Sorry dat ik wel verder kijk dan mijn eigen navel. De problematiek is immers Europees en niet louter land gebonden. Deze keer hebben we in België geen schade geleden door de onvoorzichtigheid maar waren het de Duitsers, volgende keer kan het andersom zijn. Af en toe over het hekje kijken kan soms wonderen doen
Nachttreinen
Re: Nachttreinen
Re: Nachttreinen
Ik heb de NJ ook recentelijk nog genomen en inderdaad, geen maskers te bespeuren.rvdborgt schreef: ↑10 jan 2023, 10:42Dat kan ik bevestigen. Dat was bij mijn laatste NJ-ritten ook zo.ovspotter_be schreef: ↑10 jan 2023, 09:22Ik heb er in de herfstvakantie een reis mee gedaan naar Wenen en hier werd nauwelijks rekening mee gehouden.
In Duitsland en Wenen droeg niemand een FFP-2 mondmasker, zelfs het treinpersoneel niet,
Zelfs op de lokale treinen en metro van Wenen werd er maar weinig gevolg aan gehecht.
Re: Nachttreinen
Shrek goes internationalShrek schreef: ↑10 jan 2023, 14:06Sorry dat ik wel verder kijk dan mijn eigen navel. De problematiek is immers Europees en niet louter land gebonden. Deze keer hebben we in België geen schade geleden door de onvoorzichtigheid maar waren het de Duitsers, volgende keer kan het andersom zijn. Af en toe over het hekje kijken kan soms wonderen doen
Wees gerust, ik kijk verder dan mijn neus lang is en weet zeer goed wat er in het buitenland gebeurt (zie draadje over L26/3, weet je nog?). Alleen: ik heb in tegenstelling tot jou niet te pretentie om te oordelen over beslissingen van bedrijven waarvan ik geen inside-informatie heb. Tenzij je ons nu wil wijsmaken dat je ook de interne keuken van de DB kent en het beter weet dan de Duitsers zelf, is al je verontwaardiging over "verspilde" rijpaden niets meer dan hete lucht. O ja: ik heb geen aandelen bij een SO en al zeker niet bij ES. Dat verwijt moet je dus al niet meer bovenhalen.
-
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Nachttreinen
https://www.bahn.de/service/ueber-uns/i ... ID2_LZ01#5
Dit is waarschijnlijk de reden waarom de European Sleeper vooralsnog niet verder zal rijden dan Berlijn. De werken zouden eind november afgelopen zijn, dus zou een rijpad tot Praag er vanaf de nieuwe dienstregeling in december misschien wel inzitten.
Dit is waarschijnlijk de reden waarom de European Sleeper vooralsnog niet verder zal rijden dan Berlijn. De werken zouden eind november afgelopen zijn, dus zou een rijpad tot Praag er vanaf de nieuwe dienstregeling in december misschien wel inzitten.
Re: Nachttreinen
Wat is eigenlijk de gebruikelijke procedure als je door vertraging van een binnenlandse trein de nightjet mist? Waar heb je dan als reiziger recht op? Het lijkt me wel logisch dat je niet op een aansluiting van pakweg 10' rekent voor zo'n traject, maar zelfs met meer marge valt het nooit uit te sluiten.
Re: Nachttreinen
Best wel een nuttig artikel.
http://durevie.paris/bon-plan-eurostar- ... t070-oio3M
Blijkbaar zit eurostar achter European sleaaper.
http://durevie.paris/bon-plan-eurostar- ... t070-oio3M
Blijkbaar zit eurostar achter European sleaaper.
Re: Nachttreinen
Hahaha geweldig, die persoon heeft het persbericht van de europese commissie niet helemaal begrepenSteven schreef: ↑10 feb 2023, 20:35 Best wel een nuttig artikel.
http://durevie.paris/bon-plan-eurostar- ... t070-oio3M
Blijkbaar zit eurostar achter European sleaaper.
Re: Nachttreinen
Vanaf december rijdt de nachttrein Berlijn - Przemyśl opnieuw. In Przemyśl zal er aansluiting naar Lviv en Kiev zijn.
De nachttrein Berlijn - Wenen krijgt zijn vroegere route via Praag terug.
De nachttrein Berlijn - Wenen krijgt zijn vroegere route via Praag terug.
Re: Nachttreinen
Zo, da's nogal een ontwikkeling. Wat zal er gebeuren met alle stamtreinen waar de koerswagens Berlijn-Wenen nu aan vastzitten?
Gaan de rijtuigen Berlijn-Boedapest dan ook mee met de route over Praag? Berlijn-Praag-Wenen-Boedapest lijkt me een logische route voor een nachttrein, vroege aankomst in Wenen en 2,5u later in Boedapest, zonder per se te hoeven sjoelen met koersrijtuigen. Bovendien zou de stamtrein Warschau-Wenen/Boedapest dan niet meer in Bohumin te hoeven rangeren tbv de rijtuigen uit Berlijn, dat zal schelen in efficiëntie qua tijd en kosten.
Gaan de rijtuigen Berlijn-Boedapest dan ook mee met de route over Praag? Berlijn-Praag-Wenen-Boedapest lijkt me een logische route voor een nachttrein, vroege aankomst in Wenen en 2,5u later in Boedapest, zonder per se te hoeven sjoelen met koersrijtuigen. Bovendien zou de stamtrein Warschau-Wenen/Boedapest dan niet meer in Bohumin te hoeven rangeren tbv de rijtuigen uit Berlijn, dat zal schelen in efficiëntie qua tijd en kosten.
Re: Nachttreinen
Dat sjoelen met koersrijtuigen in Breclav blijft sowieso nodig om het kruis te behouden met Wien-Krakow-Warszawa en Budapest-Krakow-Warszawa. Bovendien zou jouw route de bediening van de Slowaakse hoofdstad Bratislava afschaffen,... ik denk dat niet dat die daar blij mee zouden zijn.
Ook Bohumin blijft nodig voor het kruis met Praha-Krakow-Warszawa.
Ik hoop trouwens dat er ooit weer twee aparte treindelen richting Polen komen : één dat snel doorrijdt naar Katowice en Warszawa en één dat wat blijft hangen en vervolgens Oswiecim(Auschwitz) en Krakow op een iets menselijker uur bereikt. Die splitsing zou dan ook in Bohumin kunnen.
Re: Nachttreinen
Dus vanaf vandaag kan je tickets boeken voor European Sleeper (voor wie op de nieuwsbrief geabonneerd is).
Website is al direct overbelast en super traag en soms foutmeldingen. Na lang wachten kon ik kiezen uit 99€ voor een zitplaats en 129€ voor een ligplaats.
Op eerste zicht wel duidelijk en overzichtelijk om te boeken.
Website is al direct overbelast en super traag en soms foutmeldingen. Na lang wachten kon ik kiezen uit 99€ voor een zitplaats en 129€ voor een ligplaats.
Op eerste zicht wel duidelijk en overzichtelijk om te boeken.
-
- Berichten: 3505
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Nachttreinen
[ zijsprong ]
Men kan voor dezelfde prijs boeken "voor vier personen" of voor "vier personen, enkel vrouwen" maar niet voor "vier personen, enkel mannen"?
Dat ze maar opletten, een of andere politiek-correcteling zou daar nog wel eens stukken kunnen van maken - best terecht, trouwens.
[/ zijsprong ]
Men kan voor dezelfde prijs boeken "voor vier personen" of voor "vier personen, enkel vrouwen" maar niet voor "vier personen, enkel mannen"?
Dat ze maar opletten, een of andere politiek-correcteling zou daar nog wel eens stukken kunnen van maken - best terecht, trouwens.
[/ zijsprong ]
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Nachttreinen
Dat is wel vaker zo, eigenlijk. Ik had dit in Zweden (Stockholm-Narvik) vorig jaar alleszins ook.jan_olieslagers schreef: ↑16 feb 2023, 19:17 [ zijsprong ]
Men kan voor dezelfde prijs boeken "voor vier personen" of voor "vier personen, enkel vrouwen" maar niet voor "vier personen, enkel mannen"?
Dat ze maar opletten, een of andere politiek-correcteling zou daar nog wel eens stukken kunnen van maken - best terecht, trouwens.
[/ zijsprong ]
Re: Nachttreinen
Veel alleenreizende vrouwen vrezen seksueel geweld of een of andere viezerik, niet meer dan terecht dat ze dan een eigen coupé hebben.
Dat is al jaren zo, in bijna elke nachttrein (en zoniet, krijg je meestal automatisch een een private plaats zonder meerkost).
Geen nood omdat hier plots in een politiek-correct hoekje te duwen. Een gewoon antwoord op een langdurend maatschappelijk probleem.
Dat is al jaren zo, in bijna elke nachttrein (en zoniet, krijg je meestal automatisch een een private plaats zonder meerkost).
Geen nood omdat hier plots in een politiek-correct hoekje te duwen. Een gewoon antwoord op een langdurend maatschappelijk probleem.