BENELUX

dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: BENELUX

Bericht door dentheo »

Alleen MS800 ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Marianne
Berichten: 325
Lid geworden op: 30 mei 2009, 14:14
Locatie: Roosendaal

Re: BENELUX

Bericht door Marianne »

Gistermiddag (met die sneeuwval) stond er een Benelux bestaande uit een Traxx met OBB rijtuigen in Roosendaal op een van de rangeersporen.

Groetjes,
Marianne
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: BENELUX

Bericht door dentheo »

En vandaag reden de Thalyssen weer via Roosendaal... 't zal druk worden op lijn 12 als daar binnen x jaar de Fyra's ook bijkomen :lol: :lol:
Theo
Groeten vanop de Heide
SteC
Berichten: 303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Oostende/Baden-Württemberg

Re: BENELUX

Bericht door SteC »

Ik heb gisterennochten in Delft rond 9u een stam gezien met Oostenrijkers en 1 roze Nederlander achteraan (kant Belgie)
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: BENELUX

Bericht door LHOON »

Vanavond vergadering in antwerpen... terug op de 9272, met de oostenrijkse stam!

Aangenaam om nog eens in een rijtuig met afdelingen te reizen... jammer dat deze uit de mode raken, het is inderdaad zo dat er hiermee per rijtuig minder plaatsen zijn, maar het comfort is toch veel beter zeker voor een langere trip!

Vorige week op de ICE naar Keulen ook van een afdeling mogen genieten!
Ralph
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 feb 2011, 18:48
Locatie: Roosendaal (NL)
Contacteer:

Re: BENELUX

Bericht door Ralph »

Marianne schreef:Gistermiddag (met die sneeuwval) stond er een Benelux bestaande uit een Traxx met OBB rijtuigen in Roosendaal op een van de rangeersporen.

Groetjes,
Marianne
was een defecte trein. Met een o&k van shunter is die trein afgesleept naar station van Roosendaal. :D
Er is maar 1 moment om op tijd te komen. Anders ben je te vroeg of te laat.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: BENELUX

Bericht door Accelerat »

Zag ik dat nu goed dat er een Belgisch rijtuig in een van de ÖBBers mee reed? (Trein van 15.00 uit Antwerpen richting NL)
rvdborgt
Berichten: 4355
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: BENELUX

Bericht door rvdborgt »

sncf-sncb schreef:Zag ik dat nu goed dat er een Belgisch rijtuig in een van de ÖBBers mee reed? (Trein van 15.00 uit Antwerpen richting NL)
Is die trein dan eindelijk op lengte? Alhoewel er nu eigenlijk genoeg ÖBB-rijtuigen zijn.

Groetjes,
Rian
MaartendeJ
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23

Re: BENELUX

Bericht door MaartendeJ »

Stam 4737 (ICRm, met een BD waarvan het UIC nummer eindigt op 37) is/wordt voorzien van (totaal-) reclame voor NS-Hispeed. De stam wordt vanaf 29 februari ingezet.

Voorbeeldje: Afbeelding
Trammist

Re: BENELUX

Bericht door Trammist »

Ik heb gisteren (25/02) eindelijk ook eens met de Oostenrijker meegereden. Het was de 9245.
Ik was nét op tijd van de metro gekomen in Brussel-Centraal, en ik heb zelfs speciaal een klasverhoging gekocht om zo'n Business Abteil voor mezelf te hebben, een stuk beter dan als een sardientje in de stampvolle 2e klas te gaan staan.

Weet er hier trouwens iemand wat er met die trein aan de hand was nà Antwerpen? Want op Railtime staat dat ze 'm uitzonderlijk hebben laten stoppen in Essen, en daar vertrokken met 01:08H. De reden? "Problemen op een buitenlands net"...
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: BENELUX

Bericht door dentheo »

Trammist schreef:Ik heb gisteren (25/02) eindelijk ook eens met de Oostenrijker meegereden. Het was de 9245.
Ik was nét op tijd van de metro gekomen in Brussel-Centraal, en ik heb zelfs speciaal een klasverhoging gekocht om zo'n Business Abteil voor mezelf te hebben, een stuk beter dan als een sardientje in de stampvolle 2e klas te gaan staan.

Weet er hier trouwens iemand wat er met die trein aan de hand was nà Antwerpen? Want op Railtime staat dat ze 'm uitzonderlijk hebben laten stoppen in Essen, en daar vertrokken met 01:08H. De reden? "Problemen op een buitenlands net"...
Was dat de hindernis "een rail op de rails :) " niet ?
Verbinding Essen-Rsd was een uur dicht.
Theo
Groeten vanop de Heide
Trammist

Re: BENELUX

Bericht door Trammist »

dentheo schreef:Was dat de hindernis "een rail op de rails :) " niet ?
Verbinding Essen-Rsd was een uur dicht.
Ha ja, elders gelezen maar niet aan gedacht...

Gelukkig heb ik er geen last van, heb slechts tussen Brussel en Antwerpen meegereden.
thejay
Berichten: 451
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: BENELUX

Bericht door thejay »

dentheo schreef:Was dat de hindernis "een rail op de rails :) " niet ?
Verbinding Essen-Rsd was een uur dicht.
Ondergetekende zat in de 9252 die op 'het object' botste, net na de splitsing met de lijn naar Vlissingen, voor de overweg in de Willem Dreesweg.
http://maps.google.com/maps?q=51.52554, ... 1&t=m&z=16

Eerst onderzoek op schade aan trein en baanvak en vervolgens een politieonderzoek natuurlijk. Maar het werd natuurlijk snel donker, dus ik denk niet dat ze iets hebben gevonden. Er mocht koffie & thee gehaald worden bij de minibar.

Na 's ochtends al de 9213 met +40 nog net ontlopen te hebben door de stoptrein te nemen -en zo slechts een kwartier te laat op mijn afspraak- was dat het Benelux-dagje weer wel ;-)

Uiteindelijk konden we rond 19:00 uur zachtjes vertrekken. De 9245 zag ik in Essen langs het perron staan.

groeten,
thejay
AlexNL
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: BENELUX

Bericht door AlexNL »

Wat ik heb begrepen is dat "het object" een stuk spoorstaaf was. Hoe dat daar is gekomen is niet bekend gemaakt.
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: BENELUX

Bericht door 260689 »

Heb zojuist pittig nieuws gekregen van een treinbestuurder die enkel en alleen met de Benelux rijd. Buiten de traxxen 2801 tot 2803 gaan alle andere traxxen terug naar de cargo. Den T11 zou terug op de Benelux komen begin maart. Tot groot ongenoegen van de treinbestuurders die met de Benelux rijden. Vertragingen en afschaffingen zullen het gevolg zijn van het einde van het contract van cargo met reizigers dat deze maand zal aflopen.
Plaats reactie