Ice verbinding Brussel Duitsland

FLV-FGSP
Berichten: 1879
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door FLV-FGSP »

Blijkens meldingen op het wereldwijde gezichtenboek is de eerste ICE neo inmiddels in België voor testritten.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door Steven »

Op FB heb ik beelden gezien van dit transport via de lijn 28 met een dieselloc van Crossrail.
ThomasNMBS
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 jul 2019, 09:19

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door ThomasNMBS »

Inderdaad, ik heb hem daarnet mogen spotten aan het perron in vorst-zuid tijdens een frontverandering. Hij staat blijkbaar in het atelier tgv als overnachting ;)
ovspotter_be
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door ovspotter_be »

Wegens werkzaamheden rijden er trouwens tot en met vrijdag minder ICE-treinen tussen Brussel en Duitsland.
De ICE-treinen die rijden worden tussen Aachen Hbf en Köln Hbf omgeleid via Rheydt, waardoor je in plaats van het gebruikelijke half uur ineens zo'n klein anderhalf uur doet over dat stuk.
260689
Berichten: 3301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door 260689 »

ovspotter_be schreef: 27 feb 2023, 22:15 Wegens werkzaamheden rijden er trouwens tot en met vrijdag minder ICE-treinen tussen Brussel en Duitsland.
De ICE-treinen die rijden worden tussen Aachen Hbf en Köln Hbf omgeleid via Rheydt, waardoor je in plaats van het gebruikelijke half uur ineens zo'n klein anderhalf uur doet over dat stuk.
Hetzelfde voor de thalys trouwens
ostbahnhof
Berichten: 880
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door ostbahnhof »

ovspotter_be schreef: 27 feb 2023, 22:15 Wegens werkzaamheden rijden er trouwens tot en met vrijdag minder ICE-treinen tussen Brussel en Duitsland.
De ICE-treinen die rijden worden tussen Aachen Hbf en Köln Hbf omgeleid via Rheydt, waardoor je in plaats van het gebruikelijke half uur ineens zo'n klein anderhalf uur doet over dat stuk.
Antwerpen-Gent experience….
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door rdv »

De staking die op 9 Maart om 22u begint, zorgt ervoor dat ICEs 12 (V. Köln 17:41) en 10 (V. Köln 19:40) afgeschaft worden op 9 Maart. Wellicht omdat men wil vermijden dat 2 ICE stellen de hele vrijdag geblokkeerd staan in Brussel.
Voor de reizigers echter zeer vervelend, want redelijk onverwacht, of ten minste in tegenstrijd met eerdere communicatie. Ikzelf heb mijn reis herpland zodat ik zeker voor 22u thuis zou zijn, maar tevergeefs.
Eerder deze week sprak B Europe enkel over mogelijke impact op THA, TGV en Eurostar verkeer, niet over impact op ICE.
Tot gisterenavond waren tickets voor deze treinen nog aan te kopen.

Er is geen sprake van vervangbussen, het zal dus gezellig druk worden op de klassiekjes.

Voor 10 maart geeft de DB planner alle ICEs nog aan als rijdend (en zijn er nog tickets te koop).
dovaere
Berichten: 299
Lid geworden op: 12 sep 2021, 16:58

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door dovaere »

rdv schreef: 09 mar 2023, 08:26 De staking die op 9 Maart om 22u begint, zorgt ervoor dat ICEs 12 (V. Köln 17:41) en 10 (V. Köln 19:40) afgeschaft worden op 9 Maart. Wellicht omdat men wil vermijden dat 2 ICE stellen de hele vrijdag geblokkeerd staan in Brussel.
[[...]]
Voor 10 maart geeft de DB planner alle ICEs nog aan als rijdend (en zijn er nog tickets te koop).
Lees ik tussen de regels door dat men vreest dat die 2 ICE's de stelplaats niet uit raken door stakers?

Vrijdagochtend krijgt de ICE extra reizigers, als hij rijdt:
Nightjet 424 met vertrek uit Wenen donderdagavond 9/3 rijdt niet verder dan Keulen (voorziene aankomst vrijdag 10/3 om 6u51). Reizigers kunnen met de ICE verderreizen tot Brussel
Maar wie betaalt dat ICE-ticket?
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door rdv »

DB vreest wellicht dat ze niet terug in Duitsland geraken op vrijdag 10 maart. Er zijn meerdere plaatsen waar het fout kan lopen. Maar de IC Oostende - Eupen rijdt wel, dus men verwacht normaal bezette seinhuizen langs de reisweg van de ICE.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door groentje »

Bij een vorige staking was het seinhuis van Vorst niet in dienst. Ik weet niet hoe het nu staat, maar ik denk dat het gewoon preventief is.
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door rdv »

Update: er is/zijn bus(sen) van Keulen naar Luik vanavond, dat wordt echter enkel in Keulen in het station aangegeven, niet in de online reisinformatie.
Heb echter toch voor de trein RE/L/IC gekozen, lijkt me wat comfortabeler.

Is het seinhuis van Vorst nog niet gecentraliseerd?
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door groentje »

Alle seinhuizen van Brussel zitten weliswaar samen, maar daarom zijn de bediendes nog niet opgeleid om op alle posten tussen te komen. En dat zal wellicht nog wel even duren, vooraleer de bediendes van B.8 Brussel-Noord zullen tussenkomen op B.1 Brussel-Zuid, B.12 HSL in het seinhuis van Vorst, etc.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door rvdborgt »

rdv schreef: 09 mar 2023, 08:26 De staking die op 9 Maart om 22u begint, zorgt ervoor dat ICEs 12 (V. Köln 17:41) en 10 (V. Köln 19:40) afgeschaft worden op 9 Maart. Wellicht omdat men wil vermijden dat 2 ICE stellen de hele vrijdag geblokkeerd staan in Brussel.
Bij eerdere stakingen eindigde dan ICE 10 in Luik en keerde terug naar Aken. ICE 12 ging dan ook terug naar Aken maar ik weet niet of die tot Luik of Brussel reed. Als ze dit nu niet doen, dan is er meer aan de hand dan alleen de vrees dat de ICE-stellen in Brussel zouden blijven hangen.

Groetjes,
Rian
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door rvdborgt »

dovaere schreef: 09 mar 2023, 14:13 Vrijdagochtend krijgt de ICE extra reizigers, als hij rijdt:
Nightjet 424 met vertrek uit Wenen donderdagavond 9/3 rijdt niet verder dan Keulen (voorziene aankomst vrijdag 10/3 om 6u51). Reizigers kunnen met de ICE verderreizen tot Brussel
Maar wie betaalt dat ICE-ticket?
Als dit het reisadvies is, dan is dat zeer waarschijnlijk zo afgesproken tussen ÖBB en DB. Een nieuw ticket hoeven die sowieso niet te kopen.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door Steven »

groentje schreef: 09 mar 2023, 17:40 Bij een vorige staking was het seinhuis van Vorst niet in dienst. Ik weet niet hoe het nu staat, maar ik denk dat het gewoon preventief is.
Heeft ook weinig zin aangezien de mensen van de werkplaats hst een picket hebben aan de ingang en niemand binnen laten. Om die reden zet men deze avond normaal een aantal treinen in Brussel zuid ipv vorst om dit op te vangen. Heeft men bij vorige stakingen ook al gedaan.
Plaats reactie