groentje schreef:Ik begrijp je frustratie, maar nu hang je de populist uit, Adler.
Ik weet niet wat dit met populisme heeft te maken.
Al maanden geleden zijn er aan minister Magnette vragen gesteld hierover en is er op gewezen dat men in de problemen ging komen.
Dit is niet louter een technische kwestie maar veeleer een politieke.
Het gaat hier over een overeenkomst tussen 2 landen.
Als minister van overheidsbedrijven had hij de nodige druk kunnen uitoefenen zodat er een oplossing zou komen.
Nu de Fyra straks ( misschien) zal gaan rijden heeft Nederland er natuurlijk alle belang bij om zoveel mogelijk reizigers in die Fyra te krijgen en zo weinig mogelijk nog langs Roosendaal.
Waarom denk je dat Nederland anders zo aandringt op een Fyra verbinding met Breda ?
Op die manier zou Breda de rol kunnen overnemen van Roosendaal als (passagiers)knooppunt tusen België en Nederland.
Als dit er niet komt en de treinen naar Roosendaal vallen ook nog weg, zal je straks eerst naar Rotterdam moeten voor gelijk welke bestemming in Nederland.
Dus iemand die naar Eindhoven, Den Bosch of Vlissingen moet vanuit België, om maar iets te noemen, moet dan eerst naar Rotterdam.
Maar Magnette heeft zich nooit veel aangetrokken van de spoorwegen.
Op alle vragen in het parlement geeft hij een ontwijkend antwoord of zegt hij dat men het maar aan zijn collega Wathelet moet vragen.
Hij vond het zelfs niet nodig om de benoeming van de CEO's in orde te maken en de hervorming van de NMBS-groep heeft hij maanden lang op de lange baan geschoven.
Nu gaat hij dit even snel nog regelen voor hij naar Charleroi vertrekt om dan de hete aardappel door te geven aan zijn opvolger.