Nachttreinen

trainlovertje
Berichten: 2313
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Nachttreinen

Bericht door trainlovertje »

Ruben schreef: 14 jul 2021, 17:05 Men spreekt nu opnieuw over Brussel-Amsterdam-Berlijn-Praag en niet over Oostende-Brussel-Amsterdam-Berlijn-Praag. Is dit betekenisvol of "slechts een Twitterbericht"?
Dan is mijn eerste vraag: wie is die "men"? European Sleeper zelf of een totaal ander iets of iemand?
rdv
Berichten: 1220
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Nachttreinen

Bericht door rdv »

Aangezien "men" (de twee partners) voor de route van European Sleeper gekozen heeft, en vermoedelijk ook voor het RegioJet-materiaal via European Sleeper, vermoedt ik dat de trein van/tot in Oostende zal zijn. Maar in Tweets moet je je beperken tot een beperkt aantal tekens, en dan is Brussel aantrekkelijker dan Oostende.
FLV-FGSP
Berichten: 1877
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Nachttreinen

Bericht door FLV-FGSP »

Nederland krijgt opnieuw een nieuwe nachttrein naar het buitenland. Onder de naam GreenCityTrip.nl zal vanaf 15 oktober tweemaal per week een slaaptrein rijden naar diverse Europese steden, in de formule reisbureautrein:
https://weekend.knack.be/lifestyle/reiz ... 57307.html
groentje
Berichten: 7256
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Nachttreinen

Bericht door groentje »

Ik hoop dat er snel genoeg materieel is voor al dat nieuw nachttreinaanbod. Als ik het zo hoor, dreigen ze zichzelf al snel te beconcurreren op het huren/kopen van nieuw materieel, al die nieuwe aanbieders...
Ruben
Berichten: 344
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:36
Locatie: Brugge

Re: Nachttreinen

Bericht door Ruben »

trainlovertje schreef: 14 jul 2021, 17:34
Ruben schreef: 14 jul 2021, 17:05 Men spreekt nu opnieuw over Brussel-Amsterdam-Berlijn-Praag en niet over Oostende-Brussel-Amsterdam-Berlijn-Praag. Is dit betekenisvol of "slechts een Twitterbericht"?
Dan is mijn eerste vraag: wie is die "men"? European Sleeper zelf of een totaal ander iets of iemand?
Ok, was misschien niet helemaal duidelijk. Ik verwees naar het Twitterbericht van Moonlight Express waar rdv naar verwees in de vorige post.
rdv
Berichten: 1220
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Nachttreinen

Bericht door rdv »

FLV-FGSP schreef: 14 jul 2021, 23:53 Nederland krijgt opnieuw een nieuwe nachttrein naar het buitenland. Onder de naam GreenCityTrip.nl zal vanaf 15 oktober tweemaal per week een slaaptrein rijden naar diverse Europese steden, in de formule reisbureautrein:
https://weekend.knack.be/lifestyle/reiz ... 57307.html
Wat is een reisbureautrein?
AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Nachttreinen

Bericht door AlexNL »

Er worden alleen pakketreizen verkocht met trein+overnachting.
TimJ36
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 apr 2020, 18:06

Re: Nachttreinen

Bericht door TimJ36 »

Voor wie geïnteresseerd is, ik stelde in een ander topic op dit forum de vraag of de I6-rijtuigen van de NMBS niet zouden kunnen worden geleased/verhuurd aan bedrijven die nachttreinen inleggen. Zie hier.
trainlovertje
Berichten: 2313
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Nachttreinen

Bericht door trainlovertje »

ÖBB zou nog 20 Nightjet-treinen van de nieuwe generatie bijbestellen. In totaal zijn zo 33 treinen besteld. Indienstname in 2025 voorzien.

https://presse.oebb.at/de/presseinforma ... generation
rdv
Berichten: 1220
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Nachttreinen

Bericht door rdv »

Iemand een idee of het nog mogelijk is een ticket Brussel-Bonn te boeken op de NJ? Ik slaag er maar niet in, ook niet voor verschillende data, of ook niet voor Koblenz. Oebb.at en nmbs internationaal lukken niet.
260689
Berichten: 3288
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Nachttreinen

Bericht door 260689 »

De Nightjet zou niet rijden vandaag naar Brussel en morgen terug naar Wien wegens een staking. Dit is blijkbaar te zien in de dienstregeling van DB.
dentheo
Berichten: 8163
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Nachttreinen

Bericht door dentheo »

Op twitter nmbs wordt er al iemand best boos:
@NMBS
@NMBS_Int
: wij zitten vast met twee kleine kinderen in Oostenrijk door wegvallen #nightjet. Voorlopig geen enkel zicht op terugkeer. Tweede overnachting moeten we nu al zelf betalen. Als klant wordt je speelbal tussen de verkoper @NMBS_Int
en vervoerder @unsereOEBB
.
Theo
Groeten vanop de Heide
jens123
Berichten: 223
Lid geworden op: 29 okt 2009, 19:26

Re: Nachttreinen

Bericht door jens123 »

Met het vliegtuig terugkeren is waarschijnlijk te gemakkelijk :mrgreen:
jan_olieslagers
Berichten: 3476
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Nachttreinen

Bericht door jan_olieslagers »

... of ook wel te duur misschien, zeker als men al betaald heeft voor de terugreis.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
groentje
Berichten: 7256
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Nachttreinen

Bericht door groentje »

Dat kan je wellicht terugkrijgen, maar een vlucht last-minute is doorgaans niet zo goedkoop als de vergelijkingen die zo populair zijn in de pers en op facebook doen geloven...
Plaats reactie