Ice verbinding Brussel Duitsland

rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door rdv »

Beetje ongepast om een paar dagen nadat twee stellen uit roulatie zijn met brandschade, vuurwerk af te steken op de viering 20 jaar ICE Brussel. Afbeelding
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door trainlovertje »

rdv schreef: 17 nov 2022, 08:56 De vraag is natuurlijk hoe snel deze gehomologeerd zullen worden in België. Ik heb nog geen berichten gezien over de start van de homologatie voor BE, dat op 2 jaar rond krijgen lijkt me ambitieus.
Maar voor de BR407 waren wel proefritten georganiseerd in het jaar 2017 als ik me niet vergis. Misschien dat de homologatie van de BR408 hierdoor vlotter kan verlopen.
rdv schreef: Beetje ongepast om een paar dagen nadat twee stellen uit roulatie zijn met brandschade, vuurwerk af te steken op de viering 20 jaar ICE Brussel.
Hmmm, ergens kan je het succes, meer bepaald de populariteit, wel vieren, alleen is de trein ondertussen slachtoffer van z'n eigen succes: meer treinen willen inleggen door het grote aantal reizigers, maar ze dan niet betrouwbaar op pad kunnen sturen door gebrek aan beschikbaar materieel en personeel.
dovaere
Berichten: 297
Lid geworden op: 12 sep 2021, 16:58

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door dovaere »

rdv schreef: 17 nov 2022, 08:54 Klopt dat het naar Brussel of Amsterdam 2u wachten is, maar zeker naar Brussel geeft he alternatief met de RE+L+IC +75 minuten.
Als ik optimistisch reken en vertrek- en aankomsttijden flexibel opschuif, kom ik uit aan +88.
Helaas wordt die +88 afgerond tot op hele uren als je verder moet reizen over verbindingen met een uursfrequentie. Naar bij mij thuis wordt het alternatief RE+L+IC bijvoorbeeld al +120 minuten.

Ook een reiziger die om x:25 in Brussel-Zuid klaarstaat om te vertrekken, dan het alternatief moet opzoeken, is uiteindelijk twee uur te laat in Keulen.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door Adler »

Over het feestje in Brussel voor 20 jaar ICE:

https://www.deutschebahn.com/de/presse/ ... Er1X4b4nJw
260689
Berichten: 3301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door 260689 »

De 14/15/16/17 zijn vandaag allemaal volledig afgeschaft.
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door rdv »

260689 schreef: 23 nov 2022, 18:45 De 14/15/16/17 zijn vandaag allemaal volledig afgeschaft.
Oei, hopelijk geraak ik morgen nog terug thuis.
Was er al over verwonderd hoe vlot het liep met 1 of 2 stellen minder.
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door rdv »

260689 schreef: 23 nov 2022, 18:45 De 14/15/16/17 zijn vandaag allemaal volledig afgeschaft.
Als ik op de vertragingsattesten kijk, zie ik 12 , 314, 315, 316 afgeschaft.
ICE10 is op dit moment met 50 minuten vertraagd: +26 bij aankomst in Aken, +52 bij vertrek in Aken.
4017-4018
Berichten: 588
Lid geworden op: 13 jul 2020, 21:28
Locatie: Antwerpen

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door 4017-4018 »

De eerste ICE3NEO isvandaag in dienst gesteld, de 408-007 is momenteel onderweg als ICE 819 naar Frankfurt HBF
Ciao Ciao
ostbahnhof
Berichten: 880
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door ostbahnhof »

4017-4018 schreef: 05 dec 2022, 16:47 De eerste ICE3NEO isvandaag in dienst gesteld, de 408-007 is momenteel onderweg als ICE 819 naar Frankfurt HBF
en waar vertrokken?
maarten
Berichten: 331
Lid geworden op: 26 aug 2019, 16:46

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door maarten »

ICE 819 begint in Köln Messe/Deutz.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1783
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door Portbou »

Als NMBS Internationaal zelf meereist loopt alles gelukkig nog zoals het hoort op de ICE Brussel-Frankfurt.
.
Bron : LinkedIn
.
Afbeelding
jan_olieslagers
Berichten: 3494
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door jan_olieslagers »

Poehaha, dat is toch niet meer dan een jumboportie opgeblazen gebakken lucht?
Wat meer respect voor de Nederlandstalige klanten had ook wel eens gemogen.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door trainlovertje »

Dat is gewoon wat publiciteit, toch niets verkeerd mee? Toch zeker de helft van de ritten verloopt wel degelijk volgens plan, dus een utopische beschrijving is dat ook weer niet.
maarten
Berichten: 331
Lid geworden op: 26 aug 2019, 16:46

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door maarten »

Welke trein hebben die genomen? Volgens de duitse reisplanner stopten de treinen op Köln-Ehrenfeld en niet op Köln Hbf en reden waarschijnlijk via de Südbrücke.
Ze zijn ook niet teruggereden met ICE 10 want die had blijkbaar 70 minuten vertraging.
desperado
Berichten: 158
Lid geworden op: 10 okt 2016, 11:42

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door desperado »

Sorry voor het gebruik van Google Translate vanuit het Engels.
Afgelopen vrijdag heb ik ICE11 gebruikt van Brussel naar Frankfurt en op zondag terug op ICE318 vanuit Frankfurt.
ICE11 had 10-15 minuten vertraging voordat Köln-Ehrenfeld, van daaruit werd omgeleid via de Südbrücke en lijn 2324 ten noorden van de Köln-Gremberg-werf. We verloren daarmee nog eens 15 minuten. We verloren nog eens 35+ minuten op de hogesnelheidslijn doordat 1) Montabaur (etc.) werd aangedaan omdat een andere trein werd geannuleerd en 2) de snelheid beperkt was tot 150-160 km/u zonder duidelijke reden. ICE11 kwam >60 minuten te laat aan in Frankfurt Hbf. Gelukkig had ik ruim de tijd genomen voor het geval ICE11 was afgelast.
ICE318 was op tijd vanaf Frankfurt Hbf, werd omgeleid via Köln-Kalk Sud Abzw, de ongenummerde verbindingslijn naar lijn 2641 en de Südbrücke. Er gingen ongeveer 20 minuten verloren, voornamelijk wachtend bij Köln-Kalk Sud Abzw.
--------- Original -----
Sorry for using Google Translate from English.
Last Friday I used ICE11 from Brussels to Frankfurt returning on Sunday on ICE318 from Frankfurt.
ICE11 was delayed 10-15 minutes before Köln-Ehrenfeld, from there it was diverted via the Südbrücke and line 2324 north of Köln-Gremberg yard. We lost another 15 minutes doing that. We lost a further 35+ minutes on the high speed line due to 1) calling at Montabaur (etc) due to another train being cancelled and 2) being limited to 150-160 km/h for no obvious reason. ICE11 was >60 minutes late arriving in Frankfurt Hbf. Fortunately I had allowed plenty of time in case ICE11 had been cancelled.
ICE318 was on time from Frankfurt Hbf, was diverted via Köln-Kalk Sud Abzw, the un-numbered connecting line to line 2641 and the Südbrücke. About 20 minutes was lost, mostly waiting at Köln-Kalk Sud Abzw.
Plaats reactie