Pagina 54 van 66

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 07 nov 2023, 21:18
door ovspotter_be
ovspotter_be schreef: 06 nov 2023, 18:30 Nightjet is eveneens afgeschaft op woensdag 8 november in beide richtingen (aankomst en vertrek in Brussel).
De afgeschafte Nightjet rijdt voor/na Köln vanuit/naar Amsterdam.

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 07 nov 2023, 22:19
door DDietzen
Dus de rijtuigen die normaal Wenen-Brussel vv doen worden nu in de plaats meegestuurd op en neer naar Amsterdam?

Zou leuk zijn als die nog last-minute boekbaar zouden worden naar/vanuit Nederland voor dumpprijzen :lol:

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 07 nov 2023, 23:43
door rvdborgt
DDietzen schreef: 07 nov 2023, 22:19 Dus de rijtuigen die normaal Wenen-Brussel vv doen worden nu in de plaats meegestuurd op en neer naar Amsterdam?

Zou leuk zijn als die nog last-minute boekbaar zouden worden naar/vanuit Nederland voor dumpprijzen :lol:
Die zijn vanuit België haalbaar met de ICE, dus ik weet niet of er veel vrij zullen blijven.

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 08 nov 2023, 08:54
door ovspotter_be
Moesten die treinen rijden wel ja...
Vandaag rijden enkel ICE 17, 18, 314 en 315.
Morgen zijn alle ICE-verbindingen tussen Brussel en Frankfurt afgeschaft tussen Brussel en Köln Hbf.

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 08 nov 2023, 09:53
door railtravelmanager
vandaag ook reeds de ICE 14 is al ingekort tot Keulen

boemeltjes Aachen Welkenraedt rijden niet ...

DB navigator vermeld deze treinen terwijl ze niet rijden ...

NMBS App vermeld ICE treinen terwijl ze niet rijden ...

pure kafka :)

1 lichtpuntje bus 14 TEC nemen naar Eupen en daar de trein naar Brussel :) doch tussen 12h00 en 18h00 niks nada :(

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 08 nov 2023, 17:21
door rvdborgt
railtravelmanager schreef: 08 nov 2023, 09:53 vandaag ook reeds de ICE 14 is al ingekort tot Keulen
Maar hij rijdt toch:
https://bahn.expert/details/ICE%2014/20 ... tration=80
Al heeft de NMBS een andere vertraging (+4 in Luik), zie:
https://www.belgianrail.be/nl/klantendi ... ttest.aspx

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 11 nov 2023, 19:59
door ovspotter_be
Wegens werkzaamheden (vermoed ik):
- ICE 11 afgeschaft op 11 en 12 november;
- ICE 314 en ICE 317 afgeschaft tot en met 18 november.

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 11 nov 2023, 21:14
door rdv
Tot het begin van de nieuwe dienstregeling kunnen ef geen ICEs meer geboekt worden bij NMBS :twisted:

Update: blijkbaar toch wel weer, was vorige donderdag niet her geval.

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 17 nov 2023, 16:45
door railtravelmanager
weer kommer en kwel vandaag

ICE 10 afgeschaft tussen Frankfurt en Keulen volgens DB Navigator ...

dezelfde app meld dat ICE 19 ook afgeschaft is, terwijl op trainmap tegentrein ICE 14 nu Luik nadert ... :D

website spreekt over ICE 9499 Ersatzfahrt ...

zijn er nog andere online bronnen om reizigers correct te informeren ?

op NMBS website vertrekken Liege Guillemins staat dan de ICE 19 afgeschaft ...

net zoals vorige jaren zijn er precies nog niet veel lessen getrokken uit de problemen met de ICE treinstellen ... kost DB handenvol geld aan compensaties en kost reisorganisaties enz... extra werk dat niet vergoed wordt ... (reizigers informeren, refund aanvragen, extra administratie)

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 17 nov 2023, 17:55
door ovspotter_be
railtravelmanager schreef: 17 nov 2023, 16:45 website spreekt over ICE 9499 Ersatzfahrt ...
ICE9499 staat gepland om te rijden als vervanging voor de ICE 19 tussen Aachen en Frankfurt.

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 17 nov 2023, 17:58
door Shrek
railtravelmanager schreef: 17 nov 2023, 16:45 net zoals vorige jaren zijn er precies nog niet veel lessen getrokken uit de problemen met de ICE treinstellen ... kost DB handenvol geld aan compensaties en kost reisorganisaties enz... extra werk dat niet vergoed wordt ... (reizigers informeren, refund aanvragen, extra administratie)
Welke lessen wil je dan dat er getrokken worden? De stellen zijn technisch tot de draad versleten en worden dan ook binnenkort vervangen.
Tot die nieuwe stellen er zijn is de frequentie beperken tot 3 heen- en terugritten per dag met verplichte reservatie is het enige wat volgens mij enig soelaas zou brengen, maar dat heeft ook weer nadelen natuurlijk.

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 17 nov 2023, 18:05
door rvdborgt
Shrek schreef: 17 nov 2023, 17:58 Welke lessen wil je dan dat er getrokken worden? De stellen zijn technisch tot de draad versleten en worden dan ook binnenkort vervangen.
Tot die nieuwe stellen er zijn is de frequentie beperken tot 3 heen- en terugritten per dag met verplichte reservatie is het enige wat volgens mij enig soelaas zou brengen, maar dat heeft ook weer nadelen natuurlijk.
De frequentie terugbrengen tot minder dan helft zorgt andere problemen zoals overbezetting, veel hogere prijzen en reizigersverdrijving. Dan is het veel beter om de treinserie in te korten tot Brussel/Amsterdam-Keulen, aangezien er tussen Keulen en Frankfurt behoorlijk wat andere treinen rijden. Dat is al vaker toegepast, doorgaans m.u.v. enkele vroege en late ritten.

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 17 nov 2023, 18:07
door railtravelmanager
Shrek schreef: 17 nov 2023, 17:58
railtravelmanager schreef: 17 nov 2023, 16:45 net zoals vorige jaren zijn er precies nog niet veel lessen getrokken uit de problemen met de ICE treinstellen ... kost DB handenvol geld aan compensaties en kost reisorganisaties enz... extra werk dat niet vergoed wordt ... (reizigers informeren, refund aanvragen, extra administratie)
Welke lessen wil je dan dat er getrokken worden? De stellen zijn technisch tot de draad versleten en worden dan ook binnenkort vervangen.
Tot die nieuwe stellen er zijn is de frequentie beperken tot 3 heen- en terugritten per dag met verplichte reservatie is het enige wat volgens mij enig soelaas zou brengen, maar dat heeft ook weer nadelen natuurlijk.
minder dan de helft van stellen(15) operationeel was vorig jaar ook al het geval ... dus DB doet ogenschijnlijk geen moeite om 7 ritten per dag te verzorgen ... :(

wat is dan binnenkort december '23 of juni 2024 das nog een heel eind ...

vrijdagavond laatste ICE naar Frankfurt de 19 valt uit blijkbaar ... ocharme die reizigers die geraken wellicht niet meer thuis, wel via den Aachen boemel want op Eurostar worden ze niet toegelaten ...

er kan niet op deze verbinding gerekend worden en zelfs callcenter NMBS zegt het bij telefonische boeking van ICE heb ik horen zeggen ...

hopen op serieuze beterschap ... want de stellen die nog rijden wacht maar tot koning winter er is dan gaat het nog meer miserie zijn voor de gebruikers ...

Erwin

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 17 nov 2023, 18:14
door groentje
rvdborgt schreef: 17 nov 2023, 18:05
Shrek schreef: 17 nov 2023, 17:58 Welke lessen wil je dan dat er getrokken worden? De stellen zijn technisch tot de draad versleten en worden dan ook binnenkort vervangen.
Tot die nieuwe stellen er zijn is de frequentie beperken tot 3 heen- en terugritten per dag met verplichte reservatie is het enige wat volgens mij enig soelaas zou brengen, maar dat heeft ook weer nadelen natuurlijk.
De frequentie terugbrengen tot minder dan helft zorgt andere problemen zoals overbezetting, veel hogere prijzen en reizigersverdrijving. Dan is het veel beter om de treinserie in te korten tot Brussel/Amsterdam-Keulen, aangezien er tussen Keulen en Frankfurt behoorlijk wat andere treinen rijden. Dat is al vaker toegepast, doorgaans m.u.v. enkele vroege en late ritten.
Da's zeker ook een optie, sowieso is de huidige toestand eigenlijk niet aanvaardbaar, zowat elke dag vallen er treinen uit.

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 17 nov 2023, 23:06
door 4017-4018
Als ik in december naar Aachen een dagje zou gaan, zou het beter zijn om met de "Eurostar" te gaan dan met de ICE? Denk het wel toch?