Pagina 117 van 119

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 10 mei 2024, 23:43
door 260689
Ook dit weekend geen NJ naar Brussel en terug! NJ424 is met 2u20 RT vertrokken uit Wien.

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 10 mei 2024, 23:52
door trainlovertje
260689 schreef: 10 mei 2024, 23:43 Ook dit weekend geen NJ naar Brussel en terug! NJ424 is met 2u20 RT vertrokken uit Wien.
Doe daar maar een dik uur bij...

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 11 mei 2024, 10:24
door dentheo
Eerlijk gezegd vind ik de prestatie van OBB wel erg teleurstellend, dat had ik niet verwacht.
Kan men niet beter eerlijk zijn en dat project een jaar of meer uitstellen, dit is zeker geen reclame voor nachttreinen...

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 11 mei 2024, 10:34
door 260689
Dit loopt idd grondig de spuigaten uit!

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 11 mei 2024, 10:53
door dovaere
dentheo schreef: 11 mei 2024, 10:24 ...Kan men niet beter eerlijk zijn en dat project een jaar of meer uitstellen, dit is zeker geen reclame voor nachttreinen...
Welk onderdeel bedoel je dan precies: de extra bestemming Berlijn, het nieuw traject om voortaan te koppelen met de Nightjet uit Parijs, de nood aan extra ligrijtuigen, het type daarvan in België of het gebruik van een Vectron-locomotief?

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 12 mei 2024, 11:14
door dentheo
Zij zullen zelf best weten welk deel van hun product "teveel" is voor de organisatie, het personeel en of het materieel.

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 12 mei 2024, 12:57
door jan_olieslagers
dentheo schreef: 11 mei 2024, 10:24 Eerlijk gezegd vind ik de prestatie van OBB wel erg teleurstellend, dat had ik niet verwacht.
Kan men niet beter eerlijk zijn en dat project een jaar of meer uitstellen, dit is zeker geen reclame voor nachttreinen...
Ik kan niet laten me af te vragen of OBB niet opzettelijk wat druk op de ketel zet door duidelijk te tonen dat het met de huidige infrastructuur niet werkt. Er is meer inzet en meer budget nodig vanwege de infrastructuurbeheerders. Met alleen maar uit te stellen zullen de bevoegde overheden nooit reden tot actie zien. Dat de reiziger daarbij "medeplichtig" wordt gemaakt is natuurlijk niet zo fraai...

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 12 mei 2024, 14:24
door trainlovertje
jan_olieslagers schreef: 12 mei 2024, 12:57 Ik kan niet laten me af te vragen of OBB niet opzettelijk wat druk op de ketel zet door duidelijk te tonen dat het met de huidige infrastructuur niet werkt. Er is meer inzet en meer budget nodig vanwege de infrastructuurbeheerders. Met alleen maar uit te stellen zullen de bevoegde overheden nooit reden tot actie zien. Dat de reiziger daarbij "medeplichtig" wordt gemaakt is natuurlijk niet zo fraai...
Het probleem ligt niet bij de spoorinfrastructuur hoor. De treinen vertrekken steevast (uuuren) te laat op hun startpunt door problemen met het rollend materieel, daar zit het probleem.

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 12 mei 2024, 14:37
door jan_olieslagers
Oei, dan moet ik @dentheo gelijk geven: er is thans een krapte van geschikt rollend materiaal, mits wat geduld zou dat moeten beteren.

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 12 mei 2024, 17:00
door 260689
trainlovertje schreef: 12 mei 2024, 14:24
jan_olieslagers schreef: 12 mei 2024, 12:57 Ik kan niet laten me af te vragen of OBB niet opzettelijk wat druk op de ketel zet door duidelijk te tonen dat het met de huidige infrastructuur niet werkt. Er is meer inzet en meer budget nodig vanwege de infrastructuurbeheerders. Met alleen maar uit te stellen zullen de bevoegde overheden nooit reden tot actie zien. Dat de reiziger daarbij "medeplichtig" wordt gemaakt is natuurlijk niet zo fraai...
Het probleem ligt niet bij de spoorinfrastructuur hoor. De treinen vertrekken steevast (uuuren) te laat op hun startpunt door problemen met het rollend materieel, daar zit het probleem.
Duitsland is 1 grote werf! Dat is niet te ontkennen. België kan er tegenwoordig ook wel goed van. Vooral in de verlengde weekend en vakanties. Zeker nu die niet meer gelijklopend zijn in België.

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 12 mei 2024, 20:49
door Portbou
jan_olieslagers schreef: 12 mei 2024, 14:37 Oei, dan moet ik @dentheo gelijk geven: er is thans een krapte van geschikt rollend materiaal, mits wat geduld zou dat moeten beteren.
In de voorbije weken bleek dat Nightjet verschillende defecte rijtuigen wekenlang liet rondslingeren, onder andere in Schaarbeek, Aachen-West, Darmstadt, Buchs,...

Het kan hun precies niet veel schelen dat ze met krapte zitten.

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 12 mei 2024, 20:50
door Portbou
260689 schreef: 12 mei 2024, 17:00 Duitsland is 1 grote werf! Dat is niet te ontkennen. België kan er tegenwoordig ook wel goed van. Vooral in de verlengde weekend en vakanties. Zeker nu die niet meer gelijklopend zijn in België.
Als een trein uren te laat uit Wenen vertrekt heeft dat niets te maken met werven in Duitsland.

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 13 mei 2024, 00:31
door trainlovertje
Portbou schreef: 12 mei 2024, 20:49
jan_olieslagers schreef: 12 mei 2024, 14:37 Oei, dan moet ik @dentheo gelijk geven: er is thans een krapte van geschikt rollend materiaal, mits wat geduld zou dat moeten beteren.
In de voorbije weken bleek dat Nightjet verschillende defecte rijtuigen wekenlang liet rondslingeren, onder andere in Schaarbeek, Aachen-West, Darmstadt, Buchs,...

Het kan hun precies niet veel schelen dat ze met krapte zitten.
Ik denk niet dat het van niet willen is, maar van niet kunnen. In een substantieel deel van de onderhoudplaatsen voor rollend materieel in Duitsland is duidelijk dat er een tekort is aan mankracht om al het werk gedaan te krijgen, waardoor op sommige regionale spoorlijnen vervangbussen moeten worden ingezet door defecte treinstellen. Ook wisselstukken bekomen lijkt een groter probleem dan vroeger, waarschijnlijk mede door de Rusland-Oekraïne-oorlog.

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 14 mei 2024, 01:14
door Portbou
trainlovertje schreef: 13 mei 2024, 00:31 In een substantieel deel van de onderhoudplaatsen voor rollend materieel in Duitsland is duidelijk dat er een tekort is aan mankracht om al het werk gedaan te krijgen, waardoor op sommige regionale spoorlijnen vervangbussen moeten worden ingezet door defecte treinstellen. Ook wisselstukken bekomen lijkt een groter probleem dan vroeger, waarschijnlijk mede door de Rusland-Oekraïne-oorlog.
Dat klopt allemaal wel maar ik zie het verband niet met Nightjet. Die worden toch niet in Duitsland onderhouden ?

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 14 mei 2024, 06:43
door trainlovertje
Portbou schreef: 14 mei 2024, 01:14
trainlovertje schreef: 13 mei 2024, 00:31 In een substantieel deel van de onderhoudplaatsen voor rollend materieel in Duitsland is duidelijk dat er een tekort is aan mankracht om al het werk gedaan te krijgen, waardoor op sommige regionale spoorlijnen vervangbussen moeten worden ingezet door defecte treinstellen. Ook wisselstukken bekomen lijkt een groter probleem dan vroeger, waarschijnlijk mede door de Rusland-Oekraïne-oorlog.
Dat klopt allemaal wel maar ik zie het verband niet met Nightjet. Die worden toch niet in Duitsland onderhouden ?
Niet al het onderhoud aan NJ-rijtuigen gebeurt in Oostenrijk, ook in Duitsland en Zwitserland geloof ik. In Oostenrijk heb ik overigens ook al van gelijkaardige problematiek gehoord zoals ik hogerop beschreef over de Duitse werkplaatsen.