Ice verbinding Brussel Duitsland

dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door dentheo »

pmuy schreef: 16 aug 2022, 14:06
Nog iets: een terugbetaling krijgen voor zitplaatsreserveringen kan bij DB blijkbaar enkel per post...
Is dat niet afhankelijk van hoe je gereserveerd hebt ? Ik heb ooit een reservatie via www. wel vlot terug gekregen ook via www. Kwam via creditcard die ik gebruikt had.
Theo
Groeten vanop de Heide
pmuy
Berichten: 115
Lid geworden op: 20 mar 2021, 11:59

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door pmuy »

dentheo schreef: 16 aug 2022, 15:13
pmuy schreef: 16 aug 2022, 14:06
Nog iets: een terugbetaling krijgen voor zitplaatsreserveringen kan bij DB blijkbaar enkel per post...
Is dat niet afhankelijk van hoe je gereserveerd hebt ? Ik heb ooit een reservatie via www. wel vlot terug gekregen ook via www. Kwam via creditcard die ik gebruikt had.
Ik heb online zitplaatsen gereserveerd via DB, maar ik vind enkel de optie een formulier per post op te sturen of af te geven in een treinstation. Misschien doe ik dat laatste wel eens wanneer ik nog eens in Duitsland kom.
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door rvdborgt »

pmuy schreef: 16 aug 2022, 14:06 Nog iets: een terugbetaling krijgen voor zitplaatsreserveringen kan bij DB blijkbaar enkel per post...
Of je formulier afgeven bij het loket of de infobalie de volgende keer dat je in Duitsland komt. Dat doe ik meestal.
Voor normale tickets kun je het tegenwoordig ook online doen maar voor losse reserveringen inderdaad (nog?) niet.

Groetjes,
Rian
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door rdv »

Ik heb net een brief ontvangen dat de behandeling van mijn (digitale) compensatieaanvraag voor vertraging op 13 juli vertraging heeft opgelopen door de vele werven. :roll:
kika
Berichten: 2858
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door kika »

rdv schreef: 17 aug 2022, 13:23 Ik heb net een brief ontvangen dat de behandeling van mijn (digitale) compensatieaanvraag voor vertraging op 13 juli vertraging heeft opgelopen door de vele werven. :roll:
Ik ken de procedure niet, maar merk enorme verschillen: van midden mei kreeg ik eind juni een antwoord (61 minuten vertraging, antwoord was pech gehad). Zaterdag ingediend: op dinsdag een brief met bevestiging van compensatie.

Ga het eens zo proberen: "Bei online gebuchten Tickets sei auch eine Erstattung der Reservierung über den Online-Service möglich. Dafür schreiben Bahnreisende eine E-Mail an fahrkartenservice@bahn.de, in der sie Auftragsnummer und persönliche Daten angeben und kurz den Sachverhalt schildern.

Hier ist jedoch etwas Geduld gefragt: Die Bearbeitungszeit beträgt etwa vier bis sechs Wochen, sagt die Sprecherin. Das Geld wird automatisch auf das Zahlungsmittel zurückgebucht, mit dem die Fahrkarte bezahlt wurde, zum Beispiel eine Kreditkarte." (Merkur)
Bij DB zelf staat dat als je reservering apart van je biljet hebt gekocht, je het Reizigersrechtenformulier moet invullen. Ben benieuwd wat daar uit zal komen: trein afgeschaft, maar vroeger dan gepland aangekomen… Zelfde met reservingen: eerste trein ging het goed, tweede niet: krijg je dan die 9 euro?
railtravelmanager
Berichten: 283
Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:34

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door railtravelmanager »

hallo,

heeft iemand info (NMBS Europe nog niet ...) welke ICE treinen ze gaan afschaffen vanaf zaterdag 27 augustus 2022 aanstaande .?

door de problemen met BR 406 die vermoedelijk nog tot half oktober kunnen aanslepen (al zeker voor de NS verbinding Amsterdam-Frankfurt)

spoorse groeten,

Erwin

(DB Personenverkehr via Instagram antwoord ook niet op mijn vraag)
jotie
Berichten: 361
Lid geworden op: 06 aug 2008, 17:17

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door jotie »

Moeilijk te voorspellen. Je hebt vast deze lijst gezien, die geldig is t/m 26 augustus? => https://www.b-europe.com/NL/Storingen

Volgens andere info zou in ieder geval t/m 16.10 gelden:
- ICE 19: eindigt op zondag in Köln
- ICE 318: start in Köln

Dat lijkt mij nogal minimalistisch. Ik zou eerder uitgaan van de huidige restricties, en er sowieso vanuit gaan dat de reisweg via Welkenraedt zal moeten verlopen. Zeker op dagen dat de temperatuur dreigt op te lopen, kan je er vergif op innemen dat de ICE's bij bosjes sneuvelen.
FLV-FGSP
Berichten: 1878
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door FLV-FGSP »

Gisteravond heeft ICE10 gewoon gereden (en was zelfs op tijd).
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door Steven »

Deze ochtend gebruik gemaakt van ice 11 en met een kleine vertraging de grens over te danken aan ander treinverkeer. Stipt in Keulen aangekomen
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1781
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door Portbou »

FLV-FGSP schreef: 22 aug 2022, 08:31 Gisteravond heeft ICE10 gewoon gereden (en was zelfs op tijd).
Glück gehabt ;-)

Maar is jullie ten zeerste gegund.
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door rvdborgt »

Portbou schreef: 22 aug 2022, 22:35
FLV-FGSP schreef: 22 aug 2022, 08:31 Gisteravond heeft ICE10 gewoon gereden (en was zelfs op tijd).
Glück gehabt ;-)

Maar is jullie ten zeerste gegund.
We zaten in de museumtrein :)

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door Steven »

Een 3 daagde Duitsland per trein ging vlot al waren er een paar kleine drempels.
De heenrit was met ICE 11 en ICE 103
ICE 11 heeft zo goed als perfect gereden op 2 min vertraging na door wat seinen in België. ICE 103 reed ook vlot tot de bestuurder even verstrooid was en vlotjes door het station van Offenburg reed ipv te stoppen. Dat was een station waar wij een aansluiting hadden. Al snel werd beslist een extra stop in Lahr te houden maar daar is maar plaats voor 9 rijtuigen en we hadden een dubbele ICE3. In het tweede treinstel werd gevraagd om volledig door te schuiven naar het eerste rijtuig van dat stel. De mensen op het perron van Offenburg richting Basel waren er natuurlijk minder vlot mee bediend. Daar zij een volgende trein moesten afwachten.

De terugreis was voorzien met ice 108 en ice14
Ik kreeg ruimschoots (ongeveer een week) vooraf al melding ivm het niet rijden van ICE14. Vanuit Keulen dan maar de RE9 naar Aachen genomen en verder met de L naar welkenraedt. Verder verliep de rit vrij stipt zonder noemenswaardige dingen tenzij het vrij warm was in de dosto rijtuigen van DB.
railtravelmanager
Berichten: 283
Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:34

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door railtravelmanager »

ICE 11 had vandaag +97 minuten vertraging in Luik en werd daar afgeschaft ...

probleem met een goederentrein op L36 tussen Ans en Luik dan ?

en blijkbaar terug 6 treinen vandaag (317 geschrapt) op Brussel-Frankfurt alle technische issues opgelost ? :D

Erwin
kika
Berichten: 2858
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door kika »

Steven schreef: 25 aug 2022, 11:06
Verder verliep de rit vrij stipt zonder noemenswaardige dingen tenzij het vrij warm was in de dosto rijtuigen van DB.
Welke bedoel je precies?
Mijn laatste Brussel-Duitsland reis ging ook goed: alle meldingen over vertraging en afgeschaft die niet correct waren, was het enige negatieve: alles reed, aansluitingen gehaald: de app notificaties waren verkeerd 😀

Brenner gaat nog met de bus helaas.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door Steven »

Ik nam de RE9 van Keulen naar Aachen en die werd met dosto gereden.
Plaats reactie