ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Bericht door Steven »

Dat zou vroeger moeten zijn. Normaal krijgen wij er opleiding van voor eind februari 2023. Daarna begint een proefbedrijf en dat zijn ritten zonder reizigers. Daaarna volgen dan de ritten met reizigers. Afwachten dus wat de exacte timing zal zijn. We blijven ook wat afhankelijk van de leveringen net zoals bij de M7.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Bericht door trainlovertje »

Hint voor zij die graag gloednieuwe ICNG's willen spotten:
Zonet langs het opstelterrein van Braunschweig gereden. Daar staan heel wat gloednieuwe ICNG's; heb er zeker vijf gezien op enkele seconden tijd. Ze worden hier niet gebouwd zover ik weet, maar Alstom heeft hier wel een werkplaats (zie https://www.alstom.com/de/alstom-deutschland). Ik denk dat ze hier passeren om de elektronica op punt te stellen.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1783
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Bericht door Portbou »

Vorige zondag stond er één in Brussel Zuid. Of is dit iets anders ?
Bijlagen
t.jpeg
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Bericht door Shrek »

Portbou schreef: 04 okt 2022, 17:24 Vorige zondag stond er één in Brussel Zuid. Of is dit iets anders ?
Ja dat is hem, er was iets misgelopen tijdens testritten de nacht ervoor waardoor hij bijna de hele dag is blijven staan.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Bericht door Steven »

Het probleem bestond uit platte batterijen (zover ik vernomen heb, niet 100% zeker dus) verder kan ik nog bevestigen dat de versie voor de ICNG België een ander jasje zal krijgen. De 3301/3302 staan voorlopig nog in dezelfde jas als de overige ICNG voor binnenlands verkeer maar dat zal dus nog veranderen. Normaal gaan ze iets gelijkaardig krijgen zoals de vernieuwde VIRM / vectron in Nederland.
jknockaert
Berichten: 201
Lid geworden op: 02 nov 2020, 10:46

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Bericht door jknockaert »

Steven schreef: 04 okt 2022, 19:25 Het probleem bestond uit platte batterijen (zover ik vernomen heb, niet 100% zeker dus) verder kan ik nog bevestigen dat de versie voor de ICNG België een ander jasje zal krijgen.
Dat zag ik al aankomen als ze eens een nacht ergens in een Belgische bundel blijven staan.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Bericht door trainlovertje »

Steven schreef: 04 okt 2022, 19:25 verder kan ik nog bevestigen dat de versie voor de ICNG België een ander jasje zal krijgen. De 3301/3302 staan voorlopig nog in dezelfde jas als de overige ICNG voor binnenlands verkeer maar dat zal dus nog veranderen. Normaal gaan ze iets gelijkaardig krijgen zoals de vernieuwde VIRM / vectron in Nederland.
Dat zou misschien wel eens een verklaring kunnen zijn waarom er in Braunschweig een aantal van de ICNG's met volledig zwarte lakering stonden. Enkel de deuren waren oranje, net zoals bij de overige stellen. Gezien de snelheid van de trein vanmorgen kon ik niet checken aan de nummers of dit ook effectief stellen voor de Belgische diensten waren.
260689
Berichten: 3301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Bericht door 260689 »

Steven schreef: 04 okt 2022, 19:25 Het probleem bestond uit platte batterijen (zover ik vernomen heb, niet 100% zeker dus) verder kan ik nog bevestigen dat de versie voor de ICNG België een ander jasje zal krijgen. De 3301/3302 staan voorlopig nog in dezelfde jas als de overige ICNG voor binnenlands verkeer maar dat zal dus nog veranderen. Normaal gaan ze iets gelijkaardig krijgen zoals de vernieuwde VIRM / vectron in Nederland.
Waren weggesleept door een 77!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Bericht door Steven »

trainlovertje schreef: 04 okt 2022, 19:59
Steven schreef: 04 okt 2022, 19:25 verder kan ik nog bevestigen dat de versie voor de ICNG België een ander jasje zal krijgen. De 3301/3302 staan voorlopig nog in dezelfde jas als de overige ICNG voor binnenlands verkeer maar dat zal dus nog veranderen. Normaal gaan ze iets gelijkaardig krijgen zoals de vernieuwde VIRM / vectron in Nederland.
Dat zou misschien wel eens een verklaring kunnen zijn waarom er in Braunschweig een aantal van de ICNG's met volledig zwarte lakering stonden. Enkel de deuren waren oranje, net zoals bij de overige stellen. Gezien de snelheid van de trein vanmorgen kon ik niet checken aan de nummers of dit ook effectief stellen voor de Belgische diensten waren.
Daar zijn heel wat ICNG bij die niet voor de Benelux zijn, de eerste stellen die zo zijn aangekomen in Nederland hadden ook enkel die zwarte (onderlaag) kleur. De rest van de kleuren brengt men onder meer aan door middel van folie/stickers.
HLE18
Berichten: 433
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Bericht door HLE18 »

Steven schreef: 04 okt 2022, 19:25 Het probleem bestond uit platte batterijen (zover ik vernomen heb, niet 100% zeker dus)
Hoe is hij dan in Schaarbeek geraakt?
260689
Berichten: 3301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Bericht door 260689 »

HLE18 schreef: 05 okt 2022, 09:48
Steven schreef: 04 okt 2022, 19:25 Het probleem bestond uit platte batterijen (zover ik vernomen heb, niet 100% zeker dus)
Hoe is hij dan in Schaarbeek geraakt?
Door een 77!
Rww
Berichten: 92
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:51

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Bericht door Rww »

Reizigers kunnen in de loop van 2024 sneller reizen tussen België en Nederland. De NS-trein die daarbij hoort is vanaf zondag 4 december voor het eerst te zien in ons land. De komende tijd kan het zomaar zijn dat deze trein het Nederlandse landschap doorkruist. Samen met de treinfabrikant Alstom voeren we namelijk testen uit om te zorgen dat de trein toegang krijgt tot het Nederlandse en Belgische spoor.


Dit is de eerste allernieuwste Intercity (type ICNG) uitgevoerd in een nieuw jasje: met vloeiende lijnen, veel herkenbaar NS geel en een groot wit logo op de zijkant. Eerder zijn al de locomotieven van de Nightjet naar Zwitserland en Oostenrijk voorzien van deze nieuwe look, net als de gemoderniseerde dubbeldekkers (type VIRM 2&3). Alle toekomstige treinen krijgen deze nieuwe uitstraling.

Sneller naar België
Met o.a. deze nieuwe Intercity willen NS en de Belgische vervoerder NMBS reizigers vanaf 2024 sneller naar België brengen. De reis van Amsterdam naar Brussel duurt nu nog 2.52 uur, maar we streven ernaar om de reistijd met een half uur te verkorten. Deze trein is met een topsnelheid van 200 km/uur namelijk sneller dan onze huidige treinen (max 160 km/uur).
Afbeelding Afbeelding

NMBS is nergens te bekenen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Bericht door Steven »

Waarom zou er NMBS moeten opstaan? Het is NS die deze treinen koopt, NMBS koopt HLE17 om de tweede verbinding naar Nederland te organiseren.
Rww
Berichten: 92
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:51

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Bericht door Rww »

Steven schreef: 02 dec 2022, 14:34 Waarom zou er NMBS moeten opstaan? Het is NS die deze treinen koopt, NMBS koopt HLE17 om de tweede verbinding naar Nederland te organiseren.
Dit zijn de benelux stellen, die ook na 2025 in een joint-venture met de NMBS blijven rijden.



In de renders stonde beide logo's, zoals het altijd is geweest.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Bericht door Steven »

Rww schreef: 02 dec 2022, 14:36
Steven schreef: 02 dec 2022, 14:34 Waarom zou er NMBS moeten opstaan? Het is NS die deze treinen koopt, NMBS koopt HLE17 om de tweede verbinding naar Nederland te organiseren.
Dit zijn de benelux stellen, die ook na 2025 in een joint-venture met de NMBS blijven rijden.



In de renders stonde beide logo's, zoals het altijd is geweest.
Dat weet ik, ik zal er normaal volgend jaar opleiding van krijgen, maar de nmbs koopt er geen enkele aan. De toekomstige verbinding naar Nederland zal bestaan uit 2 IC treinen, eentje met ICNG en ook gekend als de snelle verbinding en een andere met HLE17 en i11 die de trage verbinding zal verzekeren. Zo kom je een beetje tot het systeem dat beide partners voor een deel van het materieel instaan.
Plaats reactie