snellere trein kan de huidige trein wat ademen. Want op heel wat uren is die echt te klein. Ook de mensen van Noorderkempen zullen blij zijn, want bij het opstappen richting Antwerpen zitten ze geregeld tussen een reeds overvolle trein.
Plaats reactie