Het gebrek aan ICE-onderhoud in Brussel of Amsterdam is maar een deel van het probleem. Vanaf het moment dat een stel langer uit dienst blijft door bvb een ongeval, wordt het pure chaos omdat de stellen bij aankomst in Frankfurt per direct terug moeten rijden naar Amsterdam of Brussel en er dus geen tijd is om onderhoud te voorzien in de bestaande werkplaatsen. Tja, zo kan je dus niet anticiperen op pannes... Of je schaft treinen af, dat kan ook uiteraard.Steven schreef: ↑16 mei 2024, 21:08 de 406 vergelijken met de velar die nu al bij eurostar zit heeft weinig zin. In tegenstelling tot DB heeft eurostar wel een werkplaats in Brussel waar ze tijdens de nacht al een eerste ingreep kunnen doen. Die optie is er niet voor DB en dus voert men stellen af of men gaat ritten beperken om dit probleem op te vangen. De werkplaats in vorst is dan ook een eurostar werkplaats waarbij men ook wat TGV zal onderhouden (logisch want SNCF is grootste aandeelhouder van eurostar). Eurostar heeft echter geen aandelen bij ICE en dat is zelfs een concurrent dus ik zie DB niet de vraag stellen om tijdens de nacht te werken aan een ICE om deze te onderhouden.
Dat probleem zou Eurostar ongetwijfeld ook hebben bij het voorgestelde plan.