Nachttreinen

Train Charter
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mar 2023, 22:56

Re: Nachttreinen

Bericht door Train Charter »

Een testtrein van Train Charter, door Train Charter, voor Train Charter, zonder verdere "in het kaders van".
Gebruikersavatar
Natje049
Berichten: 86
Lid geworden op: 10 apr 2020, 17:53
Contacteer:

Re: Nachttreinen

Bericht door Natje049 »

DR-fan schreef: 17 mei 2023, 17:03 Het is blijkbaar nog niemand opgevallen, maar vandaag reed er een test / instructietrein van Traincharters tussen Amsterdam en Denderleeuw, bestaande uit de 186 296 van Lineas en 4 rijtuigen. Volgens mijn bronnen zou het in het kader van de aankomende European Sleeper zijn. Iemand met meer info?
Aanstaande maandag beginnen ze te rijden dus het zou zeker kunnen. Toevallig meer info over de rijtuigen (type, kleurtselling, enz)? Tot voornu is er nog altijd geen bevestigde samenstelling naar buiten gebracht, noch tractie, noch rijtuigen.

Hier in bijlage zet ik ook alvast de dienstregeling van de European Sleeper E452, ER452, RE453 en E453.
Bijlagen
Dienstregeling-EuroSleeper-E452-453.pdf
(482.4 KiB) 248 keer gedownload
Mijn foto's zijn terug te vinden op Flickr. | Werkzaam bij de spoorwegen.
FLV-FGSP
Berichten: 1878
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Nachttreinen

Bericht door FLV-FGSP »

FLV-FGSP
Berichten: 1878
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Nachttreinen

Bericht door FLV-FGSP »

De gecombineerde Nightjet naar Berlijn en Wenen zal gefaseerd worden ingevoerd. Vanaf 11 december zal er uit Brussel op di/do/za een combinatie van 2x5 rijtuigen naar Mannheim vertrekken. Daar wordt er gesplitst en gecombineerd met het treindeel uit Parijs, daarna rijden de treinen verder naar Berlijn en Wenen (via Salzburg, aansluiting naar Innsbruck in Rosenheim). Pas vanaf begin april 2024 rijdt de trein dagelijks.
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Nachttreinen

Bericht door Terminus »

Bedankt voor de info over de Nightjet!
Enig idee of de Nightjet Amsterdam-Wien ook de route via Salzburg krijgt?
260689
Berichten: 3301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Nachttreinen

Bericht door 260689 »

Terminus schreef: 18 mei 2023, 10:58 Bedankt voor de info over de Nightjet!
Enig idee of de Nightjet Amsterdam-Wien ook de route via Salzburg krijgt?
Normaal blijft die verbinding de verbinding volgen die ze vandaag volgt. Deze zal vanaf dan elke dag met een NS vectron rijden van Wien - Amsterdam.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1783
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Nachttreinen

Bericht door Portbou »

260689 schreef: 18 mei 2023, 15:08
Terminus schreef: 18 mei 2023, 10:58 Bedankt voor de info over de Nightjet!
Enig idee of de Nightjet Amsterdam-Wien ook de route via Salzburg krijgt?
Normaal blijft die verbinding de verbinding volgen die ze vandaag volgt. Deze zal vanaf dan elke dag met een NS vectron rijden van Wien - Amsterdam.
Rechtstreekse verbindingen zijn natuurlijk altijd het aantrekkelijkst maar vanuit Nederland is Salzburg met 1 enkele overstap te bereiken.
Zowel vanaf het treindeel Wien(overstap Wels) als vanaf het treindeel Innsbruck(overstap Rosenheim).
De aansluitende treinen rijden vrij frequent dus ook bij grote vertraging van de nachttrein blijft het allemaal doenbaar.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Nachttreinen

Bericht door Shrek »

De berichten over de European Sleeper zijn afgesplitst naar viewtopic.php?f=44&t=15657
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Nachttreinen

Bericht door Shrek »

Heeft iemand hier toevallig al ervaring met de nachttrein Stuttgart-Boedapest? Is het comfort te vergelijken met Nightjet en anderen?
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1783
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Nachttreinen

Bericht door Portbou »

Shrek schreef: 22 mei 2023, 14:10 Heeft iemand hier toevallig al ervaring met de nachttrein Stuttgart-Boedapest? Is het comfort te vergelijken met Nightjet en anderen?
Behalve dat het ontbijt minder om het lijf heeft zou ik zeggen dat het comfort vergelijkbaar is.
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Nachttreinen

Bericht door rdv »

rdv schreef: 17 apr 2023, 12:24 Iemand ervaring met de RegioJet nachttrein Praag - Krakow?
Een pak goedkoper dan CD, en vergelijkbare uren.

Ook de betrouwbaarheid intereseert me, om te weten hoeveel buffer ik moet inbouwen in Praag voor de terugreis.
Voor de terugreis op 27 Mei lijkt CD niet te rijden, en zou RegioJet de enige optie zijn.
Heen gaan we op 20 Mei, en dan zijn beiden (RegioJet of CD) een optie.
Gisterenochtend aangekomen in Krakow met de RegioJet, perfecte reis gehad. Aankomst in Krakow met 5 minuutjes vertraging.
We sliepen/reden met 3 in een private 4-persoonscouchette (94 EUR enkele reis). Dit zijn redelijk oude rijtuigen, maar comfort is redelijk ok.
Voor mij was het grootste nadeel het vele lawaai van buiten door de ramen, mijn medepassagiers hadden ook binnen veel lawaai gehoord (roepende mensen), maar ik had er geen last van.
Vlak voor aankomst kregen we elk een verse croissant, maar geen koffie (hebben er ook niet naar gevraagd).
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Nachttreinen

Bericht door Shrek »

Portbou schreef: 22 mei 2023, 17:11
Shrek schreef: 22 mei 2023, 14:10 Heeft iemand hier toevallig al ervaring met de nachttrein Stuttgart-Boedapest? Is het comfort te vergelijken met Nightjet en anderen?
Behalve dat het ontbijt minder om het lijf heeft zou ik zeggen dat het comfort vergelijkbaar is.
Moet ik me dan iets voorstellen als in de Kroatische nachttrein waar je één croissant en een koffie krijgt?
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1783
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Nachttreinen

Bericht door Portbou »

Shrek schreef: 23 mei 2023, 19:10
Portbou schreef: 22 mei 2023, 17:11
Shrek schreef: 22 mei 2023, 14:10 Heeft iemand hier toevallig al ervaring met de nachttrein Stuttgart-Boedapest? Is het comfort te vergelijken met Nightjet en anderen?
Behalve dat het ontbijt minder om het lijf heeft zou ik zeggen dat het comfort vergelijkbaar is.
Moet ik me dan iets voorstellen als in de Kroatische nachttrein waar je één croissant en een koffie krijgt?
Ja, dat is het ongeveer.


  • Koffie. Of thee of chocolademelk of fruitsap.
  • Croissant (7-Days)
Disclaimer : nachttrein-ontbijten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
;-)
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1783
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Nachttreinen

Bericht door Portbou »

Poging tot oplijsten van alle nachttrein-mogelijkheden vanuit België :

https://triptailor.be/nachttreinen-zomer-2023
(de aankomsturen zijn slechts bij benadering)
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Nachttreinen

Bericht door Shrek »

Met vertrek in Brussel om 16u25 geraak je toch ook nog in Boedapest of Zagreb de volgende dag?
Plaats reactie