ICNG stellen voor inzet richting Brussel

rvdborgt
Berichten: 4307
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Bericht door rvdborgt »

Shrek schreef: 18 aug 2020, 18:27 Ik zie niet in wat er karikaturaal is aan het idee dat niet-cadans treinen een heel slecht idee zijn. Maar ik zie dat je alvast geen argumenten meer hebt om zoiets toch te verdedigen, dus hoeven we het er ook niet meer over te hebben.
Ik heb nergens gezegd dat dat de enige mogelijke oplossingsrichting zou zijn.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Bericht door Shrek »

rvdborgt schreef: 18 aug 2020, 18:35 Ik heb nergens gezegd dat dat de enige mogelijke oplossingsrichting zou zijn.
Dan ben ik zeer benieuwd naar hoe je het dan wel zou oplossen.
rvdborgt
Berichten: 4307
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Bericht door rvdborgt »

Shrek schreef: 18 aug 2020, 18:44
rvdborgt schreef: 18 aug 2020, 18:35 Ik heb nergens gezegd dat dat de enige mogelijke oplossingsrichting zou zijn.
Dan ben ik zeer benieuwd naar hoe je het dan wel zou oplossen.
viewtopic.php?p=252001#p252001
Achter "Meer algemeen..." vind je een mogelijkheid.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Bericht door Shrek »

rvdborgt schreef: 18 aug 2020, 18:48
Shrek schreef: 18 aug 2020, 18:44
rvdborgt schreef: 18 aug 2020, 18:35 Ik heb nergens gezegd dat dat de enige mogelijke oplossingsrichting zou zijn.
Dan ben ik zeer benieuwd naar hoe je het dan wel zou oplossen.
viewtopic.php?p=252001#p252001
Achter "Meer algemeen..." vind je een mogelijkheid.
Ok, zoiets kan wel. Maar als je in beide richtingen wil hebben dat er net voor de Benelux een dubbeldekker vertrekt wil dat zeggen dat je in één van de richtingen achter de trage IC aanzit. Het rijpad van de Benelux moet dus dezelfde snelheid hebben als dat van de trage IC, 46 minuten van AntwC naar FBN. Exact even lang als vandaag via de luchthaven dus.
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Bericht door Terminus »

Shrek schreef: 18 aug 2020, 17:55
dentheo schreef:Klopt , maar als het ter compensatie is van de inzet van de ICNG uit Nederland zal de I11 toch ook wat kilometers moeten maken over de grens omdat frekwentie dezelfde is... ongeveer afstand grens- Bruzu ?
Daarom zocht ik kilometers in Nederland.... Eindhoven, den Bosch, Utrecht ?
Dat moet niet persé in treinkm, er kan ook financieel gecompenseerd worden of in prestaties van personeel.
Het argument dat NS nog enkel materieel wil zien dat vlot toegankelijk is voor personen met beperkte mobiliteit, was ook geen losse flodder.
Ze hebben daar (en terecht) een echt actieplan voor. Ik vermoed dus dat ons Belgisch materieel nog enkel welkom zal zijn tot Roosendaal, Maastricht en desgevallend Breda.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Bericht door Shrek »

Terminus schreef:
Shrek schreef: 18 aug 2020, 17:55
dentheo schreef:Klopt , maar als het ter compensatie is van de inzet van de ICNG uit Nederland zal de I11 toch ook wat kilometers moeten maken over de grens omdat frekwentie dezelfde is... ongeveer afstand grens- Bruzu ?
Daarom zocht ik kilometers in Nederland.... Eindhoven, den Bosch, Utrecht ?
Dat moet niet persé in treinkm, er kan ook financieel gecompenseerd worden of in prestaties van personeel.
Het argument dat NS nog enkel materieel wil zien dat vlot toegankelijk is voor personen met beperkte mobiliteit, was ook geen losse flodder.
Ze hebben daar (en terecht) een echt actieplan voor. Ik vermoed dus dat ons Belgisch materieel nog enkel welkom zal zijn tot Roosendaal, Maastricht en desgevallend Breda.
Het gebruik van M7, als we die mogen tellen, zou dat dan kunnen oplossen. Maar een ongebruikte stuurstand achter een Traxx hangen is ook zonde natuurlijk.
AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Bericht door AlexNL »

Wat betreft de bediening van Brussels Airport: toen de Benelux via Breda ging rijden verschenen er hier in Breda posters die mensen wezen op de nieuwe verbinding. De privéfirma Flibco is hier eveneens op ingesprongen, door een directe bus van station Breda naar "Brussels South Charleroi Airport" te starten (nu tijdelijk gestaakt ivm covid-19).

Ook de Bredase politiek is maar wat blij met een directe verbinding met BRU. Breda heeft nu immers een directe verbinding met twee internationale luchthavens, een ideale vestigingsplek dus. Mocht de verbinding met BRU komen te vervallen, reken dan maar op redelijk wat pushback vanuit de politiek.

Een (kleine) mogelijkheid die ik zie is de treinserie 2600: Antwerpen - Mechelen - Brussels Airport - Leuven - Hasselt. Deze serie rijdt met MS08/MS80, wellicht zou deze omgeklapt kunnen worden naar een IC Breda - Noorderkempen - Antwerpen - Mechelen - Brussels Airport - Leuven. (Hier ga ik voor het gemak even voorbij aan hoe belangrijk een doorgaande verbinding Hasselt - Leuven - Brussels Airport is, ik heb daar geen idee van.)
4017-4018
Berichten: 588
Lid geworden op: 13 jul 2020, 21:28
Locatie: Antwerpen

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Bericht door 4017-4018 »

AlexNL schreef: 21 aug 2020, 01:44 Wat betreft de bediening van Brussels Airport: toen de Benelux via Breda ging rijden verschenen er hier in Breda posters die mensen wezen op de nieuwe verbinding. De privéfirma Flibco is hier eveneens op ingesprongen, door een directe bus van station Breda naar "Brussels South Charleroi Airport" te starten (nu tijdelijk gestaakt ivm covid-19).

Ook de Bredase politiek is maar wat blij met een directe verbinding met BRU. Breda heeft nu immers een directe verbinding met twee internationale luchthavens, een ideale vestigingsplek dus. Mocht de verbinding met BRU komen te vervallen, reken dan maar op redelijk wat pushback vanuit de politiek.

Een (kleine) mogelijkheid die ik zie is de treinserie 2600: Antwerpen - Mechelen - Brussels Airport - Leuven - Hasselt. Deze serie rijdt met MS08/MS80, wellicht zou deze omgeklapt kunnen worden naar een IC Breda - Noorderkempen - Antwerpen - Mechelen - Brussels Airport - Leuven. (Hier ga ik voor het gemak even voorbij aan hoe belangrijk een doorgaande verbinding Hasselt - Leuven - Brussels Airport is, ik heb daar geen idee van.)
En met die verbinding Breda Leuven via Bru Airport bedoel je om de desiro's tot in Breda te laten rijden?
Ciao Ciao
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Bericht door Shrek »

4017-4018 schreef: 21 aug 2020, 02:08
AlexNL schreef: 21 aug 2020, 01:44 Wat betreft de bediening van Brussels Airport: toen de Benelux via Breda ging rijden verschenen er hier in Breda posters die mensen wezen op de nieuwe verbinding. De privéfirma Flibco is hier eveneens op ingesprongen, door een directe bus van station Breda naar "Brussels South Charleroi Airport" te starten (nu tijdelijk gestaakt ivm covid-19).

Ook de Bredase politiek is maar wat blij met een directe verbinding met BRU. Breda heeft nu immers een directe verbinding met twee internationale luchthavens, een ideale vestigingsplek dus. Mocht de verbinding met BRU komen te vervallen, reken dan maar op redelijk wat pushback vanuit de politiek.

Een (kleine) mogelijkheid die ik zie is de treinserie 2600: Antwerpen - Mechelen - Brussels Airport - Leuven - Hasselt. Deze serie rijdt met MS08/MS80, wellicht zou deze omgeklapt kunnen worden naar een IC Breda - Noorderkempen - Antwerpen - Mechelen - Brussels Airport - Leuven. (Hier ga ik voor het gemak even voorbij aan hoe belangrijk een doorgaande verbinding Hasselt - Leuven - Brussels Airport is, ik heb daar geen idee van.)
En met die verbinding Breda Leuven via Bru Airport bedoel je om de desiro's tot in Breda te laten rijden?
Hij bedoelt I11'en, Desiro's kunnen helemaal niet naar Breda.
4017-4018
Berichten: 588
Lid geworden op: 13 jul 2020, 21:28
Locatie: Antwerpen

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Bericht door 4017-4018 »

Shrek schreef: 21 aug 2020, 02:11
4017-4018 schreef: 21 aug 2020, 02:08
AlexNL schreef: 21 aug 2020, 01:44 Wat betreft de bediening van Brussels Airport: toen de Benelux via Breda ging rijden verschenen er hier in Breda posters die mensen wezen op de nieuwe verbinding. De privéfirma Flibco is hier eveneens op ingesprongen, door een directe bus van station Breda naar "Brussels South Charleroi Airport" te starten (nu tijdelijk gestaakt ivm covid-19).

Ook de Bredase politiek is maar wat blij met een directe verbinding met BRU. Breda heeft nu immers een directe verbinding met twee internationale luchthavens, een ideale vestigingsplek dus. Mocht de verbinding met BRU komen te vervallen, reken dan maar op redelijk wat pushback vanuit de politiek.

Een (kleine) mogelijkheid die ik zie is de treinserie 2600: Antwerpen - Mechelen - Brussels Airport - Leuven - Hasselt. Deze serie rijdt met MS08/MS80, wellicht zou deze omgeklapt kunnen worden naar een IC Breda - Noorderkempen - Antwerpen - Mechelen - Brussels Airport - Leuven. (Hier ga ik voor het gemak even voorbij aan hoe belangrijk een doorgaande verbinding Hasselt - Leuven - Brussels Airport is, ik heb daar geen idee van.)
En met die verbinding Breda Leuven via Bru Airport bedoel je om de desiro's tot in Breda te laten rijden?
Hij bedoelt I11'en, Desiro's kunnen helemaal niet naar Breda.
Ik vond het al raar.
Ciao Ciao
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Bericht door Shrek »

4017-4018 schreef: 21 aug 2020, 02:12 Ik vond het al raar.
Op zich is het een valabel voorstel, alleen zullen ze de rechtstreekse Hasselt-Aarschot-Luchthaven niet willen opgeven dus zal het daarop stranden.
Het enige rare is dat jij afkwam met Desiro's :wink:
ronny
Berichten: 535
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Bericht door ronny »

Shrek schreef: 21 aug 2020, 02:15
4017-4018 schreef: 21 aug 2020, 02:12 Ik vond het al raar.
Op zich is het een valabel voorstel, alleen zullen ze de rechtstreekse Hasselt-Aarschot-Luchthaven niet willen opgeven dus zal het daarop stranden.
Het enige rare is dat jij afkwam met Desiro's :wink:
Hasselt-Luchthaven zou moeten verbonden worden met de trein naar Knokke. Met de nieuwe snelle verbinding Hasselt-Antwerpen via de bocht van Aarschot is deze verbinding naar Antwerpen echt wel overbodig.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Bericht door Shrek »

ronny schreef: 21 aug 2020, 13:03 Hasselt-Luchthaven zou moeten verbonden worden met de trein naar Knokke. Met de nieuwe snelle verbinding Hasselt-Antwerpen via de bocht van Aarschot is deze verbinding naar Antwerpen echt wel overbodig.
Dat is effectief één van de beste ideeën die ik hier al gelezen heb !
Dat zou er dan voor zorgen dat de huidige IC in de ene richting beperkt kan worden tot Leuven en in de andere richting naar Breda kan doorgetrokken worden.
rvdborgt
Berichten: 4307
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Bericht door rvdborgt »

Shrek schreef: 19 aug 2020, 13:58 Het gebruik van M7, als we die mogen tellen, zou dat dan kunnen oplossen. Maar een ongebruikte stuurstand achter een Traxx hangen is ook zonde natuurlijk.
M7 is helaas alleen minder slecht toegankelijk. Het heeft immers nog geen enkele deur op perronhoogte. De deur naar de multifunctionele ruimte zit ergens tussen de 55 en 76 cm in, dus je hebt altijd nog een brug o.i.d. nodig. Geen idee of NS dat goed genoeg vindt.

Groetjes,
Rian
FLV-FGSP
Berichten: 1877
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Bericht door FLV-FGSP »

ronny schreef: 21 aug 2020, 13:03 Hasselt-Luchthaven zou moeten verbonden worden met de trein naar Knokke. Met de nieuwe snelle verbinding Hasselt-Antwerpen via de bocht van Aarschot is deze verbinding naar Antwerpen echt wel overbodig.
Goed idee! Als Leuvenaar ben ik uiteraard voorstander van overstapvrije verbindingen naar Knokke en Breda.
Helaas bestaat er zoiets als de bijakte bij het Diabolocontract, waarin staat dat Hasselt een overstapvrije verbinding met de Luchthaven moet hebben.
Plaats reactie