Ice verbinding Brussel Duitsland

rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door rvdborgt »

Portbou schreef: 28 jul 2022, 19:01 Heeft iemand zicht op de "prestaties" van de ICE's vandaag ?
Gaat het al wat beter ?
Die kun je tot een week in het verleden terugvinden via vertragingsattest:
http://www.belgianrail.be/nl/klantendie ... ttest.aspx

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1783
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door Portbou »

rvdborgt schreef: 28 jul 2022, 23:54 Die kun je tot een week in het verleden terugvinden via vertragingsattest:
http://www.belgianrail.be/nl/klantendie ... ttest.aspx
Normaalgezien wel ja.
Maar die bleek de laatste dagen niet zo betrouwbaar...
Afbeelding
railtravelmanager
Berichten: 283
Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:34

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door railtravelmanager »

vandaag vrijdag 29 juli weer prijs

ICE 13 met 49' vertraging toegekomen in Keulen, was voorzien om tot Frankfurt te rijden maar plotseling beslist DB om niet naar Frankfurt te rijden ...

NMBS zou wat BR 407 moeten toelaten op Belgische net dan is probleem opgelost misschien want op de BR 408 is het nog lang wachten ...

helft van de stellen aan de kant met problemen dat is gewoon onaanvaardbaar ...

Als een oud klassiekje naar Aachen kan waarom kan de IC naar Eupen dan niet naar Aachen rijden dat begrijp ik niet, te maken met spanning of de Duitse LZB vanaf de grens ?

probleem is dat klanten die ticket ICE kochten bij NMBS geen verwittiging krijgen, kocht je bij DB online krijg je wel een email over verstoring :D

Erwin
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door Steven »

De nmbs kan niets toelaten want ze zijn daarvoor niet bevoegd. Daarvoor zijn er andere instanties die de nodige testen en homologaties doen. Ook nmbs zelf moet bij deze instanties langsgaan om nieuwe treinen te laten goedkeuren.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door Shrek »

En DB wil geen geld uitgeven aan den homologatie van de BR407 omdat ze die allemaal nodig hebben voor Parijs.
Ik zie niet meteen beterschap tot wanneer de BR408 er is.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door trainlovertje »

Nochtans heb ik ooit BR407 op eigen tractie zien rijden op L36. Toen met een uitzonderlijke toelating wss, maar er waren ooit concrete plannen om die homologatie af te werken. Ze hebben namelijk TBL 1+...
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1783
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door Portbou »

railtravelmanager schreef: 29 jul 2022, 17:55 probleem is dat klanten die ticket ICE kochten bij NMBS geen verwittiging krijgen, kocht je bij DB online krijg je wel een email over verstoring :D
Dat moet ik tegenspreken.
Ik koop al mijn tickets bij DBAG en ik krijg heel veel onbelangrijke mails over spoorwijzigingen maar al weken niet over belangrijke zaken als afschaffingen.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door Shrek »

trainlovertje schreef: 29 jul 2022, 22:50 Nochtans heb ik ooit BR407 op eigen tractie zien rijden op L36. Toen met een uitzonderlijke toelating wss, maar er waren ooit concrete plannen om die homologatie af te werken. Ze hebben namelijk TBL 1+...
Technisch moet het inderdaad kunnen, maar DB gaat hun diensten naar Parijs niet kannibaliseren om meer betrouwbaarheid te hebben naar Brussel.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1783
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door Portbou »

Heeft iemand zicht op de prestaties van ICE12 en ICE10 vandaag(vrijdag) ? Zijn deze in Brussel aangekomen vanavond ?
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door trainlovertje »

Portbou schreef: 29 jul 2022, 22:54 Heeft iemand zicht op de prestaties van ICE12 en ICE10 vandaag(vrijdag) ? Zijn deze in Brussel aangekomen vanavond ?
Volgens de nationale NMBS-app met respectievelijk ca 15 en ca 25 minuten vertraging.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door Steven »

Shrek schreef: 29 jul 2022, 22:54
trainlovertje schreef: 29 jul 2022, 22:50 Nochtans heb ik ooit BR407 op eigen tractie zien rijden op L36. Toen met een uitzonderlijke toelating wss, maar er waren ooit concrete plannen om die homologatie af te werken. Ze hebben namelijk TBL 1+...
Technisch moet het inderdaad kunnen, maar DB gaat hun diensten naar Parijs niet kannibaliseren om meer betrouwbaarheid te hebben naar Brussel.
Ze hebben er idd ooit testen mee gedaan, ik heb er nog een foto van als hij in Vorst aan de werkplaats HST stond, doch om 1 of andere reden is die homologatie van de Velaro D nooit afgerond, raar als je weet dat de versie van de eurostar wel in België kan rijden.
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door rdv »

Steven schreef: 27 jul 2022, 22:06 Heb vandaag vernomen dat 8 van de 16 stellen die in België en Nederland kunnen rijden in de werkplaats staan met onder meer storingen ongekende oorsprong waar men DB momenteel niet echt raad weet. Dus de helft van het wagenpark ligt er uit. Dan heb je de helft over die heel hard mag werken en bij de kleinste problemen al voor grote gevolgen zorgt.
Zoveel ongekende storingen aan materieel dat al 25 jaar rijdt, dat doet toch denken aan een of andere update die problemen veroorzaakt?
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door rvdborgt »

rdv schreef: 30 jul 2022, 11:39
Steven schreef: 27 jul 2022, 22:06 Heb vandaag vernomen dat 8 van de 16 stellen die in België en Nederland kunnen rijden in de werkplaats staan met onder meer storingen ongekende oorsprong waar men DB momenteel niet echt raad weet. Dus de helft van het wagenpark ligt er uit. Dan heb je de helft over die heel hard mag werken en bij de kleinste problemen al voor grote gevolgen zorgt.
Zoveel ongekende storingen aan materieel dat al 25 jaar rijdt, dat doet toch denken aan een of andere update die problemen veroorzaakt?
De storingen zijn niet nieuw. In de zomer (en winter) waren er altijd al meer. Deze zomer is er nog meer uitval omdat er te weinig personeel is in de onderhoudswerkplaatsen.
Daarnaast begint de ouderdom mee te spelen, zeker onder gelijkstroom.

Groetjes,
Rian
railtravelmanager
Berichten: 283
Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:34

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door railtravelmanager »

Portbou schreef: 29 jul 2022, 22:51
railtravelmanager schreef: 29 jul 2022, 17:55 probleem is dat klanten die ticket ICE kochten bij NMBS geen verwittiging krijgen, kocht je bij DB online krijg je wel een email over verstoring :D
Dat moet ik tegenspreken.
Ik koop al mijn tickets bij DBAG en ik krijg heel veel onbelangrijke mails over spoorwijzigingen maar al weken niet over belangrijke zaken als afschaffingen.
bizar als je een ticket had gekocht op een ICE Brussel Frankfurt en als die maar tot Keulen rijdt of afgeschaft krijg je normaal altijd een email van Deutsche Bahn :), wat ik bedoelde is als je tickets koop in station NMBS of online NMBS of reisagent wel die krijgen geen mails over afgeschafte treinen ... :) Erwin
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door rdv »

Je moet die optie aanklikken tijdens het boeken op bahn.de tegenwoordig.
Plaats reactie