Fyra
Re: Fyra.
Jorik schreef:Hier wordt een gevaarlijk onderwerp aangesneden!Steven schreef:Die bestuurders gaan ook nog thalys/tgv doen, in het begin zou het om een trein of 2 gaan. Maar het zou het begin kunnen worden van een volwaardige reeks met bestuurders die enkel nog Fyra gaan doen. Men schreef er bij dat het aantal diensten in de toekomst kan toenemen. Het gerucht van enkele jaren geleden dat Antwerpen al zijn HST diensten zou verliezen krijgt hierdoor weer extra voeding.
Waarom zit Brussel toch altijd op al die treinen te azen. Het begint er zo op te lijken dat depot Brussel denkt dat zij alleen recht hebben op HSTs of internat. Gelukkig hebben de Thalys bestuurders in Antwerpen toch terug 2 ritten naar Parijs extra gekregen dus dat geeft ons toch hoop. En Antwerpen heeft nu alle recente ervaring op Nederland en net 2 nieuwe opleiders voor Nederland. En ook Luik rijdt nog steeds ICE
Waarom is dit een gevaarlijk onderwerp? Wij zijn allemaal bestuurders en rijden allemaal met de trein. En inderdaad, in Brussel zijn wij al langer aan het vragen om naar Amsterdam te mogen rijden. En daar hebben we zelfs een paar goede reden voor.
1) IANT kent NS en SNCF, ILIE kent DB en SNCF en IBRU kent enkel SNCF. Waarom zouden wij dan geen tweede net mogen kennen???
2) Brussel is het centrum van het Thalysnetwerk, maar als er iets misloopt kan onze reserve enkel voor sncf gebruikt worden. En in Antwerpen of Luik zit geen stand by. Dus dat is ook een beetje tegen de logica.
Let wel, van mij mag elke depot naar het buitenland rijden, daar gaat het niet om, maar om te zeggen dat wij denken dat wij alleen hst mogen doen, lijkt mij wat kort door de bocht. En dat IANT weer 2 ritten extra heeft op Paris was deel van de afspraak. Jullie 2 treinen naar Paris, wij 2 naar Amsterdam. En als ik nu redeneer zoals u, dan denkt Antwerpen dat ze alleen recht hebben op internat. treinen. Brussel is het kopstation van de Benelux (toekomst de Fyra), dus wat komt Antwerpen dan eigenlijk zoeken op die treinen??? Dat zijn eigenlijk treinen voor Brussel. Maar zoals eerder gezegd, mij stoort het niet dat Antwerpen die treinen doet, maar waarom zouden wij dan ook eens niet een paar van die treintjes mogen doen? En als we naar de toekomst gaan kijken, dan vrees ik ervoor dat Thalys nog enkel een depot wil in Brussel. Ze zijn daar al lang achter aan het vragen. Maar het is dankzij een paar Luikse politici dat dit nog niet gebeurd is.
MVG
-
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 26 apr 2011, 20:27
- Locatie: Kalmthout
Re: Fyra.
Volgens nieuwere informatie zouden de Fyra's (of Fyrae, voor degenen die Latijn hebben gehad) toch niet over lijn 25N maar over lijn 25 rijden. Gevolg: aankomst in FBMZ om :42 en vertrek om :18.FLV-FGSP schreef:Volgens de voorlopige gegevens (kan inmiddels verouderde info zijn):
Ieder uur een trein uit Amsterdam van 5.52 tot 21.52
Ieder uur een trein uit Brussel Zuid van 6.22 tot 22.22
Uurregeling Noord -> Zuid:
Amsterdam Centraal
V :52
Schiphol
A :05
V :07
Rotterdam Centraal
A :28
V :30
Antwerpen Centraal
A :03
V :05
Brussel Centraal
A :34
V :35
Brussel Zuid - Midi
A :38
Re: Fyra.
En wat is daar de reden voor? Wordt het dan plots zo extreem druk op de 25N dat er geen rijpad meer vrij is?!FLV-FGSP schreef:Volgens nieuwere informatie zouden de Fyra's (of Fyrae, voor degenen die Latijn hebben gehad) toch niet over lijn 25N maar over lijn 25 rijden. Gevolg: aankomst in FBMZ om :42 en vertrek om :18.FLV-FGSP schreef:Volgens de voorlopige gegevens (kan inmiddels verouderde info zijn):
Ieder uur een trein uit Amsterdam van 5.52 tot 21.52
Ieder uur een trein uit Brussel Zuid van 6.22 tot 22.22
Uurregeling Noord -> Zuid:
Amsterdam Centraal
V :52
Schiphol
A :05
V :07
Rotterdam Centraal
A :28
V :30
Antwerpen Centraal
A :03
V :05
Brussel Centraal
A :34
V :35
Brussel Zuid - Midi
A :38
Re: Fyra.
Klopt het dat hij elke dag keer of drie kopmaakt in Antwerpen -2 ?cuneo56 schreef:Dat is een afname rit geweest.
Sinds gisteren rijden er ook grensoverschrijdende opleidingsritten.
De V250 wordt dus een regelmatige gast in Antwerpen.
En lukt dat een beetje ?
Want elk uur Amsterdam Rotterdam schijnt dan weer niet te lukken volgens geruchten in Nederland (tekort materieel)
Laatst gewijzigd door dentheo op 04 okt 2012, 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Fyra.
Van de Fyra zelf weet ik niet zoveel. Maar op L25N ligt 2.3.0, op L4 ligt 2.0.0 als ik mij niet vergis. Er is dus een (klein) verschil in de installatie.dentheo schreef:Shrek, leg uit aub...FLV-FGSP schreef:Iets met afwijkende ERMTS-software waar ik het fijne niet van weet. Wordt in de loop van 2013 opgelost.
Het zou kunnen dat Ansaldo nog niet mee is met de 2.3.0, maar dat zou me eigenlijk verbazen voor een bedrijf dat een afdeling heeft die deel uitmaakt van unisig...
Als ze zo'n oude knarren als de Thalys geupdate krijgen met 2.3.0 moet dat op een nieuwe trein toch ook wel lukken denk ik zo
Re: Fyra.
Ik was deze middag even aan het meevolgen met de EBP van Berchem en toen zag ik inderdaad een trein van L4 komen die keerde op de -2 en een 5-cijferig treinnummer had. Ze zijn dus effectief aan het rijden ermeedentheo schreef:Klopt het dat hij elke dag keer of drie kopmaakt in Antwerpen -1 ?cuneo56 schreef:Dat is een afname rit geweest.
Sinds gisteren rijden er ook grensoverschrijdende opleidingsritten.
De V250 wordt dus een regelmatige gast in Antwerpen.
En lukt dat een beetje ?
Want elk uur Amsterdam Rotterdam schijnt dan weer niet te lukken volgens geruchten in Nederland (tekort materieel)
Re: Fyra.
Zijn dat software versies voor de trein of voor de baan ? Of beide ?Shrek schreef: Van de Fyra zelf weet ik niet zoveel. Maar op L25N ligt 2.3.0, op L4 ligt 2.0.0 als ik mij niet vergis. Er is dus een (klein) verschil in de installatie.
Het zou kunnen dat Ansaldo nog niet mee is met de 2.3.0, maar dat zou me eigenlijk verbazen voor een bedrijf dat een afdeling heeft die deel uitmaakt van unisig...
Als ze zo'n oude knarren als de Thalys geupdate krijgen met 2.3.0 moet dat op een nieuwe trein toch ook wel lukken denk ik zo
Want je uitleg start met "lijnen" en eindigt met "treinen".
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Fyra.
Geen van beide. Dat zijn ERTMS-versies, dus versies van de *specificatie*. De V250 zou daarmee overweg moeten kunnen.dentheo schreef:Zijn dat software versies voor de trein of voor de baan ? Of beide ?Shrek schreef:Van de Fyra zelf weet ik niet zoveel. Maar op L25N ligt 2.3.0, op L4 ligt 2.0.0 als ik mij niet vergis. Er is dus een (klein) verschil in de installatie.
Het zou kunnen dat Ansaldo nog niet mee is met de 2.3.0, maar dat zou me eigenlijk verbazen voor een bedrijf dat een afdeling heeft die deel uitmaakt van unisig...
Als ze zo'n oude knarren als de Thalys geupdate krijgen met 2.3.0 moet dat op een nieuwe trein toch ook wel lukken denk ik zo
Groetjes,
Rian