ICNG stellen voor inzet richting Brussel

AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Bericht door AlexNL »

Bij Fyra was er wel degelijk sprake van een reserveringsverplichting voor internationale reizigers, net als bij Thalys. Omdat hierover bij NS en NMBS zeer veel kritiek binnenkwam, werd er binnen 2 weken na start van Fyra Internationaal een speciaal "jump on"-tarief geïntroduceerd waarmee je op de dag van reizen elke trein kon gebruiken.

Ik verwacht niet dat men dezelfde fout met een verplichte reservering nog eens gaat maken.
4017-4018
Berichten: 588
Lid geworden op: 13 jul 2020, 21:28
Locatie: Antwerpen

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Bericht door 4017-4018 »

Gaan de stops eigenlijk het zelfde blijven?
Meer bepaald Noorderkempen en Breda?
Ciao Ciao
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Bericht door rvdborgt »

Steven schreef: 24 apr 2021, 17:23 Bij Fyra was er geen verplichting zover ik mij kan herinneren. Het was daar zoals bij ICE een aanbeveling.
In de internationale Fyra was er wel degelijk verplichte verplichting:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Fyra#Tarieven_2

Voor de opnieuw geïntroduceerde Benelux werd daarna in de NS-concessie vastgelegd dat daarop de normale internationale tarieven geldig moesten zijn, zonder verplichte reservering.

Groetjes,
Rian
AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Bericht door AlexNL »

4017-4018 schreef: 24 apr 2021, 19:45 Gaan de stops eigenlijk het zelfde blijven?
Meer bepaald Noorderkempen en Breda?
Ik heb wat geruchten gehoord dat de huidige treinserie 9200 voortaan niet meer in Breda zou stoppen, maar dat er in plaats daarvan een aparte trein vanuit Breda zou komen die naar Antwerpen zou rijden (en wellicht verder?). Wat daarvan waar is, is mij niet bekend.

Het zou op zich wel logisch zijn als de dienstregeling anders ineen wordt gestoken: er zijn 20 België-geschikte ICNG-treinstellen besteld, veel meer dan wat er nodig is voor de huidige uursdienst tussen Amsterdam en Brussel.
4017-4018
Berichten: 588
Lid geworden op: 13 jul 2020, 21:28
Locatie: Antwerpen

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Bericht door 4017-4018 »

AlexNL schreef: 24 apr 2021, 23:04
4017-4018 schreef: 24 apr 2021, 19:45 Gaan de stops eigenlijk het zelfde blijven?
Meer bepaald Noorderkempen en Breda?
Ik heb wat geruchten gehoord dat de huidige treinserie 9200 voortaan niet meer in Breda zou stoppen, maar dat er in plaats daarvan een aparte trein vanuit Breda zou komen die naar Antwerpen zou rijden (en wellicht verder?).
En dat dan ook met ICNG veronderstel ik?
Ciao Ciao
AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Bericht door AlexNL »

Dat is wel mijn verwachting, maar die is verder nergens op gebaseerd.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Bericht door Shrek »

4017-4018 schreef: 24 apr 2021, 23:34
AlexNL schreef: 24 apr 2021, 23:04
4017-4018 schreef: 24 apr 2021, 19:45 Gaan de stops eigenlijk het zelfde blijven?
Meer bepaald Noorderkempen en Breda?
Ik heb wat geruchten gehoord dat de huidige treinserie 9200 voortaan niet meer in Breda zou stoppen, maar dat er in plaats daarvan een aparte trein vanuit Breda zou komen die naar Antwerpen zou rijden (en wellicht verder?).
En dat dan ook met ICNG veronderstel ik?
Dat zouden even goed locomotieven met internationale rijtuigen kunnen zijn.
Ik heb begrepen dat de onderhandelingen daarover nog lopende zijn, dus het kan nog alle richtingen uit. Geduld hebben is dan het orderwoord :wink:
jens123
Berichten: 224
Lid geworden op: 29 okt 2009, 19:26

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Bericht door jens123 »

En voorlopig is er op dit moment ook nog totaal geen reizigersvraag natuurlijk De Benelux vervoert sinds het uitbreken van Corona vooral heel veel lucht...
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Bericht door rvdborgt »

jens123 schreef: 25 apr 2021, 12:06 En voorlopig is er op dit moment ook nog totaal geen reizigersvraag natuurlijk De Benelux vervoert sinds het uitbreken van Corona vooral heel veel lucht...
Die onderhandelingen gaan dan ook niet over nu maar over (vermoedelijk) dienstregeling 2025.

Groetjes,
Rian
4017-4018
Berichten: 588
Lid geworden op: 13 jul 2020, 21:28
Locatie: Antwerpen

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Bericht door 4017-4018 »

Gaan ze met testritten beginnen?: https://www.youtube.com/watch?v=p2Whv0wGu7s
Ciao Ciao
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Bericht door Steven »

Hij werd gedropt te Schaarbeek, daar begint men doorgaans eerst met statische proeven. Dynamische proeven (al rijdend dus) gaan voor wat 3kV betreft meestal door in Ath. Waarschijnlijk volgen ook (nachtelijke) proeven op HSL.
Lynx
Berichten: 146
Lid geworden op: 17 okt 2017, 23:03

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Bericht door Lynx »

Voor de mensen die zich afvragen waarom deze kleuren erop zitten: deze trein was eigenlijk bedoeld voor het testen van binnenlands treinverkeer in Nederland en is dus stiekem een aangepast binnenlands treinstel, dus vandaar dat deze dezelfde livery draagt als de normale ICNG treinstellen (of nou ja, dezelfde 'hoekige' tijdelijke variant ervan die andere testtreinstellen ook in Nederland hebben gedragen). Het is dus ook echt nog een testtrein en niet representatief voor de serieproductie van de treinen.
Laatst gewijzigd door Lynx op 08 jun 2021, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Ducktape
Berichten: 437
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:34
Locatie: Mortsel

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Bericht door Ducktape »

Lynx schreef: 08 jun 2021, 02:04 Voor de mensen die zich afvragen over de kleuren: deze trein was eigenlijk bedoeld voor het testen van binnenlands treinverkeer in Nederland, dus vandaar dat deze dezelfde livery draagt als de normale ICNG treinstellen (of nou ja, dezelfde 'hoekige' tijdelijke variant ervan die andere testtreinstellen ook in Nederland hebben gedragen). Het is dus echt nog een testtrein en niet representatief voor de serieproductie van de treinen.
Ongeacht de kleur, als die hier in de bundel geplaatst wordt zal die binnen de kortste keren wel vol graffiti hangen helaas.
JHS2013
Berichten: 469
Lid geworden op: 27 aug 2019, 23:06

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Bericht door JHS2013 »

Na 24 uur in Schaarbeek is het stel nog graffitivrij, dat moet een record zijn
4017-4018
Berichten: 588
Lid geworden op: 13 jul 2020, 21:28
Locatie: Antwerpen

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Bericht door 4017-4018 »

Wat houdt die statische proeven eigenlijk in?
Ciao Ciao
Plaats reactie