ICNG ontspoord in Duitsland
Re: ICNG ontspoord in Duitsland
Deze ICNG reed niet op eigen kracht voor alle duidelijkheid, het was een overbrenging.
Re: ICNG ontspoord in Duitsland
Volgens een artikel dat ik zo online door kreeg gestuurd zou de bestuurder meerder seinen zijn voorbijgereden (moet bevestigd worden uiteraard).
Volgens het onderstaande artikel zoekt de politie dan weer of het niet gaat om een technisch defect?
https://www.volksstimme.de/lokal/wanzle ... -entgleist
kortweg nog wat voer voor speculatie over wat het ongeluk veroorzaakt heeft. op bepaalde foto's zie je wel dat de het nabij een wisselstraat is voorgevallen.
Volgens het onderstaande artikel zoekt de politie dan weer of het niet gaat om een technisch defect?
https://www.volksstimme.de/lokal/wanzle ... -entgleist
kortweg nog wat voer voor speculatie over wat het ongeluk veroorzaakt heeft. op bepaalde foto's zie je wel dat de het nabij een wisselstraat is voorgevallen.
Re: ICNG ontspoord in Duitsland
lol dat laatste artikel slaagt de bal toch ook mis. "Tijdens een testrit", die treinen kunnen, zullen en willen nooit in Duitsland rijden
Re: ICNG ontspoord in Duitsland
Beelden van de berging met 2 zware kranen :
https://www.youtube.com/watch?v=rhmm90hkUw8
https://www.youtube.com/watch?v=rhmm90hkUw8
Re: ICNG ontspoord in Duitsland
https://eisenbahn-kurier.de/index.php/6 ... uaP94M9v8M
Volgens een artikel in eisenbahn kurier was er een probleem met de remmen. Nadat de trein hierdoor het rode sein was voorbijgereden kwam hij via een beschermingswissel op een doodspoor uit. Waarna hij ontspoorde en in het nabijgelegen veld uit kwam. De trein reed over een wijkspoor in het station van Dreileben-Drackenstedt.
De loc van dienst had nr 214 006 en de gesleepte stellen zijn 3105/3109. Ze waren van Salzgitter naar Blankenburg Onderweg.
Volgens een artikel in eisenbahn kurier was er een probleem met de remmen. Nadat de trein hierdoor het rode sein was voorbijgereden kwam hij via een beschermingswissel op een doodspoor uit. Waarna hij ontspoorde en in het nabijgelegen veld uit kwam. De trein reed over een wijkspoor in het station van Dreileben-Drackenstedt.
De loc van dienst had nr 214 006 en de gesleepte stellen zijn 3105/3109. Ze waren van Salzgitter naar Blankenburg Onderweg.
Re: ICNG ontspoord in Duitsland
Grappig genoeg waren deze treinen op weg voor een testrit in Duitsland. Op de Rübelandbahn, die zoals bekend mag zijn met 25 kV is geëlectrificeerd.
Re: ICNG ontspoord in Duitsland
Ze waren op weg naar een testbaan, toen ze ontspoorde werden ze gesleept.
Ciao Ciao
Re: ICNG ontspoord in Duitsland
Dat klopt ook wat hij zegt, ze waren dus onderweg naar dat stukje spoor in Duitsland waar 25kV op de bovenleiding zit. Om ze daar te testen.
Re: ICNG ontspoord in Duitsland
Er werd gezegd dat de eerste treinstel beschadigd was, is die terug naar de fabriek gestuurt?
Ciao Ciao
-
- Berichten: 3505
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: ICNG ontspoord in Duitsland
Het werd u al eerder gezegd: wees nu niet zo ongeduldig, we horen dat wel als de tijd daarvoor gekomen is.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: ICNG ontspoord in Duitsland
Het was gewoon een vraagje.jan_olieslagers schreef: ↑06 nov 2020, 14:07 Het werd u al eerder gezegd: wees nu niet zo ongeduldig, we horen dat wel als de tijd daarvoor gekomen is.
Ik begrijp echt niet waarom men altijd zegt "niet ongeduldig zijn".
Het was gewoon een vraag of de trein terug is gestuurt naar de fabriek (ik heb niks gevraagd over de oorzaak of zo iets).
Ciao Ciao
Re: ICNG ontspoord in Duitsland
In het relevante draadje van het Nederlandse forum (https://www.somda.nl/forum/15040/ontwikkelingen-icng/) heb ik hier nog geen nieuws over gezien. Het zal wel de nodige tijd kosten om de situatie (ook aansprakelijkheid i.v.m. verzekeringen e.d.) te beoordelen.
Re: ICNG ontspoord in Duitsland
Een beetje late reactie, maar er is nog altijd geen uitsluitsel over de oorzaak (uiteraard wel vermoedens), dus tot de EBA het onderzoek heeft afgerond worden de treinstellen nog niet vrijgegeven.