ICE nieuws
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23
Re: ICE nieuws
Nee, alleen Utrecht-De Haar Aansluiting (splitsing lijn naar Arnhem/Rhenen) is een populaire plek voor die dingen om defect te raken.
Re: ICE nieuws
Kunnen niet tegen de winter? Ook in België gaat het niet goewd trouwens. Er zijn er deze week meermaals uitgevallen. Vandaag is de 14 in Leuven gestrand (hij staat er nog steeds) en heeft de 19 niet gereden.kika schreef:Is jou toevallig een reden bekend?MaartendeJ schreef:In Nederland zijn in de afgelopen 2 dagen 3 x een ICE gestrand.
Greotjes,
Rian
Re: ICE nieuws
Het had ook een andere reden kunnen zijn, vandaar de vraag. Het is niet zo dat dat het enige zwakke punt is. Hoop dat ik volgende week er wel weer mee kan rijden.rvdborgt schreef:kika schreef:Kunnen niet tegen de winter? Ook in België gaat het niet goewd trouwens. Er zijn er deze week meermaals uitgevallen. Vandaag is de 14 in Leuven gestrand (hij staat er nog steeds) en heeft de 19 niet gereden.
Greotjes,
Rian
Re: ICE nieuws
Ze hebben ook nog geregeld last met de 3kV voeding als ik me niet vergis. Ongeacht het seizoen trouwens, ik zou het is moeten navragen bij een collega van Luik als ik de kans nog is heb (deze hebben er een paar diensten mee).kika schreef:Het had ook een andere reden kunnen zijn, vandaar de vraag. Het is niet zo dat dat het enige zwakke punt is. Hoop dat ik volgende week er wel weer mee kan rijden.rvdborgt schreef:kika schreef:Kunnen niet tegen de winter? Ook in België gaat het niet goewd trouwens. Er zijn er deze week meermaals uitgevallen. Vandaag is de 14 in Leuven gestrand (hij staat er nog steeds) en heeft de 19 niet gereden.
Greotjes,
Rian
Re: ICE nieuws
Vandaag niet meer, toch? ICE11 is nu weer defect. In de laatste 100 dagen had hij gemiddeld 14 minuten vertraging en in de laatste 10 dagen was het best behaalde resultaat 10 minuten vertraging. Ronduit dieptriest. (http://www.zugfinder.de)rvdborgt schreef:Ook in België gaat het niet goewd trouwens. Er zijn er deze week meermaals uitgevallen. Vandaag is de 14 in Leuven gestrand (hij staat er nog steeds) en heeft de 19 niet gereden.
Greotjes,
Rian
Re: ICE nieuws
Dank voor de link naar die website - die kende ik nog niet. Wel niet 100% accuraat, want op 04.02 zou ICE 11 in Köln 50 minuten vertraging hebben gehad, en in Frankfurt nog maar 5 min. 45 minuten goedmaken tussen Köln en Frankfurt zie ik nog niet gebeuren. Eventueel een koppeling met een andere ICE, dat zou kunnen. Bijvoorbeeld met ICE 503 en beperkt tot Frankfurt Flughafen.
Re: ICE nieuws
klopt, net zoals Railtime staat er wel eens wat verkeerd of gaat het mis met de details, als er een half treindeel 50m vertraging heeft en 1 deel niet, maar wel 5 minuten op de eindhalte... ICE 14 reed prima, op de 160/h max tussen Luik en Bxl na (dus 12 minuten vertraging), waaraan ligt zoiets?jotie schreef:Dank voor de link naar die website - die kende ik nog niet. Wel niet 100% accuraat, want op 04.02 zou ICE 11 in Köln 50 minuten vertraging hebben gehad, en in Frankfurt nog maar 5 min. 45 minuten goedmaken tussen Köln en Frankfurt zie ik nog niet gebeuren. Eventueel een koppeling met een andere ICE, dat zou kunnen. Bijvoorbeeld met ICE 503 en beperkt tot Frankfurt Flughafen.
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23
Re: ICE nieuws
Tot 17 februari rijden de ICE's Amsterdam-Arnhem-Frankfurt/Basel geknipt in Emmerich. Tussen Amsterdam-Emmerich rijdt 1 compositie met binnenlands materieel. 2x ICMm-III of 3xV.
Re: ICE nieuws
Of er is geen vervanging tussen Amsterdam en Arnhem en men stopt de reizigers in de gewone IC, met +40 als gevolg. Aldus geschiedde met de 227 op vrijdag.MaartendeJ schreef:Tot 17 februari rijden de ICE's Amsterdam-Arnhem-Frankfurt/Basel geknipt in Emmerich. Tussen Amsterdam-Emmerich rijdt 1 compositie met binnenlands materieel. 2x ICMm-III of 3xV.
Groetjes,
Rian
Re: ICE nieuws
Hallo,
En zondagavond vertrok de 4683 in Frankfurt a/M als ICE10, waarbij overgestapt zou moeten worden in Düren. Helaas gaf de 4683 er de geest aan ter hoogte van Limburg Süd. Via een veld overstap op de eerstvolgende ICE (naar Hannover), en vervolgens in Köln Messe/Deutz op een vervang ICE naar Brussel. Aankomst met +120min in Brussel.
Groeten,
Joris De Mol
En zondagavond vertrok de 4683 in Frankfurt a/M als ICE10, waarbij overgestapt zou moeten worden in Düren. Helaas gaf de 4683 er de geest aan ter hoogte van Limburg Süd. Via een veld overstap op de eerstvolgende ICE (naar Hannover), en vervolgens in Köln Messe/Deutz op een vervang ICE naar Brussel. Aankomst met +120min in Brussel.
Groeten,
Joris De Mol
Re: ICE nieuws
Je kunt dan 50% compensatie vragen over de prijs je ticket (inclusief alle toeslagen, reserveringen, enz.).Joris schreef:Aankomst met +120min in Brussel.
Groetjes,
Rian
Re: ICE nieuws
Hallo,
Groeten,
Joris De Mol
Inderdaad, we hebben allemaal een brief gekregen om onze tickets terug te zenden.rvdborgt schreef:Je kunt dan 50% compensatie vragen over de prijs je ticket (inclusief alle toeslagen, reserveringen, enz.).Joris schreef:Aankomst met +120min in Brussel.
Groetjes,
Rian
Groeten,
Joris De Mol
Re: ICE nieuws
Op railtime stond dat hij 1:55 vertraging tussen Aachen en Luik had opgelopen, geeft die nooit vertragingen bij de juiste stations aan als die in het buitenland liggen?Joris schreef:Hallo,
En zondagavond vertrok de 4683 in Frankfurt a/M als ICE10, waarbij overgestapt zou moeten worden in Düren. Helaas gaf de 4683 er de geest aan ter hoogte van Limburg Süd. Via een veld overstap op de eerstvolgende ICE (naar Hannover), en vervolgens in Köln Messe/Deutz op een vervang ICE naar Brussel. Aankomst met +120min in Brussel.
Re: ICE nieuws
Dat hangt er een beetje vanaf, een trein kan een melding geven in het buitenland, maar niet vanaf elk spoor in elk station. Voor een ICE betekent dat doorgaans dat wel het vertrek vanuit Frankfurt, Keulen en Aken wordt gegeven, maar alleen als ze vertrekken vanaf het voorziene spoor. Zoniet moet er een vertraging manueel ingegeven worden in het systeem, of is de vertraging pas zichtbaar bij de eerste passage in België (aan het grenspunt).