Nachttreinen

Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Nachttreinen

Bericht door Shrek »

jknockaert schreef: 04 apr 2022, 13:35
Shrek schreef: 04 apr 2022, 13:28 Ik constateer alleen maar dat ze hun beloftes niet kunnen waarmaken en dat er dus iets grondig fout gelopen is, dat is geen speculatie.
Het kan natuurlijk ook nog altijd dat de investeerders hun huiswerk niet gemaakt hebben.
Die moeten toch niet veel meer doen dan centjes op tafel leggen? Het is toch het "management" van het bedrijf dat al de rest moet regelen?
jknockaert
Berichten: 201
Lid geworden op: 02 nov 2020, 10:46

Re: Nachttreinen

Bericht door jknockaert »

Shrek schreef: 04 apr 2022, 20:26
jknockaert schreef: 04 apr 2022, 13:35 Het kan natuurlijk ook nog altijd dat de investeerders hun huiswerk niet gemaakt hebben.
Die moeten toch niet veel meer doen dan centjes op tafel leggen? Het is toch het "management" van het bedrijf dat al de rest moet regelen?
De investeerders moeten zelf beoordelen wat het waard is voordat ze de centjes op tafel leggen.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Nachttreinen

Bericht door Shrek »

jknockaert schreef: 04 apr 2022, 20:46 De investeerders moeten zelf beoordelen wat het waard is voordat ze de centjes op tafel leggen.
Is dat dan niet al lang gebeurd? Als de financiering nog niet rond zou zijn èn ze hebben geen rollend materiaal, dan is het hele project niet meer dan gebakken lucht.
jknockaert
Berichten: 201
Lid geworden op: 02 nov 2020, 10:46

Re: Nachttreinen

Bericht door jknockaert »

Shrek schreef: 04 apr 2022, 20:59
jknockaert schreef: 04 apr 2022, 20:46 De investeerders moeten zelf beoordelen wat het waard is voordat ze de centjes op tafel leggen.
Is dat dan niet al lang gebeurd? Als de financiering nog niet rond zou zijn èn ze hebben geen rollend materiaal, dan is het hele project niet meer dan gebakken lucht.
Wie het weet mag het zeggen. Toen de financieringsronde online ging was er ook wat summiere documentatie. Tegen dat ik de documentatie goed en wel doorgenomen had, was alles al verkocht. Het enige wat het me vertelt over die investeerders is dat ze ofwel heel snel kunnen lezen, ofwel hun huiswerk niet gemaakt hebben.

De grote troef in het European Sleeper verhaal moest zijn de samenwerking met RegioJet. En net op dat punt was er eigenlijk nooit veel duidelijkheid. Het lijkt erop dat er geen harde afspraken gemaakt zijn of dat het niet duidelijk is waarover. RegioJet werkt niet zo heel veel samen met andere bedrijven en liep ook niet te koop met het European Sleeper verhaal. Het is een mooi bedrijf, maar onder de streep is het eerst en vooral de hobby van Radim Jančura. Die heeft kennelijk nu meer zin in een vluchtelingentrein (en is recent ook een hotel begonnen in Oostenrijk omdat hij een beetje uitgekeken lijkt op bussen en treinen). Dergelijk risico moet je in beeld hebben als je in investeert.
HVHTB
Berichten: 183
Lid geworden op: 28 mar 2016, 14:46

Re: Nachttreinen

Bericht door HVHTB »

HLE18
Berichten: 433
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Re: Nachttreinen

Bericht door HLE18 »

Ik wil nu de Nightjet nemen van Venetië naar München op 28/06 maar er staat op die site "Keine Angebote verfügbar". Tot 19 mei kan ik boeken en in de FAQ staat er nochtans tot 180 dagen op voorhand. Is de trein uitverkocht of zijn dat weer met die Italianen die hun dienstregeling nog niet bevestigd hebben voor juni?

Een mailtje sturen krijg je natuurlijk niks reactie...
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Nachttreinen

Bericht door rvdborgt »

HLE18 schreef: 12 apr 2022, 18:58 Ik wil nu de Nightjet nemen van Venetië naar München op 28/06 maar er staat op die site "Keine Angebote verfügbar". Tot 19 mei kan ik boeken en in de FAQ staat er nochtans tot 180 dagen op voorhand. Is de trein uitverkocht of zijn dat weer met die Italianen die hun dienstregeling nog niet bevestigd hebben voor juni?
Ik zie prijzen voor iedere dag van 19 mei t/m 30 juni. Daarna zijn er werkzaamheden.

Groetjes,
Rian
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Nachttreinen

Bericht door trainlovertje »

HLE18 schreef: 12 apr 2022, 18:58 Ik wil nu de Nightjet nemen van Venetië naar München op 28/06 maar er staat op die site "Keine Angebote verfügbar". Tot 19 mei kan ik boeken en in de FAQ staat er nochtans tot 180 dagen op voorhand. Is de trein uitverkocht of zijn dat weer met die Italianen die hun dienstregeling nog niet bevestigd hebben voor juni?

Een mailtje sturen krijg je natuurlijk niks reactie...
Ik krijg net zoals Rian wel degelijk prijzen van 19/5 t/m 30/6, maar de trein heeft in die periode als eindbestemming (owv spoorwerken vermoed ik) München Ost en rijdt dus niet verder naar München Hbf. Dat stukje zul je dan met de S-Bahn moeten afleggen.
In de hele maand juli lijkt die helemaal niet te rijden.
HLE18
Berichten: 433
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Re: Nachttreinen

Bericht door HLE18 »

München Ost werkt inderdaad, bedankt maar echt klantvriendelijk is het niet hé een melding maken dat hij maar tot München Ost kan zou beter zijn.

Nu zie ik ook weer dat die ICE van München naar Essen 6:48 in die periode plots een TGV naar Paris Est is geworden dus nog eens een extra overstap in Stuttgart. Toch allemaal nogal ingewikkeld ze, dan dat nog boeken voor iemand met interrail 1e, FIP 1e en FIP 2e klasse :(
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Nachttreinen

Bericht door trainlovertje »

HLE18 schreef: 13 apr 2022, 13:29 München Ost werkt inderdaad, bedankt maar echt klantvriendelijk is het niet hé een melding maken dat hij maar tot München Ost kan zou beter zijn.

Nu zie ik ook weer dat die ICE van München naar Essen 6:48 in die periode plots een TGV naar Paris Est is geworden dus nog eens een extra overstap in Stuttgart. Toch allemaal nogal ingewikkeld ze, dan dat nog boeken voor iemand met interrail 1e, FIP 1e en FIP 2e klasse :(
Welke planner gebruik je? De meeste planners geven dat namelijk steeds aan, maar dan wel met extra overstap in München Ost uiteraard.

Vanaf 11 juni vertrekt ICE 728 een half uurtje vroeger in München door werkzaamheden aan de HSL tussen Würzburg en Fulda (zie https://bauinfos.deutschebahn.com/rf/ic ... 122022.pdf), om de verlengde reistijd te compenseren. Daarom werd je de optie via Stuttgart aanbevolen.
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Nachttreinen

Bericht door rvdborgt »

HLE18 schreef: 13 apr 2022, 13:29 München Ost werkt inderdaad, bedankt maar echt klantvriendelijk is het niet hé een melding maken dat hij maar tot München Ost kan zou beter zijn.

Nu zie ik ook weer dat die ICE van München naar Essen 6:48 in die periode plots een TGV naar Paris Est is geworden dus nog eens een extra overstap in Stuttgart. Toch allemaal nogal ingewikkeld ze, dan dat nog boeken voor iemand met interrail 1e, FIP 1e en FIP 2e klasse :(
Ik kreeg bij ÖBB gewoon een dienstregeling met overstap in München Ost en een prijs voor de reservering in de nachttrein.
Met FIP-coupons heb je in de NJ dezelfde reservering als voor Interrail nodig. ÖBB heeft in de NJ geen 1e klas meer, d.w.z. je kunt alles reserveren met een pas of coupon 2e klas.

Groetjes,
Rian
ovspotter_be
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: Nachttreinen

Bericht door ovspotter_be »

rvdborgt schreef: 13 apr 2022, 15:43 ÖBB heeft in de NJ geen 1e klas meer, d.w.z. je kunt alles reserveren met een pas of coupon 2e klas.
Zijn de slaapplaatsen in de NightJet (niet de couchettes) niet 1e klasse?
260689
Berichten: 3301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Nachttreinen

Bericht door 260689 »

ovspotter_be schreef: 13 apr 2022, 15:58
rvdborgt schreef: 13 apr 2022, 15:43 ÖBB heeft in de NJ geen 1e klas meer, d.w.z. je kunt alles reserveren met een pas of coupon 2e klas.
Zijn de slaapplaatsen in de NightJet (niet de couchettes) niet 1e klasse?
Neen! Deze kunnen als 2e klasse geboekt worden.
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Nachttreinen

Bericht door rvdborgt »

ovspotter_be schreef: 13 apr 2022, 15:58
rvdborgt schreef: 13 apr 2022, 15:43 ÖBB heeft in de NJ geen 1e klas meer, d.w.z. je kunt alles reserveren met een pas of coupon 2e klas.
Zijn de slaapplaatsen in de NightJet (niet de couchettes) niet 1e klasse?
Nope. Sowieso was alleen Single in veel landen 1e klas. Later was bij CNL alleen Deluxe (met douche en wc) 1e klas. En in de NJ is alles nu 2e klas.

Groetjes,
Rian
HLE18
Berichten: 433
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Re: Nachttreinen

Bericht door HLE18 »

rvdborgt schreef: 13 apr 2022, 15:43 Met FIP-coupons heb je in de NJ dezelfde reservering als voor Interrail nodig. ÖBB heeft in de NJ geen 1e klas meer, d.w.z. je kunt alles reserveren met een pas of coupon 2e klas.
Ok dat is al handig om te weten, ik had wel een vermoeden dat dit op hetzelfde neer zou komen maar staat nergens aangegeven dat dit op deze manier online mag geboekt worden...
Plaats reactie