Pagina 110 van 116

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 23 mar 2024, 08:20
door dovaere
JHS2013 schreef: 22 mar 2024, 22:45 Deze discussie hebben we maanden geleden al eens gevoerd. Even teruglezen in dit onderwerp.
Dat weet ik, maar mag ik niet antwoorden op iemand die blijkbaar niet begreep wat in de voorgaande post bedoeld werd?

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 23 mar 2024, 10:00
door dentheo
JHS2013 schreef: 22 mar 2024, 22:45

Deze discussie hebben we maanden geleden al eens gevoerd. Even teruglezen in dit onderwerp.
ik lees dit op pagina 109... enig idee op welke pagina ?

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 23 mar 2024, 16:09
door Steven DH
Na de problemen op donderdagavond, ontbrak dus vandaag het treingedeelte vanuit Berlijn (net zoals slaaprijtuigen vanuit Wenen trouwens).
Maar de zon was wel van de partij om de ingekorte, sterk vertraagde (iets minder dan 2u) en omgeleide trein vast te leggen net ten noorden van Leuven.
Afbeelding
ÖBB 193 962 @ Holsbeek
by Steven De Haeck, on Flickr

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 23 mar 2024, 16:33
door jan_olieslagers
dentheo schreef: 23 mar 2024, 10:00
JHS2013 schreef: 22 mar 2024, 22:45 Deze discussie hebben we maanden geleden al eens gevoerd. Even teruglezen in dit onderwerp.
ik lees dit op pagina 109... enig idee op welke pagina ?
Kijk eens rond 18 december 2023 - de paginanummers zullen afhangen van uw manier van weergave, wat voor u op pagina 56 staat kan voor mij op pagina 677 staan, dat zegt niks.

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 23 mar 2024, 16:46
door trainlovertje
Steven DH schreef: 23 mar 2024, 16:09 Na de problemen op donderdagavond, ontbrak dus vandaag het treingedeelte vanuit Berlijn (net zoals slaaprijtuigen vanuit Wenen trouwens).
Maar de zon was wel van de partij om de ingekorte, sterk vertraagde (iets minder dan 2u) en omgeleide trein vast te leggen net ten noorden van Leuven.
Afbeelding
ÖBB 193 962 @ Holsbeek
by Steven De Haeck, on Flickr
De trein uit Wenen telt alleszins wel 5 rijtuigen, zij het uit de reserve-pool. Waren er dan couchette-rijtuigen meegestuurd ipv slaaprijtuigen? Dat er in Berlijn geen NJ-rijtuigen op reserve staan, is enigszins begrijpelijk.
Maar wat zal er dan vanavond gedaan worden met de rijtuigen die 'te veel' zijn? Worden die meegestuurd naar Wenen? Dat betekent dat we straks mogelijks een extra lange trein zien passeren.

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 23 mar 2024, 19:13
door wbrm
Mag de Vectron tussen Schaarbeek en Leuven 200km/u rijden?

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 23 mar 2024, 20:36
door Paul
De Nightjet is vanavond weer op de sukkel precies? Wat is er aan de hand?

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 23 mar 2024, 21:16
door trainlovertje
Paul schreef: 23 mar 2024, 20:36 De Nightjet is vanavond weer op de sukkel precies? Wat is er aan de hand?
Ben dan toch maar eens gaan kijken in Brussel Zuid, al heb ik wel wat geduld moeten uitoefenen. Trein is daar vertrokken met 151minuten vertraging en een verminderde samenstelling van 8 rijtuigen ipv 10. Drie rijtuigen (1 van elk type) naar Berlijn (die hingen vooraan ipv achteraan) en 5 rijtuigen naar Wenen (3 ligtrijtuigen waarvan er twee de nummers van de voorziene slaaprijtuigen droegen, 1 slaaprijtuig dat me beslapen/niet opgemaakt leek en 1 zitrijtuig).
Geen idee wat het probleem juist was. Een verkorte ipv een verlengde samenstelling dus...

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 23 mar 2024, 21:24
door dentheo
jan_olieslagers schreef: 23 mar 2024, 16:33
dentheo schreef: 23 mar 2024, 10:00
JHS2013 schreef: 22 mar 2024, 22:45 Deze discussie hebben we maanden geleden al eens gevoerd. Even teruglezen in dit onderwerp.
ik lees dit op pagina 109... enig idee op welke pagina ?
Kijk eens rond 18 december 2023 - de paginanummers zullen afhangen van uw manier van weergave, wat voor u op pagina 56 staat kan voor mij op pagina 677 staan, dat zegt niks.
dan maar een datum ?

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 23 mar 2024, 21:26
door 260689
wbrm schreef: 23 mar 2024, 19:13 Mag de Vectron tussen Schaarbeek en Leuven 200km/u rijden?
Neen, deze is toegelaten om max 160km/h te rijden. Is ook niet toegelaten om op de HSL 2 en 3 te rijden.

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 26 mar 2024, 16:41
door Paul
Blijkbaar rijden de Nightjets naar Wenen en Berlijn deze week verschillende keren heen en weer met minder (Berlijn) of helemaal geen (Wenen) slaapwagens, maar een of meer couchettenrijtuigen in de plaats. Wat is er aan de hand en hoelang zou dat duren? Komt dat allemaal door dat ene rijtuig met vastgelopen remmen vorige week, of zijn er nog meer oorzaken?

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 26 mar 2024, 21:19
door TKR
Het ziet er naar uit dat European Sleeper enkele nieuwe rijtuigen heeft kunnen bemachtigen. (ik vermoed leasen?) Komende van TRI en Euro-Express.
Gisteren zou de trein bestaan hebben uit wel 15 rijtuigen! :shock:


(zijn de andere rijtuigen met European Sleeper logo nu in bezit van ES, of zijn deze geleased?)

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 27 mar 2024, 06:20
door groentje
Het is allemaal geleased voor zover ik weet, en het zou me zelfs niet verbazen dat ze voor de inhuldigingsrit wat versterking hebben ingehuurd op korte termijn, maar dat dat geen definitieve samenstelling is...

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 27 mar 2024, 15:17
door desperado
Gisteren (2024-03-26) werd de Nightjet geannuleerd op het perron van Brussel Zuid en reed leeg naar Aken. Passagiers werden op de IC517 gezet die wachtte tot de geboekte vertrektijd van de NightJet (ik stapte liever uit de IC517 dan te wachten). bahn.expert gaf aan dat de Nightjet met een uur vertraging startte in Aachen Hbf. Hij kwam op tijd aan in Mannheim.

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 27 mar 2024, 20:11
door Paul
desperado schreef: 27 mar 2024, 15:17 Gisteren (2024-03-26) werd de Nightjet geannuleerd op het perron van Brussel Zuid en reed leeg naar Aken. Passagiers werden op de IC517 gezet die wachtte tot de geboekte vertrektijd van de NightJet (ik stapte liever uit de IC517 dan te wachten). bahn.expert gaf aan dat de Nightjet met een uur vertraging startte in Aachen Hbf. Hij kwam op tijd aan in Mannheim.
Wat is de reden voor die annulatie?