NMBS in Roosendaal

Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: NMBS in Roosendaal

Bericht door Shrek »

deadlock schreef:Het had niet meer dan 10 minuten mogen zijn. Desnoods leggen ze maar extra treinen in. Dat men in België anders gewend is doet niets af aan het feit dat het heel erg klantonvriendelijk is.
Ga jij dan even de tienduizenden € geven die extra treinen kosten? Om dan te zorgen dat de oplossing een beetje minder klantonvriendelijk wordt? (want het blijft een verbinding met 2 overstappen)
Neen, laat ze alle energie maar steken in een definitieve oplossing, dit kan voorlopig even werken.
Met de stiptheidscijfers die we hier gewoon zijn denk ik dat er niet vaak mensen langer dan 15 minuten zullen moeten wachten :wink:
Tijgernoot
Berichten: 312
Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
Locatie: Delfshaven

Re: NMBS in Roosendaal

Bericht door Tijgernoot »

Op weekdagen is de overstap 5 minuten op Roosendaal en 16 minuten in Antwerpen en in het weekend 5 minuten in Antwerpen en 16 minuten in Roosendaal. De pijn wordt wat vreemd verdeeld :?
Sparrow

Re: NMBS in Roosendaal

Bericht door Sparrow »

Hoe lang blijven de Duikbril en Varkensneus nog rijden nu de beneluxtrein weer terug is? De Varkensneus zal wel blijven denk ik? De Duikbril dacht ik tot half maart als de beneluxtrein van 2 naar 8 x per dag gaat.
dentheo
Berichten: 8176
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: NMBS in Roosendaal

Bericht door dentheo »

Zo verwacht ik het ook. Lijkt ook logisch.
Maar of de stoptrein tijdens de "koffiepauze" nog heen en weer blijft rijden naar de IC in Essen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Sparrow

Re: NMBS in Roosendaal

Bericht door Sparrow »

Ik snap het niet helemaal. Als ik in de doorkomststaat van Somda kijk staat er voor elk uur 1 aankomst en vertrek gepland voor de lijn Roosendaal - Antwerpen, dat is dan toch de Duikbril? Want de Varkensneus rijdt maar tot Essen toch? Maar waarom die er dan niet in staat. Wat is de dienstregeling of frequentie van beide treinen in Roosendaal?
stefanic
Berichten: 870
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: NMBS in Roosendaal

Bericht door stefanic »

Sparrow schreef:Ik snap het niet helemaal. Als ik in de doorkomststaat van Somda kijk staat er voor elk uur 1 aankomst en vertrek gepland voor de lijn Roosendaal - Antwerpen, dat is dan toch de Duikbril? Want de Varkensneus rijdt maar tot Essen toch? Maar waarom die er dan niet in staat. Wat is de dienstregeling of frequentie van beide treinen in Roosendaal?
Roosendaal-Essen rijdt elk uur HT (met materieel stoptrein, dus viertjes, of sprinter bij uitzondering)
Roosendaal-Antwerpen rijdt elke 2 uur (1 stel dat pendelt, een sprinter)

Vanaf 18/2 (2xHT DenHaag) gaan er 2x HT Roosendaal-Essen tussenuit (ivm regelmaatrisico)
Vanaf 11/3 (8xHT DenHaag) gaan alle pendels eruit (de korte wegens regelmaatrisico, de lange wegens vervangen door de DenHaag)
spoorwegrealist
Sparrow

Re: NMBS in Roosendaal

Bericht door Sparrow »

stefanic schreef:
Sparrow schreef:Ik snap het niet helemaal. Als ik in de doorkomststaat van Somda kijk staat er voor elk uur 1 aankomst en vertrek gepland voor de lijn Roosendaal - Antwerpen, dat is dan toch de Duikbril? Want de Varkensneus rijdt maar tot Essen toch? Maar waarom die er dan niet in staat. Wat is de dienstregeling of frequentie van beide treinen in Roosendaal?
Roosendaal-Essen rijdt elk uur HT (met materieel stoptrein, dus viertjes, of sprinter bij uitzondering)
Roosendaal-Antwerpen rijdt elke 2 uur (1 stel dat pendelt, een sprinter)

Vanaf 18/2 (2xHT DenHaag) gaan er 2x HT Roosendaal-Essen tussenuit (ivm regelmaatrisico)
Vanaf 11/3 (8xHT DenHaag) gaan alle pendels eruit (de korte wegens regelmaatrisico, de lange wegens vervangen door de DenHaag)
Ok, bedankt!
Sparrow

Re: NMBS in Roosendaal

Bericht door Sparrow »

Ik zit de NS reisplanner uit te pluizen voor de vertrektijden vanaf Roosendaal. Er gaat 2x per uur een stoptrein naar Essen, op :22 en :50, dat is dus steeds de Varkensneus? Treinen naar Antwerpen gaan steeds ook op :22, dus dat zal diezelfde Varkensneus zijn door doorrijdt na Essen naar Antwerpen? Dan heb je op 17:53, 19:53 en 21:53 een extra, dat is dan de Duikbril? Maar rijdt die eerder overdag dan niet?
Tijgernoot
Berichten: 312
Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
Locatie: Delfshaven

Re: NMBS in Roosendaal

Bericht door Tijgernoot »

Je kan beter even op Railtime kijken voor de tijden in Roosendaal, dan zie je
x:22 -> L-trein Puurs (varkensneus)
x:50 -> pendeltrein Essen (varkensneus)
x:53 -> IC-trein Antwerpen (duikbril)
De vele afgeschafte treinen die tevoorschijn komen kan je gewoon negeren, dat lijkt mij een admistratief probleem.

Die trein van x:53 rijdt 8x per dag, op weekdagen vertrekt deze in Roosendaal op oneven uren van 7:53 t/m 21:53.
Sparrow

Re: NMBS in Roosendaal

Bericht door Sparrow »

Hartelijk dank!!
Plaats reactie