rvdborgt schreef: ↑13 jul 2019, 16:49
Bedoel je dan dat de politiek geen tijdelijke uitzonderingen wil en dat de veiligheidsexperts dus ook geen ruimte hebben om die toe te kennen? Of is die ruimte er wel en mogen de veiligheidsexperts zelf beslissen of ze die toekennen?
Ik denk dat de minister er even goed geen zin in heeft om het onderwerp op de tafel te leggen. Maar voor DVIS zijn dergelijke zaken simpelweg onbespreekbaar, in principe zouden ze het kunnen toekennen, maar ze weigeren dat categoriek voor iedereen.
Dat lijkt me ook een zeer gezonde en eerlijke instelling.
rvdborgt schreef: ↑13 jul 2019, 16:49
Bedoel je dan dat de politiek geen tijdelijke uitzonderingen wil en dat de veiligheidsexperts dus ook geen ruimte hebben om die toe te kennen? Of is die ruimte er wel en mogen de veiligheidsexperts zelf beslissen of ze die toekennen?
Ik denk dat de minister er even goed geen zin in heeft om het onderwerp op de tafel te leggen. Maar voor DVIS zijn dergelijke zaken simpelweg onbespreekbaar, in principe zouden ze het kunnen toekennen, maar ze weigeren dat categoriek voor iedereen.
Dat lijkt me ook een zeer gezonde en eerlijke instelling.
Zo werkt dat inderdaad met oogkleppen op. Want die Arriva-treinen zijn immers slechter beveiligd dan de huidige treinen van de NMBS naar Maastricht. Ahum.
rvdborgt schreef: ↑13 jul 2019, 16:49
Bedoel je dan dat de politiek geen tijdelijke uitzonderingen wil en dat de veiligheidsexperts dus ook geen ruimte hebben om die toe te kennen? Of is die ruimte er wel en mogen de veiligheidsexperts zelf beslissen of ze die toekennen?
Ik denk dat de minister er even goed geen zin in heeft om het onderwerp op de tafel te leggen. Maar voor DVIS zijn dergelijke zaken simpelweg onbespreekbaar, in principe zouden ze het kunnen toekennen, maar ze weigeren dat categoriek voor iedereen.
Dat lijkt me ook een zeer gezonde en eerlijke instelling.
Zo werkt dat inderdaad met oogkleppen op. Want die Arriva-treinen zijn immers slechter beveiligd dan de huidige treinen van de NMBS naar Maastricht. Ahum.
Groetjes,
Rian
Het is op lange termijn veruit de beste strategie voor de veiligheid in België te garanderen.
De Etcs specificaties voor Nederland zijn inmiddels bekend dus waarschijnlijk werkt men ondertussen aan inbouw. Mij lijkt het verstandig om op een start in december 2020 te mikken (eventueel 2x/u tot aan Liers mits genoeg stellen)
Na een lange en hete zomer heeft de Nederlandse Staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat eindelijk antwoord https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... 2019D36777 gegeven op schriftelijke vragen inzake de voortgang van de Drielandentrein. Belangrijkste punt uit de beantwoording betreft mijns inziens de vermelding dat Arriva concrete stappen onderneemt om ETCS in te bouwen. Voorts staat het woordje 'constructief' opvallend vaak in de antwoorden; een beproefd Haags eufemisme om uit te drukken dat de gesprekken tussen politiek en de vervoerders eigenlijk niks hebben opgeleverd.
Cherrytrain schreef: ↑21 sep 2019, 19:18
Na een lange en hete zomer heeft de Nederlandse Staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat eindelijk antwoord https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... 2019D36777 gegeven op schriftelijke vragen inzake de voortgang van de Drielandentrein.
"Er is een fout opgetreden
Deze informatie kan niet worden geladen."
Heb je ook een werkende link? Of op welke dag zijn de antwoorden verschenen?
De eerste keer dat Arriva de zaken correct uitlegt volgens mij.
Nog iets moois Arriva wil al tot aan Eijsden rijden. Echter hielden ze stug vol dat dat niet kon. Uiteindelijk na een gesprek wat ik heb gehad met de bevoegde van de provincie Limburg kwamen ze tot inkeer dat er inderdaad een wissel ligt waardoor keren in Eijsden toch mogelijk is. Dat zijn ze nu aan het onderzoeken.
Maar nu komt het, Prorail gaat begin mei de wissel saneren hahaha.
Een trein laten keren van rijrichting op hoofdspoor is nooit een goed idee. Dat wel zeggen dat de trein daar dan elk uur? x aantal minuten het hoofdspoor blokkeert. Niet vergeten dat er ook nog HKM treinen op die lijn rijden.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
HLE 2302 schreef: ↑18 apr 2020, 10:59
Een trein laten keren van rijrichting op hoofdspoor is nooit een goed idee. Dat wel zeggen dat de trein daar dan elk uur? x aantal minuten het hoofdspoor blokkeert. Niet vergeten dat er ook nog HKM treinen op die lijn rijden.
het systeem dat daar heerst is met een sleutel paaltje. stamt uit de tijd dat de zincfabriek nog bediend werd. Men rijd binnen op het hoofdspoor links in dit geval, bouwt om sleutelt aan het paaltje, en de rijweg wordt ingelegd, in theorie zou dit binnen 3min moeten kunnen.