Trein Antwerpen-Eindhoven-Venlo-Duitsland
Trein Antwerpen-Eindhoven-Venlo-Duitsland
Dat zou evt. een ideale Eloc zijn (200 km/u-versie) om bvb. een IC Antwerpen-Breda-Eindhoven-Venlo-Duisburg te rijden met vrijgekomen I11-rijtuigen?
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: Nieuwe Siemens lok: Vectron
Qua materieel zou dat gaan, maar de sporen liggen er nog niet.LML schreef:Dat zou evt. een ideale Eloc zijn (200 km/u-versie) om bvb. een IC Antwerpen-Breda-Eindhoven-Venlo-Duisburg te rijden met vrijgekomen I11-rijtuigen?
-
- Berichten: 2348
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Nieuwe Siemens lok: Vectron
Welke sporen bedoel je dan?
Heeft NS trouwens plannen voor een trein Eindhoven - Duisburg? Ik dacht enkel een Eindhoven - Aken (via Heerlen)
-
- Berichten: 3515
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Nieuwe Siemens lok: Vectron
Ik kan me ook niet goed voorstellen wie er nu naar Duisburg zou willen reizen, of all places. Ter plekke is er weinig tot niets te beleven, buiten de Kerstmarkt :) en als overstappunt kan het niet raken aan Köln of zelfs Aachen. Meeste reizigers zouden nog kunnen komen van de grote binnenhaven, vanuit Antwerpen moet er daarvoor wel enige belangstelling zijn. Maar die belangsteling bestaat al lang, en wordt dus al lang op een of andere manier ingevuld - niet zo eenvoudig om mensen van gewoonte te doen veranderen.
Iedere dienst die (Brussel)-Antwerpen-Breda omvat zou wel een prima argument bieden om de Benelux niet meer te laten kop maken in Breda.
Iedere dienst die (Brussel)-Antwerpen-Breda omvat zou wel een prima argument bieden om de Benelux niet meer te laten kop maken in Breda.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Nieuwe Siemens lok: Vectron
Venlo-Duisburg gaat toch niet rechtstreeks vandaag?trainlovertje schreef:Welke sporen bedoel je dan?
Heeft NS trouwens plannen voor een trein Eindhoven - Duisburg? Ik dacht enkel een Eindhoven - Aken (via Heerlen)
Re: Nieuwe Siemens lok: Vectron
Je moet inderdaad kopmaken in Viersen, momenteel, maar er is schijnbaar ruimte gereserveerd om een spoorboog te installeren net ten noorden van Viersen die kopmaken overbodig maakt. Als dan ook de lijn van Kaldenkirchen naar Dülken eindelijk 2-sporig wordt (en er is weer iets meer hoop dat dat sneller zal gebeuren sinds DB de lijn overbelast verklaarde), zie ik dat nog wel goedkomen. Nog een optie zou kunnen zijn om de lijn van de S28 te verlengen van Kaarster See naar Viersen, ook daar is sprake van, een beslissing was voorzien dit jaar, geloof ik. Op korte termijn zit dat er wel nog niet in, maar doortrekken tot Endhoven of Venlo zou al een hele vooruitgang zijn, maar ik weet niet of we het benodigde materieel hebben dat toegelaten is in Nederland. Noch NMBS noch NS lijken erg gehaast om het nodige geschikte materieel aan te kopen voor een verbinding die niet de Benelux is..
Re: Nieuwe Siemens lok: Vectron
Nee, maar Venlo - Düsseldorf wel, met kopmaken in Mönchengladbach.
De treindienst Eindhoven - Düsseldorf zal worden aanbesteed voor de periode vanaf 2025 (dec. 2024 bij mijn weten):
https://www.treinreiziger.nl/directe-tr ... 25-eerder/
In dit artikel staat ook iets over een eventuele treindienst van NS die dan al eerder zou gaan rijden maar daarover is sindsdien helemaal niets meer vernomen. NS is nooit echt enthousiast geweest over treinen via Venlo (toch niet sinds die destijds zijn ingekort tot Eindhoven - Keulen) dus veel verwacht ik niet daarvan, behalve misschien als NS aan de aanbesteding meedoet en die wint.
Groetjes,
Rian
Re: Nieuwe Siemens lok: Vectron
Dan kan ik Jan enkel bijtreden: dit is helemaal niet interessant voor België, dus irrelevant voor de NMBS.
Voor België houdt het belang op bij een directe Antwerpen-Breda-Eindhoven.
Re: Trein Antwerpen-Eindhoven-Venlo-Duitsland
kopmaken kost veel tijd, als je het kan vermijden, krijg je een aantrekkelijker verbinding, vandaar dat ik betwijfel dat de doorgaande verbinding vanuit Antwerpen er snel zal komen. Toch zou ik de vraag vanuit Antwerpen richting Roergebied niet onderschatten, DB heeft niet voor niets een IC-bus van Düsseldorf naar Antwerpen. Een IC zou aantrekkelijker zijn dan een bus, welk logo die ook draagt, en hoewel doorgaande reizigers zeker aandacht verdienen, een doorgaande trein levert heel wat rechtstreekse verbindingen op, Antwerpen-Venlo, Antwerpen-Roergebied, Breda-Roergebied...
-
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 09 okt 2019, 23:05
Re: Nieuwe Siemens lok: Vectron
En in Breda zijn er uit Rotterdam al genoeg treinenjan_olieslagers schreef:Ik kan me ook niet goed voorstellen wie er nu naar Duisburg zou willen reizen, of all places. Ter plekke is er weinig tot niets te beleven, buiten de Kerstmarkt en als overstappunt kan het niet raken aan Köln of zelfs Aachen. Meeste reizigers zouden nog kunnen komen van de grote binnenhaven, vanuit Antwerpen moet er daarvoor wel enige belangstelling zijn. Maar die belangsteling bestaat al lang, en wordt dus al lang op een of andere manier ingevuld - niet zo eenvoudig om mensen van gewoonte te doen veranderen.
Iedere dienst die (Brussel)-Antwerpen-Breda omvat zou wel een prima argument bieden om de Benelux niet meer te laten kop maken in Breda.
Amsterdam Schiphol Rotterdam noorderkempen Antwerpen Mechelen Brussels airport Brussel
En 2 de verbinding (Charleroi) Brussel Antwerpen noorderkempen Breda
Zou mooi zijn of er zou met de stellen ICNGB sneller kom gemaakt kunnen worden
Nu moeten ze de locs afsluiten en opnieuw opstarten en dat duurt te lang
Als er zelfde systeem als bij disero kop kan gemaakt worden kan je op minimum 5 tal minuten keren in Breda
Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
Re: Trein Antwerpen-Eindhoven-Venlo-Duitsland
Sorry wij sluiten op de Traxx niets af in Breda. Alles blijft in dienst net als bij een desiro. Wij moeten gewoon de stuurpost in ‘niet actieve’ toestand achterlaten. Maar dat doe je op een desiro ook.
-
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 09 okt 2019, 23:05
Re: Trein Antwerpen-Eindhoven-Venlo-Duitsland
Met afsluiten bedoelde ik in niet actief zetten. De panto's moeten toch zakken ? Of niet.Steven schreef:Sorry wij sluiten op de Traxx niets af in Breda. Alles blijft in dienst net als bij een desiro. Wij moeten gewoon de stuurpost in ‘niet actieve’ toestand achterlaten. Maar dat doe je op een desiro ook.
Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
Re: Trein Antwerpen-Eindhoven-Venlo-Duitsland
Neen, alles blijft in dienst, stroomafnemers tegen de bovenleiding. In tegenstelling tot een hle18 kan de hle28 (Traxx) wel in dienst blijven.
Re: Trein Antwerpen-Eindhoven-Venlo-Duitsland
Het verbaast me dat dat bij een 18 niet kan. Dat zou toch standaard moeten zijn, als je efficiënt wilt kunnen werken. Hoe lang duurt kopmaken dan minimaal bij een 18?
Groetjes,
Rian
Re: Trein Antwerpen-Eindhoven-Venlo-Duitsland
Standaard kan een hle18 dat wel. Maar om 1 of andere technische reden heeft men dat uitgezet. Allicht te wijten aan de opbouw van de stuurrijtuigen die ook communiceren met de loc en met het systeem mux.
Het kopmaken met 1 bestuurder heeft vooral te maken met de lengte van de trein. Een trein van 6 of 12 rijtuigen scheelt al heel wat. Etcs neemt ook een tijd in beslag. Op een loc heb je meer gegevens in te voeren tov een desiro (bij deze zijn de vaste gekende parameters vooraf ingevuld). Elke keer je een stuurpost actief maakt als stuurpost die gaat leiden geef je etcs gegevens in. Verder dient er een kleine werkingsproef gedaan te worden van de rem. Een desiro heeft maar 1 dienstrem. Een loc heeft 2 soorten rem te testen (de automatische doorgaande rem en de rechtstreekse rem).
Het kopmaken met 1 bestuurder heeft vooral te maken met de lengte van de trein. Een trein van 6 of 12 rijtuigen scheelt al heel wat. Etcs neemt ook een tijd in beslag. Op een loc heb je meer gegevens in te voeren tov een desiro (bij deze zijn de vaste gekende parameters vooraf ingevuld). Elke keer je een stuurpost actief maakt als stuurpost die gaat leiden geef je etcs gegevens in. Verder dient er een kleine werkingsproef gedaan te worden van de rem. Een desiro heeft maar 1 dienstrem. Een loc heeft 2 soorten rem te testen (de automatische doorgaande rem en de rechtstreekse rem).