Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Geplaatst: 23 apr 2023, 15:46
Communicatie aan de reizigers echter niet optimaal zo blijkt...
Deze is gewoon aan het perron gestaan hoor waar aansluiting werd voorzien op de E512 en E537. Ik hoorde net van een collega die op het OCC in Antwerpen zit dat de E2136 een extra stop in Leuven gekregen heeft voor reizigers van Waremme mee te nemen. (Deze rijden dit weekend om via Leuven wegens werken tussen Brussel Luxemburg en Ottigniesjan_olieslagers schreef: ↑23 apr 2023, 15:16Mooi geregeld inderdaad. Maar een geluk dat Infrabel de uitwijksporen nog niet had uitgebroken, daarmee was er plaats en tijd om kop te maken.
Waarom heeft E2136 een stop in Leuven nodig als die reizigers toch al op E537 richting Oostende zitten?260689 schreef: ↑23 apr 2023, 16:27Deze is gewoon aan het perron gestaan hoor waar aansluiting werd voorzien op de E512 en E537. Ik hoorde net van een collega die op het OCC in Antwerpen zit dat de E2136 een extra stop in Leuven gekregen heeft voor reizigers van Waremme mee te nemen. (Deze rijden dit weekend om via Leuven wegens werken tussen Brussel Luxemburg en Ottigniesjan_olieslagers schreef: ↑23 apr 2023, 15:16Mooi geregeld inderdaad. Maar een geluk dat Infrabel de uitwijksporen nog niet had uitgebroken, daarmee was er plaats en tijd om kop te maken.
Met die vraag zit ik ook in het achterhoofd. Niet te min, wel mooi dat Leuven een 1malige verbinding Luxemburg - Brussel hadtrainlovertje schreef: ↑23 apr 2023, 16:43Waarom heeft E2136 een stop in Leuven nodig als die reizigers toch al op E537 richting Oostende zitten?260689 schreef: ↑23 apr 2023, 16:27Deze is gewoon aan het perron gestaan hoor waar aansluiting werd voorzien op de E512 en E537. Ik hoorde net van een collega die op het OCC in Antwerpen zit dat de E2136 een extra stop in Leuven gekregen heeft voor reizigers van Waremme mee te nemen. (Deze rijden dit weekend om via Leuven wegens werken tussen Brussel Luxemburg en Ottigniesjan_olieslagers schreef: ↑23 apr 2023, 15:16
Mooi geregeld inderdaad. Maar een geluk dat Infrabel de uitwijksporen nog niet had uitgebroken, daarmee was er plaats en tijd om kop te maken.
Ja, inderdaad. Maar misschien voelen sommige Franstaligen zich tekortgedaan? Brussel-Noord is al een meer Nederlandstalig station dan Brussel-Zuid, en dan Leuven er nog eens bovenop? Een jaar of veertig geleden waren daar gegarandeerd klachten over gekomen!
Tis nog steeds een uitzondering he. Maarja, je hebt altijd en overal klagers. De reden van de beperking in Brussel-Noord is door de omleiding te Luik om de RT te beperken indien nodig.jan_olieslagers schreef: ↑30 apr 2023, 12:58Ja, inderdaad. Maar misschien voelen sommige Franstaligen zich tekortgedaan? Brussel-Noord is al een meer Nederlandstalig station dan Brussel-Zuid, en dan Leuven er nog eens bovenop? Een jaar of veertig geleden waren daar gegarandeerd klachten over gekomen!
Langs waar worden die omgeleidt eigenlijk?260689 schreef: ↑30 apr 2023, 13:00Tis nog steeds een uitzondering he. Maarja, je hebt altijd en overal klagers. De reden van de beperking in Brussel-Noord is door de omleiding te Luik om de RT te beperken indien nodig.jan_olieslagers schreef: ↑30 apr 2023, 12:58Ja, inderdaad. Maar misschien voelen sommige Franstaligen zich tekortgedaan? Brussel-Noord is al een meer Nederlandstalig station dan Brussel-Zuid, en dan Leuven er nog eens bovenop? Een jaar of veertig geleden waren daar gegarandeerd klachten over gekomen!
Hoezo is Brussel-Noord meer nederlandstalig ? Omroepen en affiches zijn toch steeds tweetalig ?jan_olieslagers schreef: ↑30 apr 2023, 12:58 Brussel-Noord is al een meer Nederlandstalig station dan Brussel-Zuid
Volgens de reisinformatie bij NMBS Europe wordt er gestopt in Angleur i.p.v. Luik-Guillemins, ik vermoed dat de ICEs over spoorlijn 36, 36A, 37/1 en 37 gaan.
Vanaf Angleur gaan ze gewoon verder via HSL 3 naar Duitsland.AlexNL schreef: ↑30 apr 2023, 15:22Volgens de reisinformatie bij NMBS Europe wordt er gestopt in Angleur i.p.v. Luik-Guillemins, ik vermoed dat de ICEs over spoorlijn 36, 36A, 37/1 en 37 gaan.