Die stopkontakten zullen niet veel onderhoud of verificatie vragen , inderdaad.kika schreef:7,5 jaar slaat niet op het normale onderhoud als remmen nazicht, maar 'groot' onderhoud? Ik heb het idee dat hier een aantal verschillende zaken door elkaar lopen.
Nighttrain: blijkbaar zijn er ook enkele 'luxe-'speelgoedjes voor de reizigers aangezien je kan reserveren bij een stopcontact bijvoorbeeld. Ik ben niet verbaasd over het feit dat je bvb. leeslampjes redelijk vaak moet controleren op functioneren en dat het - in verhouding- veel tijd kost om ze dan ook nog te vervangen, maar het verschil lijkt me erg groot. Kan je toekomen met meer kleiner nazicht uitgevoerd door lager geschoolden tijdens de 'dode uren' zoals nu ook al wordt schoongemaakt?
Maar om even andere voorbeelden te geven:
zetels die niet meeer verstebaar zijn met bijhorende voetsteuntjes
andere types van schuifdeuren (intercirculatie deuren)
eenvoudigere climatisatie
bagarekken
toiletsystemen + lavabos
zznvoudigere verlichting
Het reinigen van de zitjes: geen otsmettingen meer tegen vlooien en luizen van stoffen zetels
enz enz
Dus al die zakens , zorgen er voor dat de stellen op gelijk welke plaatsen kunnen uitgerangeerd worden zonder de aanwezigheidd van onderhoudsdiensten. Dus gaan deze maar 2X per maand naar de bundels NORD moeten gaan voor dit alles ipv 4X of wekelijks.