Nachttreinen

maarten
Berichten: 337
Lid geworden op: 26 aug 2019, 16:46

Re: Nachttreinen

Bericht door maarten »

Het lijkt me heel sterk dat die trein over de HSL gaat. Er zal ongetwijfeld een Vectron voor komen en die kunnen en mogen de HSL niet op.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22528
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Nachttreinen

Bericht door Steven »

Portbou schreef: 28 dec 2022, 03:01
TimJ36 schreef: 27 dec 2022, 22:36 Een halte hoeft niet erg lang te duren. Twee minuten is al ruim voldoende.
Is het niet omdat de terugreis via HSL Amsterdam-Rotterdam gaat dat Den Haag niet kan worden bediend ?
Dan zou de reistijd korter moeten zijn dan een uur, namelijk een 40 minuten tussen Amsterdam en Rotterdam.
AlexNL
Berichten: 2186
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Nachttreinen

Bericht door AlexNL »

In eerdere brieven van ProRail (overbelastverklaring) werd geschreven dat men met een Traxx wilde gaan rijden. Dat zou ook voldoende moeten zijn voor B-NL-D.

Over de HSL rijden lijkt me sowieso uitgesloten, er gelden technische eisen voor het gebruik van die lijn (strenger dan de rest van het netwerk) en ik durf te betwijfelen dat het materieel dat ze hiervoor gaan huren daaraan voldoet. Noodremoverbrugging, brandveiligheid, deursystemen, al zulke dingen.

Misschien over een aantal jaar, als European Sleeper in staat is om eigen materieel aan te schaffen, dat dat verandert.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1816
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Nachttreinen

Bericht door Portbou »

Dank voor de reacties, geen HSL dus.
Dan is het inderdaad wel jammer dat ze Den Haag in één richting moeten overslaan.
Gebruikersavatar
DDietzen
Berichten: 265
Lid geworden op: 20 jan 2018, 17:57
Locatie: Apeldoorn (NL)

Re: Nachttreinen

Bericht door DDietzen »

Wellicht wil men 's ochtends de flexibiliteit behouden om de trein om te leiden langs Breukelen en Gouda? In het geplande pad (aankomst 07:32 in Rotterdam) zit je weliswaar nog vlak voor de ochtendspits, maar met een beetje vertraging (wat vast vaak zal voorkomen, de trein komt immers uit Duitsland :P ) zit je er middenin. De route langs Leiden en Den Haag is dan barstensvol, die langs Breukelen en Gouda heeft nog wel een beetje ruimte.
In Amsterdam zou je voor die route wel station Bijlmer ArenA moeten bedienen ipv Centraal. Dat zorgt nog voor relatief beperkte overlast voor reizigers, omdat je dan tenminste in dezelfde stad wordt gedropt. Voor Den Haag HS zou het dichtstbijzijnde alternatief op de omleidingsroute echter Rotterdam Centraal heten, en dat wordt een stuk moeilijker goed te praten.

Of een stop past gewoon niet in het rijpad, dat kan ook. Sommige paden vallen of staan immers met een minuutje meer of minder.
maarten
Berichten: 337
Lid geworden op: 26 aug 2019, 16:46

Re: Nachttreinen

Bericht door maarten »

Je rijdt daar in ieder geval vlak voor trein 2425 uit. Die komt om 7:38 in Rotterdam aan. Maar die stopt ook overal, Leiden, Den Haag Laan van NOI, Den haag HS, Delft, Schiedam. Dus je zou denken dat je daar ook wel een stop in kunt plannen.
rvdborgt
Berichten: 4332
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Nachttreinen

Bericht door rvdborgt »

DDietzen schreef: 28 dec 2022, 22:29 Wellicht wil men 's ochtends de flexibiliteit behouden om de trein om te leiden langs Breukelen en Gouda?
Met kopmaken in Amsterdam Centraal? Dat lijkt me sterk.

Groetjes,
Rian
trainlovertje
Berichten: 2362
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Nachttreinen

Bericht door trainlovertje »

rvdborgt schreef: 29 dec 2022, 23:23
DDietzen schreef: 28 dec 2022, 22:29 Wellicht wil men 's ochtends de flexibiliteit behouden om de trein om te leiden langs Breukelen en Gouda?
Met kopmaken in Amsterdam Centraal? Dat lijkt me sterk.

Groetjes,
Rian
Zoals DDietzen verderop schreef vanaf Weesp via Diemen-Zuid naar Bijlmer ArenA, met stop aldaar. Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat men bij het opstellen van de dienstregeling met deze 'last minute'-alternatieve route in gedachte zat.
ovspotter_be
Berichten: 731
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: Nachttreinen

Bericht door ovspotter_be »

Maakt dit European Sleeper dan ook meteen de eerste open access operator in België?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Nachttreinen

Bericht door Shrek »

ovspotter_be schreef: 02 jan 2023, 01:00 Maakt dit European Sleeper dan ook meteen de eerste open access operator in België?
Dat zijn Eurostar en Thalys al geruime tijd.
Gebruikersavatar
DDietzen
Berichten: 265
Lid geworden op: 20 jan 2018, 17:57
Locatie: Apeldoorn (NL)

Re: Nachttreinen

Bericht door DDietzen »

Wel zal het de eerste operator in België zijn waar geen staat(sbedrijf) achter zit, denk ik.
JHS2013
Berichten: 475
Lid geworden op: 27 aug 2019, 23:06

Re: Nachttreinen

Bericht door JHS2013 »

ES huurt volgens mij gewoon vervoerders in en gaat niet zelf als SO aan de slag
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Nachttreinen

Bericht door Shrek »

JHS2013 schreef: 02 jan 2023, 17:05 ES huurt volgens mij gewoon vervoerders in en gaat niet zelf als SO aan de slag
Toch wel, Eurostar en Thalys zijn zelf SO.
JHS2013
Berichten: 475
Lid geworden op: 27 aug 2019, 23:06

Re: Nachttreinen

Bericht door JHS2013 »

Ah kijk, nu al verwarrend. European Sleeper en Eurostar kan je hetzelfde afkorten
ovspotter_be
Berichten: 731
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: Nachttreinen

Bericht door ovspotter_be »

Misschien een oplossing daarop:
ES = European Sleeper
EST = Eurostar
Plaats reactie