Geplaatst: 20 mar 2006, 22:03
Tussen 2 wagons staan is soms levensgevaarlijk, als ik soms de M6 rijtuigen zie aankomen in Kortrijk door de wisselstraat. Dan hoop ik om niet tussen 2 rijtuigen te staan.
Een vriend van mij heeft ooit een keer voor het plezier tussen twee M6 rijtuigen gestaan van Brugge naar Oostende. Hij sprong er maar rap uit, toen we rangeerden aan de rangeerplaats van OostendeSIMPY.be schreef:Tussen 2 wagons staan is soms levensgevaarlijk, als ik soms de M6 rijtuigen zie aankomen in Kortrijk door de wisselstraat. Dan hoop ik om niet tussen 2 rijtuigen te staan.
Volgens mij gaat de vergelijking tussen metro en trein niet op. Een trein is er (vooral) om langere afstanden te maken, waarbij de reiziger graag comfortabel reist en terwijl z'n krantje of boek kan lezen...Jonathan schreef:In de Japanse metro staan ze toch ook recht en ze komen nog terug Maar af en toe een rechtstaan de reiziger kan geen kwaad. Maar dat ze tot in de WC en tussen de wagons staan voor mee te kunnen is inderdaad wat overdreven.Steven schreef:aan overvolle treinen maakt de trein zozeer geen extrawinst want je lapt enkel wa extra er bij voor de verlieslatende treinen das al, elke trein die +- 3/4 vol is maakt normaal winst, trouwens een passagier die comfortabel kan zitten is meer tevreden en zal sneller terugkomen, die van u waarschijnlijk niet
Niet alle SNCF stellen zijn uitgerust met 1500V er worden momenteel zelfs extra stellen omgebouwd omdat er een paar te weinig zijn.1,5kV voor de SNCF stellen (men kan deze onderscheiden doordat als depot 'Le Landy' op de zijkanten vermeld wordt) , die gebruikt wordt door de Eurostars London-Avignon Centre en London-Bourg St Maurice...
dat viel me nog niet opICE3-Mann schreef:ICE
ICE ICE baby
En voor mij ook een ICEICE3-Mann schreef:ICE
ICE ICE baby