ICE nieuws
ICE nieuws
Ondanks dat de ICE iets minder betekenis heeft in België , maar wel in Duitsland en omstreken vind ik het hier ook toch waard om een topic aan te wijden..
Na de testen van de ICE-TD (de dieselversie van de ICE-T) , die wel goede resultaten gaven maar niet genoeg om de Oostenrijkers te overtuigen ze over te kopen van de DB , stapt de ÖBB dan toch in het ICE-project.
Dit houdt in : Vanaf December dit jaar komen er 2 nieuwe ICE-lijnen namelijk Wenen-München en Wenen-Bregenz.Vanaf December 2007 komt er dan een 3de nieuwe lijn namelijk Wenen-Frankfurt/M.
Er zullen mij al mensen zeggen dat er toch al een ICE rijdt in Oostenrijk...Dat klopt , dat is weliswaar een ICE-1 en die rijdt op de lijn Wenen-Hamburg.
Op die 2 eerste nieuwe lijnen zullen 3 ICE-T stellen rijden van de ÖBB , die tweedehands overgekocht zijn van de DB.
Op de 3de lijn zullen 9 stellen van de DB in pool komen met die van de ÖBB.
In Oostenrijk is de lijn Wenen-München gemoderniseerd en geschikt gemaakt voor 200 km/u en tilting , alhoewel de ICE-T hier maar 4 graden kan tilten i.p.v. 10 graden op de Duitse lijnen , wat zich nefast weerspiegelt in de reistijden..
Voorlopig blijven die 3 ÖBB-stellen gelijk aan die van de DB , met uitzondering dat de ÖBB-stellen met skirekken worden uitgerust.Misschien zou de ÖBB ze ook in de nieuwe liverij kunnen schilderen , maar dat betwijfel ik , zie maar naar de ICE-3M stellen van de NS die ook gewoon de DB-kleuren hebben ..
Na de testen van de ICE-TD (de dieselversie van de ICE-T) , die wel goede resultaten gaven maar niet genoeg om de Oostenrijkers te overtuigen ze over te kopen van de DB , stapt de ÖBB dan toch in het ICE-project.
Dit houdt in : Vanaf December dit jaar komen er 2 nieuwe ICE-lijnen namelijk Wenen-München en Wenen-Bregenz.Vanaf December 2007 komt er dan een 3de nieuwe lijn namelijk Wenen-Frankfurt/M.
Er zullen mij al mensen zeggen dat er toch al een ICE rijdt in Oostenrijk...Dat klopt , dat is weliswaar een ICE-1 en die rijdt op de lijn Wenen-Hamburg.
Op die 2 eerste nieuwe lijnen zullen 3 ICE-T stellen rijden van de ÖBB , die tweedehands overgekocht zijn van de DB.
Op de 3de lijn zullen 9 stellen van de DB in pool komen met die van de ÖBB.
In Oostenrijk is de lijn Wenen-München gemoderniseerd en geschikt gemaakt voor 200 km/u en tilting , alhoewel de ICE-T hier maar 4 graden kan tilten i.p.v. 10 graden op de Duitse lijnen , wat zich nefast weerspiegelt in de reistijden..
Voorlopig blijven die 3 ÖBB-stellen gelijk aan die van de DB , met uitzondering dat de ÖBB-stellen met skirekken worden uitgerust.Misschien zou de ÖBB ze ook in de nieuwe liverij kunnen schilderen , maar dat betwijfel ik , zie maar naar de ICE-3M stellen van de NS die ook gewoon de DB-kleuren hebben ..
Laatst gewijzigd door msts.be op 27 jul 2011, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Nieuw ICE nieuws
*hevige schop*
Velen onder jullie zullen al wel weten dat de ICE-1 een "Redesign" heeft ondergaan zodat het interieur bijna gelijk is aan dat van de ICE-3. Op het einde van het ICE-1 Redesign programma besliste de DB dat de ICE-2 dezelfde operatie zullen ondergaan. In februari was het eerste stel klaar, ondertussen zouden er al een 4-tal omgebouwde stellen moeten rondrijden:
http://www.ice-fansite.com/index.php?op ... Itemid=120
http://galerie.ice-fansite.com/main.php?g2_itemId=985
Het interieur biedt ons eigenlijk al een voorsmaak voor de ICx, aangezien bij dit programma al de slankere stoelen van Fainsa gebruikt worden ipv de "echte" van Grammer. Het audio en video-programma is verwijderd, niet zo erg aangezien toch iedereen nu een laptop/iPad/MP3 heeft.
Wie nostalgisch is en een paar stukken van de originele ICE-2 wil:
http://www.deutschebahn.com/site/bahn/d ... 0ICE2.html
Velen onder jullie zullen al wel weten dat de ICE-1 een "Redesign" heeft ondergaan zodat het interieur bijna gelijk is aan dat van de ICE-3. Op het einde van het ICE-1 Redesign programma besliste de DB dat de ICE-2 dezelfde operatie zullen ondergaan. In februari was het eerste stel klaar, ondertussen zouden er al een 4-tal omgebouwde stellen moeten rondrijden:
http://www.ice-fansite.com/index.php?op ... Itemid=120
http://galerie.ice-fansite.com/main.php?g2_itemId=985
Het interieur biedt ons eigenlijk al een voorsmaak voor de ICx, aangezien bij dit programma al de slankere stoelen van Fainsa gebruikt worden ipv de "echte" van Grammer. Het audio en video-programma is verwijderd, niet zo erg aangezien toch iedereen nu een laptop/iPad/MP3 heeft.
Wie nostalgisch is en een paar stukken van de originele ICE-2 wil:
http://www.deutschebahn.com/site/bahn/d ... 0ICE2.html
Re: ICE nieuws
Nog nieuws: na het ongeval in de Landrückentunnel in april 2008 moesten de beide ICE-1 motorwagens terug hersteld worden. Daarbij besloot men ineens om de thyristor-installatie te vervangen door nieuwe IGBT's. Dit stel diende als proefopstelling, en als alles goed verloopt zouden de resterende stellen met thyristors (dus niet die met GTO) ook IGBT's krijgen. Meer info hier:
http://ice-fansite.com/index.php?option ... Itemid=104
Het stel klinkt nu zo ipv met de toonladders (zoals bij de Taurus):
http://www.youtube.com/watch?v=hC4gYPlQet8 (vanaf 00:36)
http://ice-fansite.com/index.php?option ... Itemid=104
Het stel klinkt nu zo ipv met de toonladders (zoals bij de Taurus):
http://www.youtube.com/watch?v=hC4gYPlQet8 (vanaf 00:36)
Re: ICE nieuws
26 augustus op de ICE 36 tussen Kopenhegen en Hamburg : De klimatisatie werkte niet in eerste klas>>Iedereen met een flesje water naar de 2 de klas.
Re: ICE nieuws
Geloof dat er elders nog andere ICE-topics rondzwerven.
In ieder geval: omdat DB per sé de toelating voor Frankrijk wilt hebben vooraleer ze hun nieuwe ICE3/Velaro D aannemen van Siemens, gaan deze zeker niet voor augustus 2012 geleverd worden. Geen nieuws heet van de naald (oktober), maar wel nieuws voor mij.
In ieder geval: omdat DB per sé de toelating voor Frankrijk wilt hebben vooraleer ze hun nieuwe ICE3/Velaro D aannemen van Siemens, gaan deze zeker niet voor augustus 2012 geleverd worden. Geen nieuws heet van de naald (oktober), maar wel nieuws voor mij.
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23
Re: ICE nieuws
Gisteren ging een ICE-3M leeg vanaf Amsterdam naar Duitsland achter een goed werkend stel, waarna dat lege stel 's avonds terugkwam naar Amsterdam, om vandaag weer leeg naar Duitsland te vertrekken met 50% tractie. Deze laatste als Ledig Materieel, waarbij de reizigers als vervangend vervoer 6 bakken ICM voorgeschoteld kregen.
Dat is iig beter dan vorig jaar, toen was de vervanging steeds 3 plan V'tjes.
Dat is iig beter dan vorig jaar, toen was de vervanging steeds 3 plan V'tjes.
Re: ICE nieuws
Wat was er met de ICE 10, gisteravond? Hij was zelfs niet afgeschaft, hij stond gewoon niet op de grafiek? Overigens had er wel een ME (lege rit van Brussel-Zuid naar Vorst) moeten rijden
Re: ICE nieuws
Volgens mij was er überhaupt geen rit van Fra naar Brussel gepland om die tijd, of in ieder geval niet met passagiers.groentje schreef:Wat was er met de ICE 10, gisteravond? Hij was zelfs niet afgeschaft, hij stond gewoon niet op de grafiek? Overigens had er wel een ME (lege rit van Brussel-Zuid naar Vorst) moeten rijden
Re: ICE nieuws
Die indruk had ik ook, maar ik vond het wel vreemd. Ik kon ook nergens een berichtje vinden bij DB dat op oudejaar er geen ICE naar Brussel was, 's avonds, of de reden waarom (al kan ik wel raden dat de stellen welkom waren voor binnenlands verkeer).
Re: ICE nieuws
Ik gok eerder dat het is omdat er veel minder volk op verwacht wordt + het gevaar dat het volk wat er dan op zit bezopen is en/of vuurwerkincidenten. Traditiegetrouw zijn er tijdens kerst en nieuwjaar wel wat aanpassingen.
Of misschien hiervoor, de grote chef Grube die drankjes en kranten rondbrengt in de ICE: http://www.artikelmagazin.de/panorama/b ... ester.html Maar als ik de foto's bekijk lijkt het op een leeg stel voor de foto's
Of misschien hiervoor, de grote chef Grube die drankjes en kranten rondbrengt in de ICE: http://www.artikelmagazin.de/panorama/b ... ester.html Maar als ik de foto's bekijk lijkt het op een leeg stel voor de foto's
Re: ICE nieuws
In de planner op http://www.bahn.de vind ik anders wel fährt täglich, nicht 31. Dez 2011. Om dit terug te vinden moet je wel een datum vóór 31/12 ingeven, nu is die melding logischerwijs weg.groentje schreef:Die indruk had ik ook, maar ik vond het wel vreemd. Ik kon ook nergens een berichtje vinden bij DB dat op oudejaar er geen ICE naar Brussel was, 's avonds, of de reden waarom (al kan ik wel raden dat de stellen welkom waren voor binnenlands verkeer).
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23
Re: ICE nieuws
In Nederland zijn in de afgelopen 2 dagen 3 x een ICE gestrand. Daarom gaan ze weer knippen in Emmerich, in Nederland rijden twee composities van een ICE, de derde zijn 3xV.
Re: ICE nieuws
Is jou toevallig een reden bekend?MaartendeJ schreef:In Nederland zijn in de afgelopen 2 dagen 3 x een ICE gestrand.