Die elektrificatie zou volgend jaar klaar moeten zijn.
Groetjes,
Rian
Die elektrificatie zou volgend jaar klaar moeten zijn.
Sorry for posting in English.
https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 04,8398345desperado schreef:Sorry for posting in English.
There are two pictures of 18s at Aachen in this posting on the German 'DSO' forum. This is 1842 collecting 1887 and 1822 on their return from the test track at Wildenrath.
No account is required.
https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 04,8398345
Jon
Ze zullen wel moeten samenwerken met NMBS gezien Arriva helemaal geen erkend vervoerder is in België (NS trouwens ook niet).AlexNL schreef:Is al bekend of Arriva de LIMAX in hun eentje gaat doen, of gaat er met NMBS worden samengewerkt?
Dit omdat NMBS al in een bedje ligt met NS voor de treinen naar Roosendaal, Maastricht, en de Benelux. Ik kan me voorstellen dat NS er niet happig op is als NMBS met Arriva gaat samenwerken...
Arriva kan ook vervoerder in België worden (of op het attest van een andere vervoerder rijden) maar dat zie ik niet gebeuren aangezien ze dan in België ook voor eigen rekening zouden moeten rijden. Samenwerking met de NMBS ligt dan meer voor de hand.Shrek schreef: ↑19 dec 2017, 07:25Ze zullen wel moeten samenwerken met NMBS gezien Arriva helemaal geen erkend vervoerder is in België (NS trouwens ook niet).AlexNL schreef:Is al bekend of Arriva de LIMAX in hun eentje gaat doen, of gaat er met NMBS worden samengewerkt?
Dit omdat NMBS al in een bedje ligt met NS voor de treinen naar Roosendaal, Maastricht, en de Benelux. Ik kan me voorstellen dat NS er niet happig op is als NMBS met Arriva gaat samenwerken...
http://nieuws.ns.nl/download/508980/201 ... 15086984413.7 Maastricht – Liège
Dit traject maakt onderdeel uit van de voorziene Drielandentrein Liège – Maastricht – Heerlen –
Aachen. NS is met zowel Arriva als NMBS in overleg m.b.t. dienstregeling, materieeltoelating,
personeelsinzet en verdeling van kosten en baten. Op dit moment is nog onzeker of de
Drielandentrein ingaande december 2018 gerealiseerd kan worden. NS heeft daarom besloten voor
de Dienstregeling 2019 samen met NMBS een capaciteitsaanvraag in te dienen voor de treindienst
Maastricht – Liège, die identiek is aan de Dienstregeling 2018. Op het moment dat de introductie van
de Drielandentrein mogelijk blijkt zal NS de capaciteitsaanvraag wijzigen.
Zolang het Belgische beveiligingssysteem nog niet geïntroduceerd is tussen de grens en Maastricht
zal de treindienst mogelijk met enkele minuten extra reistijd gepland moeten worden. Als gevolg
daarvan zal de treindienst mogelijk met enkele minuten extra reistijd gepland moeten worden. De
exacte invulling daarvan is nog in studie
Bedankt voor de info!trainlovertje schreef: ↑12 jan 2022, 23:38 De deelstaat NRW heeft een (met meer dan 100) puntenplan gepubliceerd om het regionale treinverkeer in de deelstaat op te waarderen:
https://www.landtag.nrw.de/portal/WWW/d ... 7-6251.pdf
Kijk vooral eens naar de kaartjes op het einde.
Wat voor de meeste forumleden hier interessant zal zijn, zijn de internationale verbindingen, voornamelijk die naar België uiteraard. Er wordt nog steeds gesproken van een IC-trein (Oostende -) Brussel - Aken - Keulen, met stops in Stolberg(Rheinl) en Düren. Daarnaast spreekt men van een halfuurverbinding tussen Eupen en Stolberg Hbf via Raeren, Breinig en Stolberg-Altstadt. Een zekerheid dat dit werkelijkheid wordt, is er niet, maar er is alleszins wel een visie.
Nota bene: ook het Euregiobahn-materiaal zal dan tweespannig moeten worden, want de Euregiobahn wordt weldra geëlektrificeerd. Of zal het station van Eupen één perronspoor onder 15kV AC krijgen? Ik vrees toch dat het hier bij dagdromen zal blijven...
Is dat nog een omleidingsroute voor buitenprofieltreinen ?
Dat is het al heel lang niet meer hoor. L24 is al jaren geleden aangepast om die treinen te ontvangen, onder andere met een 3e spoor in de tunnel van Botzelaer.
Ik verwacht wel dat één van beide treinen naar Eupen - indien dit allemaal werkelijkheid wordt - wel eens doorgetrokken zou kunnen worden tot in Welkenraedt om daar aan te sluiten op de IC-01 Keulen - Oostende, maar dat is geen zaak voor de Duitsers, maar is een Belgische kwestie en wordt bijgevolg niet op de kaart geschetst. De andere trein kan dan misschien wel zijn terminus in Eupen hebben en daar aansluiten op de IC-12 naar Kortrijk.desirootje schreef: ↑13 jan 2022, 15:48 Men spreekt ook over batterijtreinen, dus men hoeft voor die verbinding niet noodzakelijk meerspannings treinstellen te kopen, voor de Duitsers is dat ook goedkoper aangezien zij een veel grotere vloot nodig gaan hebben, al zie ik niet in waarom ze die RE niet doortrekken tot Welkenraedt, dan sluit je tenminste echt aan op het Belgische spoornet. Ik weet ook niet of Eupen plaats gaat hebben voor 2 extra treinen te stallen. De Belgische overheid wou ook dat elk station een halfuurdienst zou krijgen, voor Eupen zie ik dat een 2e S41 en L-09/IC12 worden (als de IC01 van Oostende Duitsland ingaat), hoe dan ook zullen beide diensten daar moeten keren en zo de capaciteit daar op vreten.
Ik snap ook niet waarom dat ze uitgaan van een RE naar Brussel in 2032 die dan vervangen wordt door de IC01 na 2040, het wisselen van de uiteindes van de L-09 en IC01 lijkt me de makkelijkste zaak in de wereld, in tegenstelling tot nieuwe treinen laten bouwen voor een RE van 10 jaar totdat die vervangen wordt door een IC.