Ice verbinding Brussel Duitsland

rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door rdv »

Als je de dag op voorhand weet dat de helft van de ICEs zal afgeschaft worden 's anderendaags, zou het minimum idd 2 of 3 klassiekjes voorzien (als dat toegelaten is), of een extra navette tussen Aken en Welkenraedt die aansluit op de IC naar/van Kortrijk.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door Shrek »

rvdborgt schreef: 27 jul 2022, 19:01 Slechts deels, want dan blijft altijd een deel van de reizigers achter. Voor echte vervanging heb je minstens een dubbel tweetje nodig.
Een deel van die L-treinen zijn standaard voorzien met 2 stelletjes, wie weet hebben ze die wel de hele dag zo laten rondrijden.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door rvdborgt »

Shrek schreef: 27 jul 2022, 19:21
rvdborgt schreef: 27 jul 2022, 19:01 Slechts deels, want dan blijft altijd een deel van de reizigers achter. Voor echte vervanging heb je minstens een dubbel tweetje nodig.
Een deel van die L-treinen zijn standaard voorzien met 2 stelletjes, wie weet hebben ze die wel de hele dag zo laten rondrijden.
In het weekend is er vrees ik altijd maar 1 stelletje, behalve tijdens de kerstmarkt in Aken. Een relatie met ICE-uitval is er niet.

Groetjes,
Rian
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door rdv »

Steven schreef: 27 jul 2022, 13:45
Ducktape schreef: 27 jul 2022, 12:44 ICE 13 heeft vandaag een tussenkomst van de brandweer gehad in Bxl-Zuid. Gaat precies goed met die ICE3M stellen.
Maar ik zie dan wel dat hij nadien als EM13 naar luik gaat en niet naar Duitsland, dus zoveel schade zal het niet zijn zeker? Hangt af wat het probleem juist was natuurlijk en waarom de brandweer dan ook moest tussenkomen.
Op eigen kracht of gesleept?
Bij DB alvast geen spoor dat de trein effectief gereden zou hebben toegankelijk voor reizigers.

Er staan van tijd tot tijd defecte ICEs in Luik op de opstelsporen te wachten op transport naar Duitsland. Mss dat dit ook het traject van EM13 was?
HLE18
Berichten: 433
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Re: Thalys ZIEK ?

Bericht door HLE18 »

Iemand op Twitter stelde zelfs voor om ze ICE kleuren te geven :D
twitter.png
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door Steven »

Heb vandaag vernomen dat 8 van de 16 stellen die in België en Nederland kunnen rijden in de werkplaats staan met onder meer storingen ongekende oorsprong waar men DB momenteel niet echt raad weet. Dus de helft van het wagenpark ligt er uit. Dan heb je de helft over die heel hard mag werken en bij de kleinste problemen al voor grote gevolgen zorgt.
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door rdv »

Shrek schreef: 27 jul 2022, 19:21
rvdborgt schreef: 27 jul 2022, 19:01 Slechts deels, want dan blijft altijd een deel van de reizigers achter. Voor echte vervanging heb je minstens een dubbel tweetje nodig.
Een deel van die L-treinen zijn standaard voorzien met 2 stelletjes, wie weet hebben ze die wel de hele dag zo laten rondrijden.
Ik heb verschillende meldingwn gezien dat de klassiekjes op maandag maar uit één stel bestonden. Wat niet wil zeggen dat geen ritten met 2 stellen reden.
jpvdveer
Berichten: 264
Lid geworden op: 10 okt 2013, 16:27

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door jpvdveer »

NMBS - dat kan en moet beter.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door kika »

Het is plots wel erg druk hier in het topic :cry: Was laatst al lang geleden (mei) dat ik nog die route moest nemen, Frankfurt-Brussel reed toen prima (2 treinen ervoor niet, maar bon, het ging niet om vertragingen en uitval van DB in het algemeen…). Mag over 2 weken met kinderen weer heen en weer naar België: zit er een patroon in de uitval? Misschien handig om een trein vroeger of later te kiezen?
Portbou schreef: 25 jul 2022, 14:07 En normaalgezien krijg je als reiziger die slachtoffer is van een afgeschafte ICE een Railteam-Hotnat stempel waarmee je de Thalys van een uur later kan nemen.
En als je IC uit, pakweg, Gent of Antwerpen uitvalt of vertraging heeft?
Portbou schreef: 25 jul 2022, 14:07 Maar het Travel Centre Brussel Noord weigert dit (of kent het niet ?). Tweede keer op één week dat ik dit persoonlijk moest vaststellen.
Vrij standaard, al jaren. "Instructies van de sjef" werd me wel eens verteld. Helaas, ik snap het niet. Heb wel eens overwogen om zelf zo'n stempel te maken, maar dat mag vast niet. Daarnaast mag je ook een hele grote zak geduld meenemen: als het maar een half uur duurt heb je heel veel geluk.

Is het niet mogelijk om op Europees niveau zoiets door te voeren: aansluiting missen-> neem om het even welke volgende trein zonder bureaucratie. Kosten en administratie voor de treinmaatschappijen.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door Shrek »

rdv schreef: 27 jul 2022, 22:12
Shrek schreef: 27 jul 2022, 19:21
rvdborgt schreef: 27 jul 2022, 19:01 Slechts deels, want dan blijft altijd een deel van de reizigers achter. Voor echte vervanging heb je minstens een dubbel tweetje nodig.
Een deel van die L-treinen zijn standaard voorzien met 2 stelletjes, wie weet hebben ze die wel de hele dag zo laten rondrijden.
Ik heb verschillende meldingwn gezien dat de klassiekjes op maandag maar uit één stel bestonden. Wat niet wil zeggen dat geen ritten met 2 stellen reden.
Ik zie net dat het buiten de vakantieperiode is dat ze soms met twee stellen rijden, in de vakantieperiode is het er steeds maar één. Das natuurlijk wel onhandig in deze ICE-probleemtijden.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door Shrek »

jpvdveer schreef: 28 jul 2022, 09:19 NMBS - dat kan en moet beter.
NMBS kan een klein beetje beter doen, vooral DB kan en moet veel beter.
sander855
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 jul 2016, 18:58
Locatie: Lint

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door sander855 »

Shrek schreef: 27 jul 2022, 19:21 Ik zie net dat het buiten de vakantieperiode is dat ze soms met twee stellen rijden, in de vakantieperiode is het er steeds maar één. Das natuurlijk wel onhandig in deze ICE-probleemtijden.
Toen ik twee weken geleden in Aken was, reed er nog wel een trein met 2 stellen (L 5037). Op Beluxtrains staat die wel met één stel ingepland, dus het was misschien een uitzondering.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1783
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door Portbou »

Heeft iemand zicht op de "prestaties" van de ICE's vandaag ?
Gaat het al wat beter ?
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door kika »

Grote baas Lutz: " Qualität und Pünktlichkeit seien derzeit "nicht akzeptabel". " Kwaliteit en stiptheid zijn (nu) onacceptabel" https://www.tagesschau.de/wirtschaft/un ... n-101.html
Het leed wordt door heel Duitsland geleden.
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door rdv »

Portbou schreef: 28 jul 2022, 19:01 Heeft iemand zicht op de "prestaties" van de ICE's vandaag ?
Gaat het al wat beter ?
Alles gereden vandaag, ten minstens van Brussel tot Aken. 315 heeft 10 minuten stilgestaan in Brussel noord. Ook all terugritten uit Duitsland in Brussel aangekomen, weliswaar verschillende met tot 30 minuten vertraging, voornamelijk opgelopen in Duitsland.
Plaats reactie