Pagina 3 van 5

Geplaatst: 20 mar 2006, 22:03
door SIMPY.be
Tussen 2 wagons staan is soms levensgevaarlijk, als ik soms de M6 rijtuigen zie aankomen in Kortrijk door de wisselstraat. Dan hoop ik om niet tussen 2 rijtuigen te staan.

Geplaatst: 20 mar 2006, 22:04
door Trainspotterke
Tjah, in de metro in Tokyo is dat meestal maar voor tien minuutjes, hé!
Als je van Brussel tot in Brugge moet blijven rechtstaan in de trein! :roll:

Geplaatst: 20 mar 2006, 22:07
door Jonathan
SIMPY.be schreef:Tussen 2 wagons staan is soms levensgevaarlijk, als ik soms de M6 rijtuigen zie aankomen in Kortrijk door de wisselstraat. Dan hoop ik om niet tussen 2 rijtuigen te staan.
Een vriend van mij heeft ooit een keer voor het plezier tussen twee M6 rijtuigen gestaan van Brugge naar Oostende. Hij sprong er maar rap uit, toen we rangeerden aan de rangeerplaats van Oostende :!:

Geplaatst: 20 mar 2006, 22:25
door Joris
Hallo,
Ook ik heb voor de ICE gekozen.
Enkel de nummers van de ICE's vind ik soms een beetje onhandig, buiten de vierdelige van de ICE 3.
Groeten,
Joris De Mol

Geplaatst: 21 mar 2006, 11:36
door MaiKeg
Jonathan schreef:
Steven schreef:aan overvolle treinen maakt de trein zozeer geen extrawinst want je lapt enkel wa extra er bij voor de verlieslatende treinen das al, elke trein die +- 3/4 vol is maakt normaal winst, trouwens een passagier die comfortabel kan zitten is meer tevreden en zal sneller terugkomen, die van u waarschijnlijk niet
In de Japanse metro staan ze toch ook recht en ze komen nog terug :!: Maar af en toe een rechtstaan de reiziger kan geen kwaad. Maar dat ze tot in de WC en tussen de wagons staan voor mee te kunnen is inderdaad wat overdreven.
Volgens mij gaat de vergelijking tussen metro en trein niet op. Een trein is er (vooral) om langere afstanden te maken, waarbij de reiziger graag comfortabel reist en terwijl z'n krantje of boek kan lezen...
Een metro/tram is er echter voor korte afstanden in de stad, een soort van 'vlugge' verplaatsing waar comfort niet echt nodig is.

Grtz,
MaiKeg

Geplaatst: 21 mar 2006, 13:29
door Steven
tuurlijk gaat die vergelijking niet op de afstanden en zo zijn totaal anders de snelheid is lager en idd de comfornormen voor een metro liggen totaal anders

Geplaatst: 21 mar 2006, 17:38
door ICE3-Mann
ICE :!: :!: :!:

ICE ICE baby :wink:

Geplaatst: 21 mar 2006, 20:07
door Locomotief 5175
Ik ben geen favorite van HST.

Geplaatst: 21 mar 2006, 22:23
door 1607
freak gij. :lol:
ICE ICE Baby
:mrgreen:

Geplaatst: 22 mar 2006, 20:00
door Jules
1,5kV voor de SNCF stellen (men kan deze onderscheiden doordat als depot 'Le Landy' op de zijkanten vermeld wordt) , die gebruikt wordt door de Eurostars London-Avignon Centre en London-Bourg St Maurice...
Niet alle SNCF stellen zijn uitgerust met 1500V er worden momenteel zelfs extra stellen omgebouwd omdat er een paar te weinig zijn.

Geplaatst: 17 apr 2006, 20:48
door OO-MSS
ICE3-Mann schreef:ICE :!: :!: :!:

ICE ICE baby :wink:
dat viel me nog niet op :P

Geplaatst: 17 apr 2006, 22:43
door TBbart
pff, de ICE is deftig... de thalys ook en de rest vind ik maar minder ...
kheb den toch op den ice gestemd :wink:

Geplaatst: 17 apr 2006, 23:56
door AM80
ICE3-Mann schreef:ICE :!: :!: :!:

ICE ICE baby :wink:
En voor mij ook een ICE :)


AM80

Geplaatst: 18 apr 2006, 00:02
door Sara Raats
ICE 3 van de Deutsche Bahn

(Köln-Frankfurt/Main)

Re: Wat is uw favoriete hst?

Geplaatst: 02 mar 2010, 10:40
door eagleheart
Ice, omwille van het zeemzoete geluid dat hij maakt bij het vertrekken:-)

mvg
Domien