Eerste ice trip richting Duitsland.
Geplaatst: 18 aug 2020, 00:14
Dag beste forum leden.
Zo als belooft in "ice verbinding Brussel - Duitsland", zal ik nu mijn ervaaring met jullie delen. Veel lees plezier.
Deze bericht is laat geplaatst, maar het wordt wel duidelijk waarom.
Dus ' smorgens vertrokken we vanuit Antwerpen-Centraal om 09:25 met de IC-trein naar Brussel-Noord om daar ice 15 naar Aachen HBF om 10:34 te nemen.
De ic richting Brussel bestond uit een hle 27 en een stam m4, maar op Belux trains werd het materieel aangeduid met een hle 18 + m6.
De rit verloopt rustig, en vrij goed.
Aangekomen in Brussel-Noord hadden we nog een halfuur tot dat de ice zal komen.
Om 10:20 gaan we naar spoor 3, waar onze trein moest aankomen.
En ja hoor, om 10:34 kwam de 4685 aan in Brussel-Noord.
Ik persoonlijk vond het beter dan de Thalys, maar iedereen met zijn eige mening.
De rit verliep goed, zeker nog eens doen.
We komen stipt aan in Aachen hbf.
Daar noteerde ik een nummer: de 642061 (als er iemand weet welke model van trein het was, gerust eens zeggen).
We hadden de ice terug om 18:21, dus we gingen in het stad.
Zo, om 18:00 waren we terug in Aachen hbf.
We gaan naar spoor 9, en we wachten af.
Daar nog eens nummers genoteert: 643206, 643719 (bij deze nummers weet ik ook niks, informatie altijd welkom).
En voila, het is 18:21.
Een klein (of groot) probleempje: de ice is er nog niet.
Duits kunnen we niet, en mijn Engels is zeer beperkt.
Er komt een Thalys naar Dortmoend, dus gaan we aan het personeel van Thalys vragen wat er aan de hand is met onze ice.
Gelukkig vinden we iemand die nederlands kan, en die vertelt dat er een persoonsongeval in Duren is, en dat het treinverkeer door elkaar is.
Tja wat kunnen we doen? Af wachten zeker.
Op de schermen wordt de ice aangekondig op spoor 6, dus we gaan naar spoor 6.
Daar een andere Thalys, en iemand van de personeelsleden vraagt aan ons of we met de Thalys mee moeten.
Wij antwoorden dat we met de ice mee moeten, en die sturen ons terug naar spoor 9.
Daar aangekomen, was er een vriendelijke treinbegelijder, en die zij tegen ons dat we mee met de 660 mee mogsten tot Welkenraedt, en daar kunnen we overstappen.
Voor dat ik het vergeet, de ice werd aangekondigd met 70 minuten vertraging.
Dus we gaan mee met de L-trein.
We stappen daar uit en de TBG stuurt ons naar spoor 5, waar een stam i11 richting Oostende klaar stond.
Hij zij nog dat de trein op ons zal wachten.
Daar aangekomen, waren de deuren dicht.
We gingen naar een TBG van de trein richting Oostende en we zijden dat we op die trein moesten overstappen.
Daar zij de TBG dat hij op geen enkel aansluiting moest wachten, deed zijn deur dicht en te trein vertrok.
Dus nog een uur wachten. Uiteindelijk komt ook de ic van 20=25 aan, een hle 18 + i11 rijtuigen.
Die waren we van plan te nemen richting Leuven.
In Leuven aangekomen (21:30), wist ik dat de ic-trein Aarschot Antwerpen-Centraal om 21:36 vertrok.
Dus snel naar beneden lopen, daar op de borden (aankondegingsschermen) kijke.
Daar bleek dat de ic-trein van 21:36 afgeschaft was.
Snel terug naar boven lopen, en nog snel in de vorige trein stappen (waarmee we vanuit Welkenraedt kwamen).
Net op tijd, want geen 10 seconden later gingen de deuren dicht.
In Brussel aangekone, namen we de ic-trein naar Antwerpen-Noorderdokken.
Die bestond uit desiro's, wij reisde mee met de 08199 tot in Antwerpen-Centraal waar we om 22:35 aankwamen.
Nu heb ik toch een vraag: als we niet de ice terug hebben genomen, kunnen we onze geld terug krijgen? En zo ja, hoe?
We kregen op geen enkel trein controlle, met uitzondering de ice.
Het was een leuke rit met de ice, spijtig van de terug weg.
Maar nadelen hebben ook voordelen: ik heb niet enkel voor het eerst met een ice gereisd, maar ook met een klassiek motorstel.
Het beviel me wel, voorral de snelle optrek van het trein (660).
En voor dat ik het vergeet: in die uur dat we moesten wachten in Welkenraedt, was er op spoor 3 een m6 stam.
Toen de l-trein naar Aachen kwam vroegen we aan de TBG of die trein richting Kortrijk vertrekt.
Hij zij dat het m6 stam over 10 minuten zal vertrekken.
Dus we verplaatsen ons naar spoor 3
Ik vond het al raar dat de trein volledig plat stond, pantos omlaag, lichten gedooft, en zo voort.
Maar wat ik dacht werd werkelijkheid: een personeelslied vertelde ons dat die trein nergens naar toe zal vertrekken.
En dat was mijn treinritten.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Zo als belooft in "ice verbinding Brussel - Duitsland", zal ik nu mijn ervaaring met jullie delen. Veel lees plezier.
Deze bericht is laat geplaatst, maar het wordt wel duidelijk waarom.
Dus ' smorgens vertrokken we vanuit Antwerpen-Centraal om 09:25 met de IC-trein naar Brussel-Noord om daar ice 15 naar Aachen HBF om 10:34 te nemen.
De ic richting Brussel bestond uit een hle 27 en een stam m4, maar op Belux trains werd het materieel aangeduid met een hle 18 + m6.
De rit verloopt rustig, en vrij goed.
Aangekomen in Brussel-Noord hadden we nog een halfuur tot dat de ice zal komen.
Om 10:20 gaan we naar spoor 3, waar onze trein moest aankomen.
En ja hoor, om 10:34 kwam de 4685 aan in Brussel-Noord.
Ik persoonlijk vond het beter dan de Thalys, maar iedereen met zijn eige mening.
De rit verliep goed, zeker nog eens doen.
We komen stipt aan in Aachen hbf.
Daar noteerde ik een nummer: de 642061 (als er iemand weet welke model van trein het was, gerust eens zeggen).
We hadden de ice terug om 18:21, dus we gingen in het stad.
Zo, om 18:00 waren we terug in Aachen hbf.
We gaan naar spoor 9, en we wachten af.
Daar nog eens nummers genoteert: 643206, 643719 (bij deze nummers weet ik ook niks, informatie altijd welkom).
En voila, het is 18:21.
Een klein (of groot) probleempje: de ice is er nog niet.
Duits kunnen we niet, en mijn Engels is zeer beperkt.
Er komt een Thalys naar Dortmoend, dus gaan we aan het personeel van Thalys vragen wat er aan de hand is met onze ice.
Gelukkig vinden we iemand die nederlands kan, en die vertelt dat er een persoonsongeval in Duren is, en dat het treinverkeer door elkaar is.
Tja wat kunnen we doen? Af wachten zeker.
Op de schermen wordt de ice aangekondig op spoor 6, dus we gaan naar spoor 6.
Daar een andere Thalys, en iemand van de personeelsleden vraagt aan ons of we met de Thalys mee moeten.
Wij antwoorden dat we met de ice mee moeten, en die sturen ons terug naar spoor 9.
Daar aangekomen, was er een vriendelijke treinbegelijder, en die zij tegen ons dat we mee met de 660 mee mogsten tot Welkenraedt, en daar kunnen we overstappen.
Voor dat ik het vergeet, de ice werd aangekondigd met 70 minuten vertraging.
Dus we gaan mee met de L-trein.
We stappen daar uit en de TBG stuurt ons naar spoor 5, waar een stam i11 richting Oostende klaar stond.
Hij zij nog dat de trein op ons zal wachten.
Daar aangekomen, waren de deuren dicht.
We gingen naar een TBG van de trein richting Oostende en we zijden dat we op die trein moesten overstappen.
Daar zij de TBG dat hij op geen enkel aansluiting moest wachten, deed zijn deur dicht en te trein vertrok.
Dus nog een uur wachten. Uiteindelijk komt ook de ic van 20=25 aan, een hle 18 + i11 rijtuigen.
Die waren we van plan te nemen richting Leuven.
In Leuven aangekomen (21:30), wist ik dat de ic-trein Aarschot Antwerpen-Centraal om 21:36 vertrok.
Dus snel naar beneden lopen, daar op de borden (aankondegingsschermen) kijke.
Daar bleek dat de ic-trein van 21:36 afgeschaft was.
Snel terug naar boven lopen, en nog snel in de vorige trein stappen (waarmee we vanuit Welkenraedt kwamen).
Net op tijd, want geen 10 seconden later gingen de deuren dicht.
In Brussel aangekone, namen we de ic-trein naar Antwerpen-Noorderdokken.
Die bestond uit desiro's, wij reisde mee met de 08199 tot in Antwerpen-Centraal waar we om 22:35 aankwamen.
Nu heb ik toch een vraag: als we niet de ice terug hebben genomen, kunnen we onze geld terug krijgen? En zo ja, hoe?
We kregen op geen enkel trein controlle, met uitzondering de ice.
Het was een leuke rit met de ice, spijtig van de terug weg.
Maar nadelen hebben ook voordelen: ik heb niet enkel voor het eerst met een ice gereisd, maar ook met een klassiek motorstel.
Het beviel me wel, voorral de snelle optrek van het trein (660).
En voor dat ik het vergeet: in die uur dat we moesten wachten in Welkenraedt, was er op spoor 3 een m6 stam.
Toen de l-trein naar Aachen kwam vroegen we aan de TBG of die trein richting Kortrijk vertrekt.
Hij zij dat het m6 stam over 10 minuten zal vertrekken.
Dus we verplaatsen ons naar spoor 3
Ik vond het al raar dat de trein volledig plat stond, pantos omlaag, lichten gedooft, en zo voort.
Maar wat ik dacht werd werkelijkheid: een personeelslied vertelde ons dat die trein nergens naar toe zal vertrekken.
En dat was mijn treinritten.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.