ETCS in België

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
JHS2013
Berichten: 469
Lid geworden op: 27 aug 2019, 23:06

Re: ETCS in België.

Bericht door JHS2013 »

L94 tot aan Halle dan?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: ETCS in België.

Bericht door Shrek »

JHS2013 schreef: 07 feb 2021, 13:48 L94 tot aan Halle dan?
Ja, Halle zelf volgt later
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: ETCS in België.

Bericht door groentje »

Lijn 60 lijkt een beetje een rare keuze, er komt amper een goederentrein langs, en ook internationaal verkeer is er ongezien. Dergelijke lijnen lijken me voorrang te verdienen... Of is er een andere logica?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: ETCS in België.

Bericht door Shrek »

groentje schreef: 07 feb 2021, 20:04 Lijn 60 lijkt een beetje een rare keuze, er komt amper een goederentrein langs, en ook internationaal verkeer is er ongezien. Dergelijke lijnen lijken me voorrang te verdienen... Of is er een andere logica?
Tussen 2010 en 2020 was er inderdaad een zekere logica in de volgorde van de ETCS-projecten.
Tussen nu en 2025 komen echter alle lijnen aan boord, de enige logica is technische efficiëntie.
Klassiekje
Berichten: 547
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: ETCS in België.

Bericht door Klassiekje »

Is het niet net omdat het een iets rustigere lijn is en het om N2 gaat? :)
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: ETCS in België.

Bericht door Shrek »

Klassiekje schreef: 07 feb 2021, 21:46 Is het niet net omdat het een iets rustigere lijn is en het om N2 gaat? :)
De traffiek maakt weinig uit, het is vooral een lijn waar al 100% digitale seininrichting is en die niet te complex is als eerste rollout-project voor ETCS2.
dantjebram72
Berichten: 113
Lid geworden op: 13 jul 2008, 09:58
Locatie: antwerpen

Re: ETCS in België.

Bericht door dantjebram72 »

Kan infrabel de deadline van 2025 nog wel halen? Bij wie zal Infrabel zich moeten verantwoorden als ze tegen 2025 niet klaar zijn?
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: ETCS in België.

Bericht door rvdborgt »

De MS80 zijn blijkbaar nu allemaal met ETCS uitgerust:
https://nmbs.prezly.com/nmbs-voltooit-e ... opese-unie

Ze komen dus niet meer in Maastricht voordat ze opnieuw in Nederland zijn toegelaten. Ik veronderstel dat er al een tijdje weer klassieke tweetjes rijden.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: ETCS in België.

Bericht door Shrek »

rvdborgt schreef: 10 feb 2021, 14:23 De MS80 zijn blijkbaar nu allemaal met ETCS uitgerust:
https://nmbs.prezly.com/nmbs-voltooit-e ... opese-unie

Ze komen dus niet meer in Maastricht voordat ze opnieuw in Nederland zijn toegelaten. Ik veronderstel dat er al een tijdje weer klassieke tweetjes rijden.

Groetjes,
Rian
106 breaks, dat is wat weinig lijkt mij. Wat met de rest?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: ETCS in België.

Bericht door Shrek »

dantjebram72 schreef: 10 feb 2021, 11:26 Kan infrabel de deadline van 2025 nog wel halen? Bij wie zal Infrabel zich moeten verantwoorden als ze tegen 2025 niet klaar zijn?
In theorie kan het nog, als de leverancier van de RBC's een tandje bijsteekt.
Moest het niet lukken tegen december 2025 dan moeten volgens de huidige regelgeving de niet-uitgeruste spoorlijnen gesloten worden. De kans dat dat gebeurt is natuurlijk onbestaande, dus zou dan het koninklijk besluit moeten aangepast worden door de minister. In principe moet Infrabel zich enkel bij de minister verantwoorden, maar voor zulke belangrijke zaken agendeert die dat sowieso in de comissie mobiliteit van het federale parlement. De CEO moet daar dan het hoe en waarom gaan uitleggen voor de volksvertegenwoordigers die zich met die materie bezighouden.
Klassiekje
Berichten: 547
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: ETCS in België.

Bericht door Klassiekje »

Shrek schreef: 10 feb 2021, 14:58
rvdborgt schreef: 10 feb 2021, 14:23 De MS80 zijn blijkbaar nu allemaal met ETCS uitgerust:
https://nmbs.prezly.com/nmbs-voltooit-e ... opese-unie

Ze komen dus niet meer in Maastricht voordat ze opnieuw in Nederland zijn toegelaten. Ik veronderstel dat er al een tijdje weer klassieke tweetjes rijden.

Groetjes,
Rian
106 breaks, dat is wat weinig lijkt mij. Wat met de rest?
Ja vreemd, zou de rest dan niet uitgerust worden met het oog op een toekomstige buitendienststelling? Zou alleszins het eerste zijn dat ik daarvan hoor.
Ducktape
Berichten: 437
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:34
Locatie: Mortsel

Re: ETCS in België.

Bericht door Ducktape »

rvdborgt schreef: 10 feb 2021, 14:23 De MS80 zijn blijkbaar nu allemaal met ETCS uitgerust:
https://nmbs.prezly.com/nmbs-voltooit-e ... opese-unie

Ze komen dus niet meer in Maastricht voordat ze opnieuw in Nederland zijn toegelaten. Ik veronderstel dat er al een tijdje weer klassieke tweetjes rijden.

Groetjes,
Rian
Interessant, aangezien ik af en toe nog Breaks tegenkom zonder ETCS :?
jknockaert
Berichten: 201
Lid geworden op: 02 nov 2020, 10:46

Re: ETCS in België.

Bericht door jknockaert »

rvdborgt schreef: 10 feb 2021, 14:23 Ze komen dus niet meer in Maastricht voordat ze opnieuw in Nederland zijn toegelaten.
Wat moet er eigenlijk opnieuw gehomologeerd worden? Dat ze nog steeds geen ATB kunnen, maar dan nu op een andere manier niet?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: ETCS in België.

Bericht door Steven »

Doordat ze nu ETCS hebben, bezitten ze geen klassieke memor of TBL1+ meer, die zit nu verwerkt in het etcs systeem. Je wil niet dat bij het berijden van het ProRail net dit systeem in storing begint te gaan. Want dan krijg je ongewenste noodremmingen.
jknockaert
Berichten: 201
Lid geworden op: 02 nov 2020, 10:46

Re: ETCS in België.

Bericht door jknockaert »

Ik neem aan dat vanaf de grens tot ergens Randwyk er krokodillen liggen. Zijn die bij Prorail anders dan bij Infrabel? Verderop ligt ATB, daar zal de ETCS niet veel mee kunnen en rijdt de trein sowieso onbeveiligd.
Plaats reactie