Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen

Cherrytrain
Berichten: 71
Lid geworden op: 28 okt 2018, 17:13

Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen

Bericht door Cherrytrain »

giuseppe schreef: 17 apr 2020, 23:01 Op dit moment wordt er gewerkt aan de perrons in vise.
Jammer dat ik de grens niet over mag steken; anders kon ik een kijkje nemen bij de werkzaamheden aan de perrons te Visé.
simpel en meedogenloos :!:
Cherrytrain
Berichten: 71
Lid geworden op: 28 okt 2018, 17:13

Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen

Bericht door Cherrytrain »

Eric0641 schreef: 17 apr 2020, 14:50
Shrek schreef: 17 apr 2020, 12:07
trainlovertje schreef:https://www.spoorpro.nl/materieel/2019/ ... -tot-luik/
Arriva plakt er weer een datum op. Nog minstens een 900-tal keer slapen voor het zover is.
De eerste keer dat Arriva de zaken correct uitlegt volgens mij.
Nog iets moois Arriva wil al tot aan Eijsden rijden. Echter hielden ze stug vol dat dat niet kon. Uiteindelijk na een gesprek wat ik heb gehad met de bevoegde van de provincie Limburg kwamen ze tot inkeer dat er inderdaad een wissel ligt waardoor keren in Eijsden toch mogelijk is. Dat zijn ze nu aan het onderzoeken.

Maar nu komt het, Prorail gaat begin mei de wissel saneren hahaha.
Dat plan om door te rijden naar Eijsden had men jaren geleden al in het vervoersplan staan. Men wilde dan een ledige rit naar Visé rijden en vervolgens daar keren. Misschien worden de tricourantjes zonder passagiers en enkel met dat doel wel toegelaten tot België?
simpel en meedogenloos :!:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen

Bericht door Shrek »

Cherrytrain schreef: 28 apr 2020, 23:28 Misschien worden de tricourantjes zonder passagiers en enkel met dat doel wel toegelaten tot België?
Neen, ze zijn onwettig en mogen nergens op het Belgisch grondgebied rijden. Zo'n wetten werken enkel maar als je ze ook overal consequent toepast.
Eric0641
Berichten: 313
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen

Bericht door Eric0641 »

Cherrytrain schreef: 28 apr 2020, 23:28
Eric0641 schreef: 17 apr 2020, 14:50
Shrek schreef: 17 apr 2020, 12:07 De eerste keer dat Arriva de zaken correct uitlegt volgens mij.
Nog iets moois Arriva wil al tot aan Eijsden rijden. Echter hielden ze stug vol dat dat niet kon. Uiteindelijk na een gesprek wat ik heb gehad met de bevoegde van de provincie Limburg kwamen ze tot inkeer dat er inderdaad een wissel ligt waardoor keren in Eijsden toch mogelijk is. Dat zijn ze nu aan het onderzoeken.

Maar nu komt het, Prorail gaat begin mei de wissel saneren hahaha.
Dat plan om door te rijden naar Eijsden had men jaren geleden al in het vervoersplan staan. Men wilde dan een ledige rit naar Visé rijden en vervolgens daar keren. Misschien worden de tricourantjes zonder passagiers en enkel met dat doel wel toegelaten tot België?
Vandaar dat ze de wissel in Eijsden wilde gebruiken, Arriva is daarop een onderzoek gestart en vrijwel direct met het starten van het onderzoek heeft Prorail dus besloten om de wissel te saneren.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Cherrytrain
Berichten: 71
Lid geworden op: 28 okt 2018, 17:13

Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen

Bericht door Cherrytrain »

Jeetje, wat een onnozelheid en onwetendheid bij elkaar. Je zou mogen verwachten dat men samenwerkt in plaats van elkaar tegen te werken. Het is een gebed zonder einde op deze manier.
simpel en meedogenloos :!:
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5306
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen

Bericht door Steve »

Een trein die in volle baan keert in een (excusez le terme) boerengat als Eijsden zou in ieder geval een van de meest schrijnende voorbeelden zijn van hoe nationale grenzen bij de spoorwegen alleen maar sterker geworden zijn, terwijl ze op bijna elk ander gebied vervaagd zijn...
Cherrytrain
Berichten: 71
Lid geworden op: 28 okt 2018, 17:13

Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen

Bericht door Cherrytrain »

Steve schreef: 29 apr 2020, 17:00 Een trein die in volle baan keert in een (excusez le terme) boerengat als Eijsden zou in ieder geval een van de meest schrijnende voorbeelden zijn van hoe nationale grenzen bij de spoorwegen alleen maar sterker geworden zijn, terwijl ze op bijna elk ander gebied vervaagd zijn...
Ja, je hebt gelijk. Boerengaten of niet, de praktijk is al jaren schrijnend op dat lijntje. Men keert nu in crisistijd ook al wekenlang in Visé met de S43, omdat de grens is gesloten. Dan zie ik niet in waarom dat niet ook zou kunnen te Eijsden. Nu is er immers totaal geen treinaanbod meer (op een verdwaalde goederentrein na).
simpel en meedogenloos :!:
rvdborgt
Berichten: 4321
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen

Bericht door rvdborgt »

Cherrytrain schreef: 29 apr 2020, 17:12 Ja, je hebt gelijk. Boerengaten of niet, de praktijk is al jaren schrijnend op dat lijntje. Men keert nu in crisistijd ook al wekenlang in Visé met de S43, omdat de grens is gesloten. Dan zie ik niet in waarom dat niet ook zou kunnen te Eijsden. Nu is er immers totaal geen treinaanbod meer (op een verdwaalde goederentrein na).
De grens is bij mijn weten niet gesloten. Je mag alleen niet geen niet-essentiële reizen maken. De trein naar Roosendaal rijdt nog en de Benelux ook.

Groetjes,
Rian
Cherrytrain
Berichten: 71
Lid geworden op: 28 okt 2018, 17:13

Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen

Bericht door Cherrytrain »

rvdborgt schreef: 29 apr 2020, 19:15
Cherrytrain schreef: 29 apr 2020, 17:12 Ja, je hebt gelijk. Boerengaten of niet, de praktijk is al jaren schrijnend op dat lijntje. Men keert nu in crisistijd ook al wekenlang in Visé met de S43, omdat de grens is gesloten. Dan zie ik niet in waarom dat niet ook zou kunnen te Eijsden. Nu is er immers totaal geen treinaanbod meer (op een verdwaalde goederentrein na).
De grens is bij mijn weten niet gesloten. Je mag alleen niet geen niet-essentiële reizen maken. De trein naar Roosendaal rijdt nog en de Benelux ook.

Groetjes,
Rian
OK. Dan kiest NMBS er blijkbaar zelf voor om niet meer naar Maastricht te rijden.
simpel en meedogenloos :!:
Eric0641
Berichten: 313
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen

Bericht door Eric0641 »

Cherrytrain schreef: 29 apr 2020, 19:23
rvdborgt schreef: 29 apr 2020, 19:15
Cherrytrain schreef: 29 apr 2020, 17:12 Ja, je hebt gelijk. Boerengaten of niet, de praktijk is al jaren schrijnend op dat lijntje. Men keert nu in crisistijd ook al wekenlang in Visé met de S43, omdat de grens is gesloten. Dan zie ik niet in waarom dat niet ook zou kunnen te Eijsden. Nu is er immers totaal geen treinaanbod meer (op een verdwaalde goederentrein na).
De grens is bij mijn weten niet gesloten. Je mag alleen niet geen niet-essentiële reizen maken. De trein naar Roosendaal rijdt nog en de Benelux ook.

Groetjes,
Rian
OK. Dan kiest NMBS er blijkbaar zelf voor om niet meer naar Maastricht te rijden.
mij hoor je niet klagen houden ze alle junks thuis van de druggsexpress, Zo stond die vroeger echt bekend, de druggsexpress er werd gedeald gebruikt en allemaal maar gedoogd. Ik kan me nog goed herinneren hoe dat was, en de treinbegeleiders hadden er ook maar vrede mee, ikke niks gezien. Gelukkig is dat ook weer veranderd door het herhaaldelijk optreden van marechaussee en drugshonden in combinatie met de wietpas. Dat was me wat toen, maar wel een goede 1ste klas in een rood klassiek.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Cherrytrain
Berichten: 71
Lid geworden op: 28 okt 2018, 17:13

Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen

Bericht door Cherrytrain »

Bij station Eijsden is men vandaag (een maand eerder dan verwacht) gestart met het verhogen van het perron tot de P76-standaard. Verder zag ik dat men het spoor slijpt en men was er ook in de weer met een wissel. Er wordt dag en nacht doorgewerkt. Hopelijk wordt het werken aan het perron in Visé ook voortvarend opgepakt. Ik las bij Infrabel dat het werk aldaar tijdelijk was stilgelegd.
simpel en meedogenloos :!:
Eric0641
Berichten: 313
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen

Bericht door Eric0641 »

Cherrytrain schreef: 02 mei 2020, 23:58 Bij station Eijsden is men vandaag (een maand eerder dan verwacht) gestart met het verhogen van het perron tot de P76-standaard. Verder zag ik dat men het spoor slijpt en men was er ook in de weer met een wissel. Er wordt dag en nacht doorgewerkt. Hopelijk wordt het werken aan het perron in Visé ook voortvarend opgepakt. Ik las bij Infrabel dat het werk aldaar tijdelijk was stilgelegd.
En zoals al verwacht de wissel is gesaneerd. Eijsden zat toch al aan de juiste hoogte of vergis ik me?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Cherrytrain
Berichten: 71
Lid geworden op: 28 okt 2018, 17:13

Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen

Bericht door Cherrytrain »

Nee, Eijsden had een perron dat lager lag dan 76 cm. Vanmorgen zag ik de eerste contouren van het nieuwe perron en de betonnen zijschotten steken behoorlijk hoger uit dan de oude zijschotten. Verder heeft men de ov-paaltjes van NS (tijdelijk?) verplaatst naar de kaartjesautomaat en naar nabij de parkeerplaats. Het zou mij overigens niet verbazen als deze paaltjes niet meer terug worden gezet op het perron, want de huidige oplossing ziet er letterlijk als in beton gegoten uit. :mrgreen:
simpel en meedogenloos :!:
Eric0641
Berichten: 313
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen

Bericht door Eric0641 »

Cherrytrain schreef: 03 mei 2020, 10:13 Nee, Eijsden had een perron dat lager lag dan 76 cm. Vanmorgen zag ik de eerste contouren van het nieuwe perron en de betonnen zijschotten steken behoorlijk hoger uit dan de oude zijschotten. Verder heeft men de ov-paaltjes van NS (tijdelijk?) verplaatst naar de kaartjesautomaat en naar nabij de parkeerplaats. Het zou mij overigens niet verbazen als deze paaltjes niet meer terug worden gezet op het perron, want de huidige oplossing ziet er letterlijk als in beton gegoten uit. :mrgreen:
Ik had op de bouwtekening gezien dat er 2 perrons aangegeven waren het oude lage perron en het eiland perron, gaan de het oude perron nou ook doen of niet?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Cherrytrain
Berichten: 71
Lid geworden op: 28 okt 2018, 17:13

Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen

Bericht door Cherrytrain »

Men heeft tot nu toe enkel het eilandperron aangepakt. Wel hebben de werkers de hekken verwijderd die het oude perron van de rails scheidden. Ik denk overigens dat het ophogen van het oude perron als nutteloos en ook als onhaalbaar wordt gezien. Nutteloos omdat het eilandperron voldoet en onhaalbaar omdat het stationsgebouw en de overige voorzieningen dan decimeters lager komen te liggen ten opzichte van de P76-hoogte; er is bovendien niet genoeg plaats om een begaanbare helling te creëren tussen beide niveauverschillen. Ik zal het in de gaten houden en hier de voortgang melden. :)
simpel en meedogenloos :!:
Plaats reactie