Pagina 89 van 102

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 14 mar 2023, 09:25
door ronny
Geen treinen tussen Workum en Stavoren (NL) wegens dassen https://nos.nl/artikel/2467359-minstens ... ege-dassen

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 04 apr 2023, 06:25
door TB_worden
Nachttrein ontspoort in Nederland...

https://www.hln.be/buitenland/meerdere- ... ~a4ce6a92/

Mogelijk door 'bouwmateriaal op het spoor'...

Heftig! :shock:

Een goederentrein blijkbaar op een kraan gebotst die op het spoor terecht is gekomen waar de betrokken VIRM aan kwam gereden.

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 04 apr 2023, 07:49
door Rww
Een goederentrein is tegen de kraan gereden, de kraan is op het vrije spoor terecht gekomen en heeft daar de virm ontmoet.


Slechts 1 dode is helemaal niet zo slecht, dit had veel erger kunnen aflopen.

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 04 apr 2023, 11:52
door dentheo
Op Google zie ik daar een technische overweg, misschien was kraan aan het inrukken na gedane arbeid op de buiten dienst gestelde sporen.
Waarschijnlijk weer communicatie tussen kraan en seinpost die "rammelt", de kraanmachinst gezien de schade aan zijn voertuig, het dodelijke slachtoffer.

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 04 apr 2023, 12:22
door jknockaert
dentheo schreef: 04 apr 2023, 11:52 Op Google zie ik daar een technische overweg, misschien was kraan aan het inrukken na gedane arbeid op de buiten dienst gestelde sporen.
Waarschijnlijk weer communicatie tussen kraan en seinpost die "rammelt", de kraanmachinst gezien de schade aan zijn voertuig, het dodelijke slachtoffer.
Die technische overweg zie je ook op de foto's op nos.nl. Lijkt me een reëel scenario wat je hier beschrijft. In elk geval fors veel schade.

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 04 apr 2023, 15:22
door Steven
dentheo schreef: 04 apr 2023, 11:52 Op Google zie ik daar een technische overweg, misschien was kraan aan het inrukken na gedane arbeid op de buiten dienst gestelde sporen.
Waarschijnlijk weer communicatie tussen kraan en seinpost die "rammelt", de kraanmachinst gezien de schade aan zijn voertuig, het dodelijke slachtoffer.
Het gaat inderdaad over de kraanmachinist die overleden is, jammer genoeg.

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 04 apr 2023, 19:25
door AlexNL
De reizigerstrein reed 132 km/u tijdens doorkomst door Voorschoten, het punt waar het gebeurde ligt vlak na het station. Deze trein heeft de krol (kraan op lorries, een kraan die zowel op weg als spoor kan rijden) vol geraakt.

Het mag een wonder heten dat er in de trein geen dodelijke slachtoffers te betreuren vallen.

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 05 apr 2023, 12:14
door dentheo
Waarschijnlijk omdat de trein recht is gebleven, rollende rijtuigen en op hun zijkant schuivende rijtuigen dat zijn grove problemen.

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 10 apr 2023, 18:20
door jan_olieslagers
Dit begrijp ik niet zo goed:
Jean-Michel Casa, de Franse ambassadeur in Spanje, heeft maandag verworpen dat het jaar 2030 is vastgelegd in het hogesnelheidsproject tussen beide landen, zowel in de Atlantische corridor als in de Middellandse Zee.

"Er is duidelijk nooit sprake geweest van 2030 in verband met de Atlantische corridor, aan onze kant. Tijdens de top van Barcelona was er sprake van 2030, maar alleen voor de mediterrane corridor, en in geen geval voor de Atlantische corridor. Dit stond in een communiqué van de minister van Vervoer, Raquel Sánchez, maar het was een unilateraal communiqué", aldus de ambassadeur tegenover Europa Press.

De top tussen Spanje en Portugal van afgelopen maart was aanleiding voor een gezamenlijke brief aan Brussel om Frankrijk onder druk te zetten om de Atlantische corridor te bevorderen. Het voornemen verdiende echter een ironische opmerking van de diplomaat.


"Brussel onder druk zetten, toch? Nou, laat ze maar druk uitoefenen. Als ze de Europese Commissie alles kunnen laten financieren, prima. Het is een paradox dat Spanje en Portugal, die er nooit in geslaagd zijn een hogesnelheidstrein tussen Madrid en Lissabon te realiseren, druk uitoefenen op Frankrijk", benadrukte hij.

Volgens een document van de Raad voor de Oriëntatie van de Infrastructuur, een Frans adviesorgaan, is de enige datum voor de voltooiing van het project 2042.

Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)
Moet ik nu begrijpen dat eigenlijk iedereen het erover eens is dat de Fransen een HST gaan runnen naar Portugal, maar dat er alleen wat onenigheid is over de timing?

(origineel: https://executivedigest.sapo.pt/franca- ... -e-lisboa/)

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 19 apr 2023, 16:02
door profke
Of het hier juist staat laat ik in het midden..
maar: here goes:

Een paar weken geleden is er een treinramp gebeurt in the Palestine (United states )..
Een youtuber die ik wel dikwijls volg heeft daar zijn visie over gegeven.

https://www.youtube.com/watch?v=uPno1IVTkFY

De eerste helft geeft eigenljk wel een mooi overzicht van hoe de infra in US werkt (superlange treinen, met radio-gestuurde bebewaking, etc).
ik vond het wel eens interessant, hoewel niet noodzakelijk toepassing in EU

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 28 jun 2023, 10:50
door joverwimp
In 2022 heeft CFL 22 miljoen reizigers vervoerd, een stijging van 32% (zonder de 3,4 milj passagiers te tellen die met de bus reden)
Doel: 30 miljoen in 2035
Gratis vervoer werpt zijn vruchten af, tegelijk met de verhoging van de vervoerscapaciteit en de omslag van de auto naar de trein.
CFL is de belangrijkste werkgever van het land met bijna 5.000 werknemers.
(https://www.lesfrontaliers.lu/mobilite/ ... -sur-un-an)

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 28 jun 2023, 12:20
door pietje
Gaat het aantal vervoersbewegingen met de auto dan echt significant naar beneden in Luxemburg?
Aan de files is dat namelijk niet echt te merken en op andere plaatsen waar OV gratis werd, ging dat vooral ten koste van fietsers en voetgangers.

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 28 jun 2023, 12:48
door trainlovertje
Ik denk dat de groei vooral te wijten is aan het einde van de pandemie en niet zozeer door het gratis maken van het OV. De reizigersaantallen liggen nog altijd lager dan die van 2019.

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 28 jun 2023, 12:53
door Malista
Ze verwachten een beperkte daling van het aantal auto's op de weg maar wel een forse groei in OV, fietsers en voetgangers. De economischegroei en bevolkingsgroei in Luxemburg is procentueel één van de grootste in Europa. In België denkt men nog steeds dat men door een extra rijstrook de files oplost maar deze theorie volgen ze in Luxemburg gelukkig niet.

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 28 jun 2023, 14:33
door pietje
Maar jammer genoed beseffen ze in Luxemburg voorlopig nog niet dat je het OV niet gratis moet maken om een modal shift te bekomen.
Zorgen voor een goed aanbod en een uitgebreid netwerk is veel belangrijker.
En een Euro kan je maar 1 keer uitgeven, dus het behouden van inkomsten van passagiers had ervoor kunnen zorgen dat er meer budget was om een betere dienst aan te bieden.

Vervoer is niet gratis en moet dan ook niet gratis weggegeven worden, maar ooit komen ze zelfs in Luxemburg tot die conclusie.