Spoorwegen in Melbourne/Victoria Australie

Plaats reactie
Victorian Rail
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2021, 04:45

Spoorwegen in Melbourne/Victoria Australie

Bericht door Victorian Rail »

Weet niet of dit gebruikelijk is maar ik ben zelf woonachtig in Melbourne en heb veel kennis van de spoorwegen in Melbourne en de provincie Victoria. Ik wilde zien of er vragen zijn en kan deze beantwoorden. Ook heb ik een youtube kanaal https://www.youtube.com/channel/UCtdTpD ... -ZKMPZYytw mijn Nederlands is niet zo goed, maar ik heb hulp gekregen met deze post. :D
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Spoorwegen in Melbourne/Victoria Australie

Bericht door groentje »

Hallo, welkom!
Ik zal onlangs een reportage van World's Busiest Stations Flinders Street. Het zag er een behoorlijk indrukwekkend systeem uit, toegegeven, ik had het vooroordeel dat Australië eerder triestig was qua treinen, enkele mooie treinen voor toeristen (Ghan, Overlander), maar verder vrij weinig. Op z'n minst voor Melbourne valt dat dus nog wel mee. Wat is de frequentie daar?
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Spoorwegen in Melbourne/Victoria Australie

Bericht door K V B »

Ik heb ooit een jaar in Australië gewoond (in 1987-88), in Geelong (bij Melbourne dus) en ben de afgelopen jaren er nog een paar keer geweest. Toen in de Jaren 80 reden ze op Melbouren - Geelong zelfs nog met houten rijtuigen waar de deuren gewoon open stonden tijdens het rijden...
Rond Melbourne rijden de treinen best frequent, elke 10 minuten op sommige lijnen. We zouden er in België zelfs iets. kunnen leren. Bijvoorbeeld dat we eigenlijk in Vlaanderen het spoorwegnet eerder als een metro zouden moeten uitbaten...

Hoet staat het met de nieuwe treinen voor Melbourne - Albury?
Plaats reactie