Pagina 38 van 62

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 23 apr 2023, 15:46
door Portbou
Communicatie aan de reizigers echter niet optimaal zo blijkt...

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 23 apr 2023, 16:27
door 260689
jan_olieslagers schreef: 23 apr 2023, 15:16
Shrek schreef: 23 apr 2023, 14:49
260689 schreef: 23 apr 2023, 14:28 Vandaag toch een heel speciale beslissing genomen ivm de E16. Deze is beperkt tot Waremme waarna deze als E17 terug keert naar Frankfurt.
Maar met de extra stops van de 512 en 537 is er toch een mooie aansluiting daar?
Mooi geregeld inderdaad. Maar een geluk dat Infrabel de uitwijksporen nog niet had uitgebroken, daarmee was er plaats en tijd om kop te maken.
Deze is gewoon aan het perron gestaan hoor waar aansluiting werd voorzien op de E512 en E537. Ik hoorde net van een collega die op het OCC in Antwerpen zit dat de E2136 een extra stop in Leuven gekregen heeft voor reizigers van Waremme mee te nemen. (Deze rijden dit weekend om via Leuven wegens werken tussen Brussel Luxemburg en Ottignies

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 23 apr 2023, 16:43
door trainlovertje
260689 schreef: 23 apr 2023, 16:27
jan_olieslagers schreef: 23 apr 2023, 15:16
Shrek schreef: 23 apr 2023, 14:49
Maar met de extra stops van de 512 en 537 is er toch een mooie aansluiting daar?
Mooi geregeld inderdaad. Maar een geluk dat Infrabel de uitwijksporen nog niet had uitgebroken, daarmee was er plaats en tijd om kop te maken.
Deze is gewoon aan het perron gestaan hoor waar aansluiting werd voorzien op de E512 en E537. Ik hoorde net van een collega die op het OCC in Antwerpen zit dat de E2136 een extra stop in Leuven gekregen heeft voor reizigers van Waremme mee te nemen. (Deze rijden dit weekend om via Leuven wegens werken tussen Brussel Luxemburg en Ottignies
Waarom heeft E2136 een stop in Leuven nodig als die reizigers toch al op E537 richting Oostende zitten?

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 23 apr 2023, 16:45
door 260689
trainlovertje schreef: 23 apr 2023, 16:43
260689 schreef: 23 apr 2023, 16:27
jan_olieslagers schreef: 23 apr 2023, 15:16

Mooi geregeld inderdaad. Maar een geluk dat Infrabel de uitwijksporen nog niet had uitgebroken, daarmee was er plaats en tijd om kop te maken.
Deze is gewoon aan het perron gestaan hoor waar aansluiting werd voorzien op de E512 en E537. Ik hoorde net van een collega die op het OCC in Antwerpen zit dat de E2136 een extra stop in Leuven gekregen heeft voor reizigers van Waremme mee te nemen. (Deze rijden dit weekend om via Leuven wegens werken tussen Brussel Luxemburg en Ottignies
Waarom heeft E2136 een stop in Leuven nodig als die reizigers toch al op E537 richting Oostende zitten?
Met die vraag zit ik ook in het achterhoofd. Niet te min, wel mooi dat Leuven een 1malige verbinding Luxemburg - Brussel had

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 23 apr 2023, 21:52
door 260689
E314 beperkt tot Leuven voor E317.

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 23 apr 2023, 22:47
door 4017-4018
Ik zie op de vertragingsatest dat ICE 314 Luik niet heeft bedient, maar wel in Angleur is gestopt.
Weet er iemand waarom dit werd gedaan?

Edit: blijkbaar hebben bijna alle ritten in Angleur gestopt, en niet in Luik.

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 23 apr 2023, 23:42
door groentje
Werken in Ans met omleiding via Kinkempois. Volgende week nog eens.

*Correctie typo Ans

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 24 apr 2023, 19:26
door ovspotter_be
groentje schreef: 23 apr 2023, 23:42 Werken in And met omleiding via Kinkempois. Volgende week nog eens.
Elk weekend tot en met 28 mei.

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 30 apr 2023, 12:23
door 260689
Als het goed is mag het gezegd worden.

Wederom de werken rond Luik worden alle ICE's beperkt tot Brussel-Noord. Maar sinds dit weekend stoppen diezelfde ICE's allemaal ook in Leuven! Wat voor Leuven zeker geen onaangename reclame is.

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 30 apr 2023, 12:58
door jan_olieslagers
260689 schreef: 30 apr 2023, 12:23 Als het goed is mag het gezegd worden.

Wederom de werken rond Luik worden alle ICE's beperkt tot Brussel-Noord. Maar sinds dit weekend stoppen diezelfde ICE's allemaal ook in Leuven! Wat voor Leuven zeker geen onaangename reclame is.
Ja, inderdaad. Maar misschien voelen sommige Franstaligen zich tekortgedaan? Brussel-Noord is al een meer Nederlandstalig station dan Brussel-Zuid, en dan Leuven er nog eens bovenop? Een jaar of veertig geleden waren daar gegarandeerd klachten over gekomen!

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 30 apr 2023, 13:00
door 260689
jan_olieslagers schreef: 30 apr 2023, 12:58
260689 schreef: 30 apr 2023, 12:23 Als het goed is mag het gezegd worden.

Wederom de werken rond Luik worden alle ICE's beperkt tot Brussel-Noord. Maar sinds dit weekend stoppen diezelfde ICE's allemaal ook in Leuven! Wat voor Leuven zeker geen onaangename reclame is.
Ja, inderdaad. Maar misschien voelen sommige Franstaligen zich tekortgedaan? Brussel-Noord is al een meer Nederlandstalig station dan Brussel-Zuid, en dan Leuven er nog eens bovenop? Een jaar of veertig geleden waren daar gegarandeerd klachten over gekomen!
Tis nog steeds een uitzondering he. Maarja, je hebt altijd en overal klagers. De reden van de beperking in Brussel-Noord is door de omleiding te Luik om de RT te beperken indien nodig.

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 30 apr 2023, 14:54
door 4017-4018
260689 schreef: 30 apr 2023, 13:00
jan_olieslagers schreef: 30 apr 2023, 12:58
260689 schreef: 30 apr 2023, 12:23 Als het goed is mag het gezegd worden.

Wederom de werken rond Luik worden alle ICE's beperkt tot Brussel-Noord. Maar sinds dit weekend stoppen diezelfde ICE's allemaal ook in Leuven! Wat voor Leuven zeker geen onaangename reclame is.
Ja, inderdaad. Maar misschien voelen sommige Franstaligen zich tekortgedaan? Brussel-Noord is al een meer Nederlandstalig station dan Brussel-Zuid, en dan Leuven er nog eens bovenop? Een jaar of veertig geleden waren daar gegarandeerd klachten over gekomen!
Tis nog steeds een uitzondering he. Maarja, je hebt altijd en overal klagers. De reden van de beperking in Brussel-Noord is door de omleiding te Luik om de RT te beperken indien nodig.
Langs waar worden die omgeleidt eigenlijk?

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 30 apr 2023, 14:56
door Portbou
jan_olieslagers schreef: 30 apr 2023, 12:58 Brussel-Noord is al een meer Nederlandstalig station dan Brussel-Zuid
Hoezo is Brussel-Noord meer nederlandstalig ? Omroepen en affiches zijn toch steeds tweetalig ?

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 30 apr 2023, 15:22
door AlexNL
4017-4018 schreef: 30 apr 2023, 14:54 Langs waar worden die omgeleidt eigenlijk?
Volgens de reisinformatie bij NMBS Europe wordt er gestopt in Angleur i.p.v. Luik-Guillemins, ik vermoed dat de ICEs over spoorlijn 36, 36A, 37/1 en 37 gaan.

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 30 apr 2023, 15:42
door trainlovertje
AlexNL schreef: 30 apr 2023, 15:22
4017-4018 schreef: 30 apr 2023, 14:54 Langs waar worden die omgeleid eigenlijk?
Volgens de reisinformatie bij NMBS Europe wordt er gestopt in Angleur i.p.v. Luik-Guillemins, ik vermoed dat de ICEs over spoorlijn 36, 36A, 37/1 en 37 gaan.
Vanaf Angleur gaan ze gewoon verder via HSL 3 naar Duitsland.