Pagina 76 van 102

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 26 sep 2013, 00:55
door groentje
Er is ook een groep die liever de lijn (deels) zou heropenen. Er zitten een aantal tunnels in die het voor een fietspad minder aangenaam zou maken.

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 29 okt 2013, 15:19
door kika
Nieuwe (eerste) treintunnel geopend onder de Bosporus: http://www.deredactie.be/permalink/1.1766037 (filmpje) en artikel met ook enige kanttekeningen: http://www.deredactie.be/permalink/1.1765783

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 29 okt 2013, 18:14
door kika
Servische medewerkers van een autofabriek bezetten het spoor omdat hun fabriek de deuren sluit: http://www.deredactie.be/permalink/1.1766163

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 08 nov 2013, 14:33
door kika
Een indrukwekkende foto van een trein in Vietnam. Bron: http://tuoitrenews.vn/society/14877/dow ... -lash-hcmc
Afbeelding

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 26 nov 2013, 20:20
door kika
http://www.treinreiziger.nl/actueel/bin ... las-145814

Voortaan moeten nieuwe en gerenoveerde treinen op Nederlandse sporen ook in 2e klasse stopcontacten hebben. Het artikel gaat er al van uit dat het een voldongen feit is, maar volgens mij gaat er nog een eerst een reactie van de NS op komen etc.etc. In ieder geval wel positief, vind ik.

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 26 nov 2013, 21:06
door AlexNL
De kamer kan dat alleen daadwerkelijk afgedwongen krijgen als het in de NS-concessie wordt opgenomen, maar dat is een zinloze exercitie. Er is zojuist een hoop nieuw materieel ingestroomd waarvoor de komende jaren (tot 2025) nog geen modernisering nodig is.

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 12 dec 2013, 09:59
door dentheo
Wel stopkontakt, geen tafeltje voor de laptop , geen venster....reizen die mensen ooit zelf met de trein ?

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 21 dec 2013, 16:22
door bobke
Nieuwe Traxx locomotieven voor NS
Utrecht – woensdag 18 december 2013 – De Nederlandse Spoorwegen hebben 19 locomotieven van het type Traxx besteld bij Bombardier. De nieuwe locomotieven worden geleverd vanaf eind 2014. Dat bevestigt een woordvoerder van het bedrijf tegenover Treinreiziger.nl.

Eerder werd al duidelijk dat NS Traxx-locomotieven zou bestellen, alleen hoeveel was nog onduidelijk. De Traxx-locomotieven moeten de 19 V250-treinen tijdelijk gaan vervangen. Het aantal Traxx-locomotieven mag dan gelijk zijn aan het aantal Fyra treinstellen, maar toch worden ze niet helemaal op dezelfde trajecten ingezet. De treinen rijden niet naar België en worden ook ingezet in de Intercity (direct) Den Haag Centraal – Eindhoven. Vanaf eind 2015 zullen de Traxx locomotieven ook daadwerkelijk in de reizigersdienst worden ingezet, gecombineerd met intercity-rijtuigen. De huidige Intercity Direct (voorheen Fyra) wordt ook al uitgevoerd door Traxx locomotieven. Die worden echter geleased bij Alpha Trains. NS liet eerder weten dat alleen de Traxx-locomotieven op korte termijn aan alle voorwaarden voldoen. Omdat er sprake is van ‘dwingende spoed’, heeft NS de opdracht aan Bombardier gegund zonder aanbestedingsprocedure. Het gaat om Traxx locomotieven van het type F140 MS2. Deze locomotieven kunnen in de reizigersdienst maximaal 160 kilometer per uur. Vanaf 2021 worden de Traxx locomotieven weer vervangen door nieuwe snelle Intercity’s. Deze nieuwe treinen, die vanaf 2021 moeten gaan instromen, zullen minimaal 200 kilometer per uur kunnen, maar wellicht ook sneller
http://www.treinennieuws.nl/

Nieuwe snelle intercity's die minimaal 200 kunnen. Ben benieuwd welke dat gaan worden.

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 21 dec 2013, 21:44
door kika
Ik vind het maar een verwarrend artikel. "De treinen rijden niet naar België en worden ook ingezet in de Intercity (direct) Den Haag Centraal – Eindhoven." Die zin spoort niet. 19 Locs, waarvoor al personeel is die hem kent, dat moet toch geen jaar duren voor die in dienst komt?

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 21 dec 2013, 21:48
door kika
In ander nieuws zijn er 4 van de 16 nieuwe ICEs gisteren vrij om in dienst te komen: het EBA heeft toelating gegeven! De verwachting is dat ze eerst als reserve achter de hand worden gehouden (ik ga er van uit dat er ook nog opleidingen e.d. nodig zijn):
http://www.faz.net/aktuell/wirtschaft/u ... 21162.html

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 22 dec 2013, 00:21
door AlexNL
Er is vandaag al een Velaro D in reizigersdienst ingezet, in ICE 817 tussen Keulen en Frankfurt.

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 23 dec 2013, 23:52
door FLV-FGSP
Een Akense spotter meldt de overbrenging van enkele NMBS-rijtuigen naar Keulen voor de inzet bij HKX (Hamburg-Köln-Express).

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 24 dec 2013, 00:21
door Steve
FLV-FGSP schreef:Een Akense spotter meldt de overbrenging van enkele NMBS-rijtuigen naar Keulen voor de inzet bij HKX (Hamburg-Köln-Express).
Enig idee over welke rijtuigen we dan spreken?!

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 24 dec 2013, 05:10
door Steven
Als ik me niet vergis waren het allemaal i10 eventueel ook een paar i6 maar ben niet zeker meer.

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 24 dec 2013, 11:00
door kika
Ik had eerst een fout antwoord geschreven. Eurailpress vertelde met dat het 9 rijtuigen zijn van het type I6B (http://www.eurailpress.de/news/bahnbetr ... wagen.html).